Evangelisatie onder Roomsen en Islamieten: hoe doe je dat?

Dathenum

Bericht door Dathenum »

Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Sorry het is niet mijn mening.
Maar wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
Het heeft niets met een mening te maken. Het heeft te maken met simpel lezen en vergelijken.

[Aangepast op 17/3/04 door Dathenum]
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Ik denk daar anders over en miljoenen met mij.
Ik ga niet in een welles nietes spelletje mee doen, dat heb ik al zo vaak gedaan.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Beste Jan,
Uiteraard is het je recht om van mening te verschillen. Als ik het goed begrijp zijn volgens jou aflaten, pauselijk gezag, 7 sacrementen, beeldendienst en mariaverering in overeenstemming met de bijbel (jouw mening zogezegt).

Zou jij mij aan kunnen wijzen wat volgens jou de bijbelse basis voor deze zaken is? Als je dit niet wil (of kan) respecteer ik dat, maar ik wil me bij deze graag openstellen voor jouw bijbelse argumenten. Hopenlijk kan ik nog wat van je leren :) En zo niet: even goeie vrienden!

Met vriendelijke groet,
Peter Datheen
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door Dathenum
Beste Jan,
Uiteraard is het je recht om van mening te verschillen. Als ik het goed begrijp zijn volgens jou aflaten, pauselijk gezag, 7 sacrementen, beeldendienst en mariaverering in overeenstemming met de bijbel (jouw mening zogezegt).

Zou jij mij aan kunnen wijzen wat volgens jou de bijbelse basis voor deze zaken is? Als je dit niet wil (of kan) respecteer ik dat, maar ik wil me bij deze graag openstellen voor jouw bijbelse argumenten. Hopenlijk kan ik nog wat van je leren :) En zo niet: even goeie vrienden!

Met vriendelijke groet,
Peter Datheen
Aflaten: zijn door Luther niet veroordeeld alleen de aflaten die financieel waren, die bestaan overigens niet meer.
Als Christus zegt bij iemand die een schuld heeft (zeer grote schuld) en die een ander niet vergeeft hij in een put gegooid word en niet uitkomt totdat de laatste penning betaald zou zijn, zie je hier een soort vagevuur. Door goede werken kan je aflaten verdienen, door Christus onze Heer, want je wordt afgerekend en ook op je geloof.
Goede werken: in de bijbel word gezegd dat je de hongeren moet voeden, dorstigen water moet geven, kleedlozen kleding geven, gevangenen bezoeken. Dat is de bijbelse onderbouwing voor goede werken.
Pauselijk gezag: de sleutels aan Petrus. Hij is de leider van de apostelen, na zijn dood is een opvolger benoemd. Bijbelse onderbouwing, op jou Petrus bouw ik mijn Kerk, zegt Jezus.
7 sacramenten: kan je niet los zien van jaren lang op weg zijn naar. De biecht is bijbels als Jezus zegt tegen de apostelen aan wie gij zonden vergeeft zijn ze vergeven en aan wie gij ze niet vergeeft zijn ze niet vergeven.
Doop een ieder in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest.
Huwelijk: 2 zullen 1 vlees zijn.
Ziekenzalving: zie Jacobus brief
Communie: laatste avondmaal, Blijft dit doen.
Vormsel: Na mij zal ik de Heilige Geest zenden.
Priester: het algemeen priesterschap, alle gedoopten en het gewijde ambt is in de Bijbel werkelijk onderscheiden.
Bij het gewijde ambt werd een ander woord gebruikt (in het grieks grondtekst) dan als er gesproken werd over het algemeen priesterschap.

Beeldenverering: Wij bidden alleen God aan. Heiligen vereren is alleen omdat ze met God verbonden waren. De Joden hadden ook het groote onderscheid tussen rechtvaardigen. (Vader Abraham)

Als er in het OT gesproken word over geen afgodsbeelden word met name de KANAANSE Vruchtbaarheids afgoden bedoelt. Die als goden werden vereert.

Maria verering: Lees lucas 1 en openbaring 12. De katholieke christenen aanbidden Maria niet maar noemen haar gezegende onder de vrouwen, letterlijk de woorden van de aartsengel Gabriel.

Ik laat het hierbij.
Met vriendelijke groet,

:thu:thu
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Jan,
Ik stuur je mijn antwoord even per U2U, want anders gaan we nog verder off-topic.

