begrijp ik het goed MM, dat je hem uitgenodigd bij je thuis??MarthaMartha schreef:Ben de oudpapierdoos ingedoken, het is inderdaad het daklozenwoord.BJD schreef:Er is als het goed is wel een wijkagent. En dat aardig doen.. ja zelfs onderdanig zijn.. dat werkt heMarthaMartha schreef:wijkagent? is die hier dan? 1 speciale agent voor deze wijk? ik zie altijd overal anderen......BJD schreef: Slachtoffer of hij maakt deel uit..
Maar ook een bewijs dat hij daar mag verkopen? Die dikke audi die haalt ze allemaal aan het eind van de dag op.. Een audi met Belgisch kenteken denk ik..
INformeer / vraag met mijn verhaal (en de resultaten die je via google kan vinden) eens de wijkagent daar..![]()
oké, ik zal eens gaan kijken..... belgisch kenteken klopt ja......
dan kun je er eigenlijk zeker van zijn dat het niet klopt? of zitten daar wel goeie tussen?
Dak- en thuislozen met de straatkrant.
Re: Dak en thuislozen met de straatkrant.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
ik geef ze liever iets eetbaars (fruit, krentebol of iets dergelijks) dan geld.BJD schreef:Nog beter, vraag eens naar hun verkoperspas.. Als het "goede" zijn waarderen ze dat alleen maar en koop dan af en toe eens een krantje bij ze. Hebben ze geen pas en zijn het van die dubieuze krantjes.. informeer de politieLassie schreef:vindt je?
ik heb er geen last van. Gewoon laten gaan.
Ik heb werkelijk waar nog nooit iemand meegemaakt die zn kranten opdrong. Integendeel, ze groeten altijd vriendelijk en beleefd.tukkertje schreef:Zelfs in Rijssen duikt de daklozenkrant op. super irritant. Erg opdringerige types.
Wees blij dat ze krantjes verkopen ipv bij je in te breken.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Of coke verkopen (heb je ook geen last van..).. wees blij dat ze niet bij je inbreken... ja zo ken ik er nog wel een paar..Gian schreef:Ik heb werkelijk waar nog nooit iemand meegemaakt die zn kranten opdrong. Integendeel, ze groeten altijd vriendelijk en beleefd.tukkertje schreef:Zelfs in Rijssen duikt de daklozenkrant op. super irritant. Erg opdringerige types.
Wees blij dat ze krantjes verkopen ipv bij je in te breken.
Ze maken misbruik van het succes van de straatkrant.. en doen zich voor als dakloos.... hebben dus een valse hoedanigheid en proberen zich op deze wijze wederechtelijk te bevoordelen
Bij de foute verkopers is het gewoon oplichting.. artikel 326 wetboek van strafrecht
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.
BJD schreef: Ze maken misbruik van het succes van de straatkrant.. en doen zich voor als dakloos.... hebben dus een valse hoedanigheid en proberen zich op deze wijze wederechtelijk te bevoordelen
Hmm, ik weet niet waar je het nu over heb, maar het is toch mooi dat de straatkrant een succes is?
Mag iemand daar niet wat geld mee verdienen?
Je gelooft toch niet dat een dealer met krantjes gaat leuren...?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
- JolandaOudshoorn
Lees het verhaal van BJD eens, een stukje terug!Gian schreef:BJD schreef: Ze maken misbruik van het succes van de straatkrant.. en doen zich voor als dakloos.... hebben dus een valse hoedanigheid en proberen zich op deze wijze wederechtelijk te bevoordelen
Hmm, ik weet niet waar je het nu over heb, maar het is toch mooi dat de straatkrant een succes is?
Mag iemand daar niet wat geld mee verdienen?
Je gelooft toch niet dat een dealer met krantjes gaat leuren...?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ik heb een tijdje vrijwilligerswerk gedaan in die Pauluskerk. De aanwezige professinoals vertelden altijd tegen mensen dat je geen geld moet geven, daar worden drugs voor gekocht. Je kunt beter iets te eten geven, hoewel je dan het risico loopt uitgescholden te worden.
Maar in Rotterdam zijn geen dak- en thuislozen meer in het centrum.
Niet altijd even opdringerig hoor...tukkertje schreef:Zelfs in Rijssen duikt de daklozenkrant op. super irritant. Erg opdringerige types.

