Beste meneer/mevrouw Unionist,Oorspronkelijk gepost door Unionist
Wat wij jou steeds proberen uit te leggen, ZB, is dat opvoeden in de boeken allemaal heel logisch verloopt. Maar als je in de praktijk de boel moet uitvoeren, blijkt dat allemaal veel lastiger te zijn. Omdat kinderen nooit logisch denken of zich logisch gedragen. Mijn vrouw en ik hebben allebei een pedagogische opleiding, maar het komt nog minstens 1x per dag voor dat we elkaar verbijsterd aankijken en zeggen: Wat zou Spock doen in dit geval?
Je bent mij geen uitleg verschuldigd. Na het volgen van een pedagogische opleiding dacht je, dat je een voorsprong had op andere opvoeders. Je zegt kinderen denken en gedragen zich nooit logisch. Dat ben ik absoluut niet met je eens. Bij afwijkende karakters gedragen ze zich buiten het normale patroon. Misschien ook goed om eens over het volgende na te denken: karakterstoornissen ontstaan veelal in de 1e levensjaren.
En: we hadden al onderscheid gemaakt tussen een tik en geweld, je dwaalt weer af! Laat even helder zijn of jij spreekt over het gebruiken van geweld of over een tikkie.