OSW op zondag open?
-
Mwah, vooruit...... TUURLIJK! Van mij wel, hoor.Ik kan alleen via beeldscherm lezen. Mag bij mij de pc aan op zondag?
Ik leef helemaal mee. Dat gaat er bij mij ook niet in.Moeten wij 8 km naar de kerk lopen? Volgens mij is dat meer werk dan autorijden!
[Aangepast op 13/9/04 door Unionist]
[Aangepast op 13/9/04 door Barryvrouw]
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Bij ons geen PC aan op zondag. We lezen wel een boek of een krant. En de kids maken ook de puzzel wel uit het RD. OSW op zondag kan niet omdat de moderators dan ook "moeten" meewerken, dat kunnen we niet van ze vergen lijkt me. Overigens is deze discussie in de afgelopen jaren meerdere keren gevoerd met steeds dezelfde uitkomst.
Uitzonderingen blijven er altijd, als je alleen via een beeldscherm kan lezen is er (zou ik zeggen) geen probleem met het op zondag aanzetten van je PC. Wat mij betreft ga je met je laptop in de kerk zitten om mee te lezen, zou ik in het geheel geen punt van maken.
Uitzonderingen blijven er altijd, als je alleen via een beeldscherm kan lezen is er (zou ik zeggen) geen probleem met het op zondag aanzetten van je PC. Wat mij betreft ga je met je laptop in de kerk zitten om mee te lezen, zou ik in het geheel geen punt van maken.
-
- Moderators zijn wel vaker meer dan 24 uur niet te bereiken. En zoveel moderator werk is er volgens mij ook weer niet op OSW.
- Kan iemand nog een keer aanwijzen waar in de Bijbel staat dat de zondag als een sabbath gevierd moet worden?
- Sinds wanneer kan je een auto / computer vergelijken met een LEVEND wezen als een os en een ezel?
- Waarom de computer niet en de verwarming wel?
Natuurlijk zijn het kinderachtige vragen, maar je komt automatisch bij het hoofdstuk kinderachtige vragen als je dingen gaat zeggen als dat de computer niet gebruikt mag worden op zondag.
Alleen het: "Moderators moeten ook vrij kunnen hebben op zondag" vind ik een geldig excuus.
Wellicht is dan de oplossing: Het forum en de site in read-only modus open op zondag.
Dan kan ik alvast m'n reacties typen op zondag, en dan plaats ik ze wel op maandag. Dat heb ik trouwens wel vaker gedaan met langere posts. Voor het grote one-liner spectacel hoeft het voor mij zowieso niet.
- Kan iemand nog een keer aanwijzen waar in de Bijbel staat dat de zondag als een sabbath gevierd moet worden?
- Sinds wanneer kan je een auto / computer vergelijken met een LEVEND wezen als een os en een ezel?
- Waarom de computer niet en de verwarming wel?
Natuurlijk zijn het kinderachtige vragen, maar je komt automatisch bij het hoofdstuk kinderachtige vragen als je dingen gaat zeggen als dat de computer niet gebruikt mag worden op zondag.
Alleen het: "Moderators moeten ook vrij kunnen hebben op zondag" vind ik een geldig excuus.
Wellicht is dan de oplossing: Het forum en de site in read-only modus open op zondag.
Dan kan ik alvast m'n reacties typen op zondag, en dan plaats ik ze wel op maandag. Dat heb ik trouwens wel vaker gedaan met langere posts. Voor het grote one-liner spectacel hoeft het voor mij zowieso niet.
Carpe Diem tamen Memento Mori
juist die op zondag durven in te loggen moeten extra in de gaten gehouden worden natuurlijk . . . ;-)Oorspronkelijk gepost door BarryvrouwOnliners van gisteren hadden geen hulp nodig hoor......OSW op zondag kan niet omdat de moderators dan ook "moeten" meewerken, dat kunnen we niet van ze vergen lijkt me.
maar ff serieus, ik meen dat in de refotrefpunt-tijd het forum wel eens op een zondag (on)behoorlijk volgespamd is geworden, dat risico lopen we nu nog steeds natuurlijk. daanaast, het is nog steeds een forum voor de gereformeerde gezindte in de lijn van de (nadere) reformatie, even globaal gesproken: die internetten niet op zondag
Ik weet niet wat er gebeurd is gisteren? :t
Wat mij betreft zeker geen discussie op zondag:
1 - voor de mods natuurlijk
2 - discussievoeren op OSW (zelfs over theologische onderwerpen) past volgens mij niet echt bij de zondagsrust. Read-only vind ik daarom niet echt een verschil.
Ik snap het probleem niet om één dag je computer uit te laten. Ik kan tot nu toe nog gewoon zonder.
Wat mij betreft zeker geen discussie op zondag:
1 - voor de mods natuurlijk
2 - discussievoeren op OSW (zelfs over theologische onderwerpen) past volgens mij niet echt bij de zondagsrust. Read-only vind ik daarom niet echt een verschil.
Ik snap het probleem niet om één dag je computer uit te laten. Ik kan tot nu toe nog gewoon zonder.
Met alle respect nog steeds voor het standpunt, mijn antwoord desalnietemin: omdat ik mijn computer gebruik voor Bijbelstudie.Ik snap het probleem niet om één dag je computer uit te laten. Ik kan tot nu toe nog gewoon zonder.
Zondag als rustdag: kom ik in de Bijbel niet tegen. Zondag als Bijbelstudiedag: ideaal! Het is immers de dag van de Heere!
Carpe Diem tamen Memento Mori
-
Betrapt. :#Oorspronkelijk gepost door gravo
De dijken breken nu écht door:
leden die het Forum vandaag [zondag 12-09-04, gravo] bezocht hebben:
gravo, Rachmaninov, Een rechts-confessioneel, Pugna, marsm104, Unionist, tukkertje, Lecram, Barryvrouw, Harry, Buskes, Christina, Wally, gerrit de 2e, Zeckie, memento, Matthijs, Tirzah, Lieneke, lammert, dré, Pim, moderne gelovige, kridje, Toeschouwer, Jongere, england, anemoon, Berts, jacob, Maninne, Hendrikus, Mirror, parsifal, klavar, Adrianus, Margriet, Admin, Willie, nicname, visje, Rens
Hier ontstaat een serieus geloofwaardigheidsprobleem (althans voor enkele doorgewinterde gereformeerde puntjes op de i-zetters / posters)
gravo