Sierfruit mooi en onschuldig?

Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door Rens
Oorspronkelijk gepost door Vortigern
Oke, we moeten oppassen dat we met opzich goede dingen, niet de deur open zetten voor verkeerde dingen en gedachten.
"verkeerde dingen en gedachten", mens wat is dat toch voor een gezever??

Mag een mens niet eens genieten van sfeer in huis, sfeer die uitgaat van muziek (ohoh, daar zal wel weer reactie op komen of verwezen worden naar de "gevaarlijke" of "verkeerde" muziek), kortom sfeer is iets wat een mens gewoon nodig heeft om zich goed te kunnen voelen.

Wat die sfeer is, is voor elk mens weer anders.

Maar stop in vredesnaam nu een smet al dat gezever of "verkeerde...." of "foute...." vul de rest maar zelf in, je kunt de hele site van OSW er wel op naploegen om de honderden voorbeelden te vinden!!

"Mens, durf te leven" dat mág van God.

Rens
Ja, je mag leven. Maar beproef alle dingen en behoud het goede.

Zeker nu occultisme flink in de belangstelling staat, met heksen wicca en andere dingen. Mensen zien niet meer in dat dit verkeerde dingen zijn.

Weest waakzaam, ga niet liggen slapen.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Halloween is er toch op gericht op deze boze geesten te verjagen die zich in verbinding wensen te stellen met de mens?
Mogen we dan ook geen vuurwerk meer afsteken op oudejaarsnacht???? Dat was toch ooit ook bedoeld om boze geesten te verdrijven.
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Halloween is er toch op gericht op deze boze geesten te verjagen die zich in verbinding wensen te stellen met de mens?
Mogen we dan ook geen vuurwerk meer afsteken op oudejaarsnacht???? Dat was toch ooit ook bedoeld om boze geesten te verdrijven.
Doe het maar niet meer. Als je graag van je geld af wil, stop het dan maar in de collecte zak van de oudejaarsavonddienst. :thu
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Daar gaat ook zeker geld in hoor Vortigern.
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Daar gaat ook zeker geld in hoor Vortigern.
Ik weet dat vuurwerk mooi is, maar het boeit mij tegenwoordig niet meer zo. Pas wel op dat je je vingers op nieuwjaarsdag nog hebt. ;)
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Vroeger was ik helemaal gek van vuurwerk. De laatste jaren koop ik het niet meer. Straks mischien weer een paar vuurpijlen voor de kleine.
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Vroeger was ik helemaal gek van vuurwerk. De laatste jaren koop ik het niet meer. Straks mischien weer een paar vuurpijlen voor de kleine.
:eur Idee, ga gewoon om 00:00 buitenstaan. Er gaat genoegd de lucht in dus kun je er gewoon gratis van genieten. :o Wel een beetje hypocriet.. natuurlijk :! Maar dat maakt niets uit.
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Ja fantastisch hoor die vuurpijlen!!
het hele jaar zitten we te zeveren over milieuvervuiling behalve die ene nacht.
met een auto zonder katalysator ben je zowat een misdadiger.
weet je wat erg is: in Nederland is alles zo overdreven! In het buitenlands steekt men 1 tot 5 vuurpijltjes af en dan stopt men ermee. Hier moeten we vuurpakketten kopen waar een gezin in de 3e wereld een maand of langer van kan eten. denk daar maar eens over na als je in de rij bij de vuurwerkwinkel staat.
Om over al die bijkomende narigheid van brand, gewonden nog maar te zwijgen!

[Aangepast op 6/11/03 door moderne gelovige]
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik vind sierfruit mog steeds heel gezellig staan in huis. Het blijft trouwens langer goed dan gewoon fruit. Dat kan je an dus ook maar beter opeten en daarvoor in de plaats sierfruit op tafel leggen of gewoon houten appels en peren, gaan nog langer mee.:D On the topic.
Egbert

Bericht door Egbert »

Afgezien van de kosten die het afsteken en opruimen meebrengen en het feit dat er meer milieuverontreiniging op zo'n avond [en ver daarvoor] wordt veroorzaakt dan men zich voor kan stellen is het afsteken van vuurwerk inderdaad fout. ooit een een keer een preek gehoord van ds. Karens [jr.] over het vuur wat we naar de hemel schieten en wat eens terug zal komen. Misschien ver gezocht maar die preek maakte wel indruk [tot ong. 23:55, toen "vergat" de halve gemeente de preek opeens]
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik vond nog een leuke Halloween-discussie onder het stof van OSW...
Plaats reactie