Katrina

Leonius

Bericht door Leonius »

Oorspronkelijk gepost door Kaw
Als het nu al een enorme ramp is... Wat was het dan wel niet geweest indien de orkaan met volle kracht zijn oude pad had gevolgt zodat New Orleans de zware oostkant van de F5 orkaan had meegemaakt? Dan had de dome er zeer waarschijnlijk nu niet meer gestaan en waren er nog weer 10 keer zoveel doden gevallen... Dat is het enige wat je er over kunt relativeren. Niet de ernst van de daadwerkelijke ramp.
Beter had ik het niet kunnen zeggen! Zo bedoelde ik het!

Gr.,
Leonius

Bericht door Leonius »

Waarom niet relativeren? Dit heeft jaar heeft wassend water in China al meer dan 1000 doden geeist. Tja...dit is Amerika natuurlijk....
Beste Harry, deze opmerking slaat de plank echt mis. Elke dode die valt door natuurgeweld, of het nu in China, Roemenië, Oostenrijk of Amerika is, is in mijn ogen even erg. Geen enkele ramp verdient het daarom in mijn ogen gerelativeerd te worden. Het is ten allen tijde een sprake Gods! Het is echter maar de vraag of je dat wil zien....

Gr.,
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

BAGDAD (ANP/AFP/RTR) - Een religieuze ceremonie bij een sjiitische moskee in Bagdad is ontaard in een ongekend bloedbad. In de menigte brak paniek uit door geruchten over de mogelijke aanwezigheid van zelfmoordcommando's. In de blinde paniek die volgde, kwamen volgens de politie zeker 647 mensen om. In ziekenhuizen in de Iraakse hoofdstad liggen ruim driehonderd gewonden.

Tja, als je dit dan weer leest...
Leonius

Bericht door Leonius »

Oorspronkelijk gepost door Kaw
BAGDAD (ANP/AFP/RTR) - Een religieuze ceremonie bij een sjiitische moskee in Bagdad is ontaard in een ongekend bloedbad. In de menigte brak paniek uit door geruchten over de mogelijke aanwezigheid van zelfmoordcommando's. In de blinde paniek die volgde, kwamen volgens de politie zeker 647 mensen om. In ziekenhuizen in de Iraakse hoofdstad liggen ruim driehonderd gewonden.

Tja, als je dit dan weer leest...
Dit vind ik niet te vergelijken, aangezien dit door mensen aangedaan wordt, of door menselijke fouten. Blijft natuurlijk overeind dat van relativering, ook van dit soort dingen, geen sprake mág zijn.

Gr.,
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Corydoras
Tjonge, wat een gehakketak over of het nu wel of niet meegevallen is, en of we het moeten relativeren.
Volgens mij zitten de anti-meevallers het hardst te drammen hoor. ;)
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Leonius

Bericht door Leonius »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Tjonge, wat een gehakketak over of het nu wel of niet meegevallen is, en of we het moeten relativeren.
Volgens mij zitten de anti-meevallers het hardst te drammen hoor. ;)
:+:P:D
WSO

Bericht door WSO »

De ramp van 1953 viel zo bezien ook mee.
Leonius

Bericht door Leonius »

Oorspronkelijk gepost door WSO
Als ik je één tip mag geven, zomaar voor je eigen veiligheid: zeg dit a.u.b. niet in Zeeland of op de Zuid-Hollandse eilanden.... En zeker niet tegen hen die het hebben meegemaakt of familieleden hebben verloren....
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door Leonius
Als ik je één tip mag geven, zomaar voor je eigen veiligheid: zeg dit a.u.b. niet in Zeeland of op de Zuid-Hollandse eilanden.... En zeker niet tegen hen die het hebben meegemaakt of familieleden hebben verloren....
En als WSO dat nu als cynische opmerking bedoelde?
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Dit is een non-vergelijking.

Het statement 'meevallen' werd gemaakt omdat men verwacht had dat die Katrien over New Orleans zou razen, maar het krachtigste deel van de orkaan ging er net langs heen.

'mee·val·len
(viel mee, is meegevallen)
1 zich beter ontwikkelen, beter aflopen, zich beter betonen dan verwacht was: de gevolgen van de aardbeving vielen mee;
Hartelijke groet,

Pim.

WSO

Bericht door WSO »

Maar de gevolgen worden steeds erger!
Wanneer slaat het om naar: 't was verwacht. En naar 't valt tegen.

Hoorde vanmorgen een waterbouwkundige: dam repareren en dan een maand pompen.
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Het statement 'meevallen' werd gemaakt omdat men verwacht had dat die Katrien over New Orleans zou razen, maar het krachtigste deel van de orkaan ging er net langs heen.

'mee·val·len
1 zich beter ontwikkelen, beter aflopen, zich beter betonen dan verwacht was: de gevolgen van de aardbeving vielen mee;
Je valt in herhaling :P
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Maar de gevolgen worden steeds erger!
Wanneer slaat het om naar: 't was verwacht. En naar 't valt tegen.

Hoorde vanmorgen een waterbouwkundige: dam repareren en dan een maand pompen.
De WINDschade is naar wat ik begrepen heb 'meegevallen' maar de WATERschade valt denk ik wel tegen, alhoewel ik op dat aspect weinig inzicht in de verwachtingen heb.
Hartelijke groet,

Pim.

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

'mee·val·len
Je valt in herhaling :P
Soms is dat nodig, Cory. ;)
Hartelijke groet,

Pim.

Harry

Bericht door Harry »

Nou ja, als maar duidelijk is dat ik op geen enkele wijze andermans leed wil bagatelliseren. Het gaat mij meer over het gevovoor verhoudingen.
Plaats reactie