Fruytier stapt uit ‘Barneveld’

Marjan

Bericht door Marjan »

In die vragenlijst zou alleen moeten staan: staat u achter de grondslag van de school, kent u de schoolregels en wilt u helpen die te handhaven, en wilt u in leer en leven de Bijbelse boodschap van genade en vergeving uitdragen, samen met uw kind en samen met de school.
Gewoon de kernpunten, en geen gezemel over omroepverenigingen, welke vertaling aan tafel en dat soort fraais.
Be yourself, there are plenty of others.
aorta

Bericht door aorta »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Oorspronkelijk gepost door aorta
Ik bedoel maar
Je bedoelt maar - wat?

Wat ik bedoel kun je lezen in wat ik schreef. Er zijn ook positieve ervaringen te melden. Ik zeg nergens dat er bij anderen geen negatieve ervaringen zouden kunnen zijn.
aorta

Bericht door aorta »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
In die vragenlijst zou alleen moeten staan: staat u achter de grondslag van de school, kent u de schoolregels en wilt u helpen die te handhaven, en wilt u in leer en leven de Bijbelse boodschap van genade en vergeving uitdragen, samen met uw kind en samen met de school.
Gewoon de kernpunten, en geen gezemel over omroepverenigingen, welke vertaling aan tafel en dat soort fraais.
Er is mij in het vragenformulier niets gevraagd over omroepverenigingen, vertalingen aan tafel, politieke voorkeur oid. Ook in het gesprek kwam dit niet naar voren. Wel is gevraagd naar kledinggedrag en mediagebruik. Maar niet op een negatieve manier. Verder ging het wel degelijk over kernpunten.

Maar misschien hebben anderen andere ervaringen
aorta

Bericht door aorta »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Ik bedoel maar
Je bedoelt maar - wat?

Wat ik bedoel kun je lezen in wat ik schreef. Er zijn ook positieve ervaringen te melden. Ik zeg nergens dat er bij anderen geen negatieve ervaringen zouden kunnen zijn.
(ik heb per abuis mijn reactie in de Quote van Hendrikus geplaatst)
Wouter

Bericht door Wouter »

Oorspronkelijk gepost door takkie
Oorspronkelijk gepost door Wouter
Oorspronkelijk gepost door jacob
Oorspronkelijk gepost door MS Heb het idee dat tussen het Wartburg en Gomarus wel meer identiteit verschillen zijn. Gomarus is toch wat strenger..
Tja dat heb ik ook begrepen.

Het schijnt dat de ouders een heel vragen formulier moeten invullen. En als de school leiding dat niet bevalt, de antwoorden dan, dan word je uitgenodigd voor een gesprek. Het zijn vaak ook regelrechte prive vragen heb ik begrepen. Ik denk dat ik zo'n vragen lijstje direct terug zou sturen met als opmerking; daar heeft u geen bal mee te maken.
Dat zou ik dan bijzonder slecht vinden. Er moet sprake zijn van een eenheid tussen de opvoeding thuis en op school. Als de ouders niet achter de school staan, komt er absoluut geen vruchtbare situatie. De ouders worden geërgerd, de school wordt het moe, en wie is de dupe? Juist, het kind.
En als je dan al zo begint met een opmerking van 'daar heb je geen bal mee te maken' dan kan ik je voorspellen dat het vroeg of laat spaak loopt.

gr. Wouter
Eenheid tussen school en ouders is belangrijk, en die moet er idd ook zijn, als je je kind aanmeldt omdat je het met de regels van de school eens bent dan moet dat voldoende zijn. Dan moet je niet nog eens een formulier in hoeven te vullen met vragen als: "bent u in het bezit van tv, draagt uw kind weleens een lange broek, etc, etc." want daar hebben ze idd geen ene bal mee te maken. Jij als ouder kiest die school uit voor je kind omdat je achter de school staat, als je je tijdens schooltijden aan de regels houdt (b.v rok aan) maar na schooltijd je kind gewoon een broek aandoet als je dat gewend bent, heeft de school daar helemaal geen bal mee te maken.
Ik bedoel het zo:

Zoek naar de dingen die je samen bindt. Ga niet op zoek naar de verschillen. Dan is het uitgangspunt van zo'n gesprek of formulier al heel anders. Maar als er al veel dingen zijn waaraan je je ergert bij het inschrijven, dan wordt de situatie er niet vruchtbaarder op.
Je hebt wel heel wat uit te leggen aan je kind als de regels op school anders zijn dan thuis. En juist in die periode is een eenheid tussen kerk, gezin en school erg belangrijk.
Plaats reactie