Oorspronkelijk gepost door Rensradicale koudwatervrees gergemmerOorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Je opmerkingen zijn echt verschrikkelijk.
Leg dat eens uit aan mijn arme verstand, die dit niet echt goed kan volgen Barryvrouw???????
De drie formulieren, wel of niet.
-
-
Beste Jan,
Hierbij geef ik de link naar de Heidelberger Catechismus, één van de 3 formulieren.
http://members.home.nl/a.janssen/evangelie/hc.html
Op dezelfde site zie je ook de linken naar de Nederlandse geloofsbelijdenis en de Dordtse Leerregels, de andere 2 formulieren.
Met z'n drieën vormen ze de drie formulieren van enigheid.
Ze zijn kenmerkend voor de Gereformeerde Gezindte.
Weet je wel wat de Gereformeerde gezindte is?
Hierbij geef ik de link naar de Heidelberger Catechismus, één van de 3 formulieren.
http://members.home.nl/a.janssen/evangelie/hc.html
Op dezelfde site zie je ook de linken naar de Nederlandse geloofsbelijdenis en de Dordtse Leerregels, de andere 2 formulieren.
Met z'n drieën vormen ze de drie formulieren van enigheid.
Ze zijn kenmerkend voor de Gereformeerde Gezindte.
Weet je wel wat de Gereformeerde gezindte is?
Beste Jan,
De kerk van de Reformatie heeft haar geloof willen belijden naar de wereld toe en naar de Roomse kerk toe. De Heere wil graag dat we op Zijn Woord vertrouwen en met dat Woord leven en Zijn Woord belijden.
Nu, de Drie Formulieren van Eenheid geven aan voor welk geloof de kerk, de leden van die kerk, staan.
De kerk van de Reformatie heeft haar geloof willen belijden naar de wereld toe en naar de Roomse kerk toe. De Heere wil graag dat we op Zijn Woord vertrouwen en met dat Woord leven en Zijn Woord belijden.
Nu, de Drie Formulieren van Eenheid geven aan voor welk geloof de kerk, de leden van die kerk, staan.
Ik heb optie 1 gestemd. De 3 Formulieren staan niet boven de Bijbel maar dat zegt optie 1 ook niet. Ze zijn niet allesomvattend maar dat staat er ook niet.
Degenen die menen de 3 Formulieren niet zo serieus te hoeven nemen moeten nog maar eens laten zien waar de 3FvE iets zeggen dat niet Bijbels onderbouwd kan worden.
Verder vind ik discussie over de 3FvE niet erg hier. Laten we met elkaar maar nadenken over over de zaken. Veel vervelender vind ik die discussies over film, kleding, hoedjes, invulling van de zondag, oecumene met de RK, enz.
Degenen die menen de 3 Formulieren niet zo serieus te hoeven nemen moeten nog maar eens laten zien waar de 3FvE iets zeggen dat niet Bijbels onderbouwd kan worden.
Verder vind ik discussie over de 3FvE niet erg hier. Laten we met elkaar maar nadenken over over de zaken. Veel vervelender vind ik die discussies over film, kleding, hoedjes, invulling van de zondag, oecumene met de RK, enz.
-
Dit ben ik helemaal met je eens.Oorspronkelijk gepost door limosa
Ik heb optie 1 gestemd. De 3 Formulieren staan niet boven de Bijbel maar dat zegt optie 1 ook niet. Ze zijn niet allesomvattend maar dat staat er ook niet.
3FvE zijn fundamentele zaken, de andere zaken die je noemt zijn bijzaak.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Die bijzaken zijn, hoewel bijzaak, om die reden nog niet altijd ge-oorloofd. Vervelend vind ik die discussies die maar blijven doorgaan in de trand van "het moet kunnen", "waarom eigenlijk niet", "er staat nergens dat het verboden is", etc. etc.Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Dit ben ik helemaal met je eens.
3FvE zijn fundamentele zaken, de andere zaken die je noemt zijn bijzaak.
Als je met "we" bedoeld de mens die bekeerd moet worden en zich moet bekeren en waar geloven om het eeuwige leven te be-erven denk ik dat je nog wel zonder 3FvE kan. Hoewel ze zeker een heel goed hulpmiddel zijn om te "verstaan hetgeen we lezen". Als je met "we" bedoeld de gereformeerde gezindte in Nederland heb je helemaal gelijk.Oorspronkelijk gepost door Rens
Zónder de 3FvE kunnen we stomweg niet, náást Gods Woord de Bijbel
-
Zou niet het overgrote deel van de gereformeerde gezindte nog onbekeerd leven?Oorspronkelijk gepost door limosaAls je met "we" bedoeld de mens die bekeerd moet worden en zich moet bekeren en waar geloven om het eeuwige leven te be-erven denk ik dat je nog wel zonder 3FvE kan. Hoewel ze zeker een heel goed hulpmiddel zijn om te "verstaan hetgeen we lezen". Als je met "we" bedoeld de gereformeerde gezindte in Nederland heb je helemaal gelijk.Oorspronkelijk gepost door Rens
Zónder de 3FvE kunnen we stomweg niet, náást Gods Woord de Bijbel
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.