Ik werk in een supermarkt in R. Eerst was de winkel een franchisezaak, maar ruim een jaar geleden werd de zaak gekocht door Ahold.
Daar loop ik dus ook alijd langs de bedelende krantjesverkopers...
Meestal lopen de mensen voorbij, geven niks, hebben geen interesse in de krantjes...
Ik ook niet, eerlijk gezegd.
Ahold heeft geprobeerd er een einde aan te maken. Maar de grond waarop de bedelaars staan is gemeentegrond...
Oops, lastig dus...
Maar goed, het is Ahold toch gelukt om de bedelaars (voor een tijd) weg te krijgen.
Voor een tijd... Nu staan ze er weer...
Dan hoor je verhalen, als zouden ze meer eten in overvloed hebben, en het bedelaarsleven zou helemaal niet nodig zijn... Of het zouden oplichters zijn... Of het waar is, ik weet het niet...
Ze worden elke dag met een busje gedropt in R., waar ze vandaan komen weet ik ook niet, maar ze kunen heel weinig Nederlands...
Aaastublief...Aaastublief... is vaak het monotone liedje dat ze zingen...
Ik irriteer me er niet echt zo aan, maar echt leuk staat zo'n slechtgeschoren krantjesverkoper (en vaak ook gezegend met een slecht gebit) ook niet...
Maar ik kan wel begrijpen dat Ahold ze liever kwijt wil...
-DIA-
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
tja, niet zo decoratief he, zo'n dakloze.-DIA- schreef: Ik irriteer me er niet echt zo aan, maar echt leuk staat zo'n slechtgeschoren krantjesverkoper (en vaak ook gezegend met een slecht gebit) ook niet...
-DIA-

Gelukkig leven in Rijssen enorm veel christenen, die allemaal wel die tekst kennen van de beker koud water enzovoorts.
- JolandaOudshoorn
Nou idd, in Rijssen zouden ze niet eens voor hoeven te komenZita schreef:tja, niet zo decoratief he, zo'n dakloze.-DIA- schreef: Ik irriteer me er niet echt zo aan, maar echt leuk staat zo'n slechtgeschoren krantjesverkoper (en vaak ook gezegend met een slecht gebit) ook niet...
-DIA-![]()
Gelukkig leven in Rijssen enorm veel christenen, die allemaal wel die tekst kennen van de beker koud water enzovoorts.

- JolandaOudshoorn
- MarthaMartha
ik kan het niet over mijn hart verkrijgen.....JolandaOudshoorn schreef:Hoe is het afgelopen, MM?

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- JolandaOudshoorn
kan ik me zo goed voorstellen, veel wijsheid en vraag maar hulp aan BJD!MarthaMartha schreef:ik kan het niet over mijn hart verkrijgen.....JolandaOudshoorn schreef:Hoe is het afgelopen, MM?![]()
![]()
Ik heb afgelopen zaterdag een vrouw iets eetbaars gegeven en daar was ze enorm blij mee. Haar gezicht klaarde helemaal op en zei dank je wel, op een manier dat ze niet wist hoe ze me moest bedanken.cosmo schreef:Ik heb een tijdje vrijwilligerswerk gedaan in die Pauluskerk. De aanwezige professinoals vertelden altijd tegen mensen dat je geen geld moet geven, daar worden drugs voor gekocht. Je kunt beter iets te eten geven, hoewel je dan het risico loopt uitgescholden te worden.
En ik merk dat ze soms nog meer blij zijn (de echte daklozen) met iets eetbaars.
Ze komen hier ook niet vandaan. Ze worden hier s morgens gedropt door een busje, en waar die vandaan komt weet ik niet...JolandaOudshoorn schreef:Nou idd, in Rijssen zouden ze niet eens voor hoeven te komenZita schreef:tja, niet zo decoratief he, zo'n dakloze.-DIA- schreef: Ik irriteer me er niet echt zo aan, maar echt leuk staat zo'n slechtgeschoren krantjesverkoper (en vaak ook gezegend met een slecht gebit) ook niet...
-DIA-![]()
Ik heb trouwens niet het idee dat ze echt dakloos zijn. Ze zullen toch wel ergens worden opgevangen en worden voorzien van eten en een slaaplaats? Ik geloof echt niet dat ze hier 's nachts onder de Reggebrug leven...
-DIA-
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«