Groeten,
Petrum
Boudewijn

Bericht door Boudewijn »

Iemand schreef:

@@Zelf ben ik weleens in een Ned Hervormde dienst geweest en daar was de dominee van Loenen (eo-dominee) hield daar een zeer goede preek over de huidige paus.@@

Geen wonder!

Gelezen op een Joodse site:

@@Terugkijkend kan gesproken worden van een uiterst waardevol bezoek van de Paus aan Israël, een bezoek dat een positieve bijdrage geleverd heeft aan de verbetering van de verhoudingen tussen Joden en Christenen.@@

Lees nu eens Openbaring 13 geheel en met nadruk door wie de Paus aanbeden zal worden!

Op 15 februari 1929 werde ALLE macht inclusief de bezittingen van het Vaticaan, aan de Paus teruggegeven. Hij wwrd tegelijkertijd tot de Leider der wereld gekozen waarmee ALLE Staatshoofden, onergeschikt zijn aan Zijn besluiten!

Geen wonder!

Waarlijke navolgers van Jezus, door de Heilige geest alleen, heten Geestelijke Joden of Bijbelse Christenen!

Die dominee moet nog heel wat leren, alsblijkt dat Joden én (wereldse-) Christenen de Paus de Anti-Christ navolgen, zoals de Bijbel ons leert!

Wie de hele site wil lezen; ga uw gang:

http://www.kerkenisrael.nl/voi/voi44-3c.php

Waar de Anti-Christ woont en zijn de "echtgenote" van de Paus, La Popessa, de vrouwelijke Paus.
Dan nog maar te zwijgen over de
vele "vaderschappen" die daar in dat zwarte domein zijn ontstaan, uit illegale geboortes! U mag zich afvragen waar deze Schepselen zijn gebleven!

http://www.reformation.org/palace.html
Lambertus

Bericht door Lambertus »

boudewijn

klopt niet
Op 15 februari 1929 werde ALLE macht inclusief de bezittingen van het Vaticaan, aan de Paus teruggegeven. Hij wwrd tegelijkertijd tot de Leider der wereld gekozen waarmee ALLE Staatshoofden, onergeschikt zijn aan Zijn besluiten!
klopt niet want........................

In 1929 werd op 11 februari in de Sala dei Papi door de paus en de Italiaanse staat het verdrag van de Lateranen ondertekend, waarbij de huidige Vaticaanse staat ontstond.
dus hoofd van alle staatshoofden ??

en dat de paus antichrist is , is wel erg achterhaald hoor

Duivel is enkelvoud 1 persoon (gedaante) als je dus denkt dat de Paus de duivel zou zijn dan vraag ik me af waarom we dan al 263 pausen gehad hebben en de 264e er nu zit en na JPII komt er weer een paus De kerk bestaat ruim 2000 jaar en werkt zich echt niet tegen zoals jij dat denkt Komt ook bij dat de duivel dan zichzelf wel erg lang tegenwerkt vind je niet ?

en voor de rest zalt het me biet wezen wat je over de rkk zegt zoveel weet ik er ook niet van maar bovenstaande weet ik nog wel
Boudewijn

Bericht door Boudewijn »

Hallo Lambertus,

Ik begrijp uw reactie, maar uw kennis van zowel de heilige Schrift van Jezus alswel de Heilige Schrift van de Bisschop van Rome, stelt mij teleur, evenals de Profetie van de Rooms Katholieke Kerk als wel de Profetie, die Jezus vanuit de Heilige Schrift en door de Heilige Geest aan Zijn Reine vrouw laat zien.

laat dit duidelijk zijn:

http://www.earthsfinalwarning.com/Dutch%20EFW.PDF

en laat dit duidelijk zijn in een recente oorlog, waarvan we de gevolgen nu kennen; we zijn er niets mee opgeschoten en de wens, Vietnaam geheel Communitsiche te maken, is dus door het Vaticaan in 1960 opgelegd aan de USA, keurig voor elkaar gemaakt.

http://www.reformation.org/vietnam.html

En als u twijfelt aan de Wereleheerschappij van de Paus, zoals Openbaring 13 ons toont, dan moet u nog maar eens hier kijken:

http://users.skynet.be/courlisius/paus_kerk.html

Wat de meeste Christenen niet weten is, dat zij allang onder het Merkteken vallen! maar wat zal het hen een "biet schelen".

Zij die de geboden verachten en het Merkteken van het Beest, ondanks de oproepen van de heiland, reeds aanbidden en daarvan niet uit zullen gaan te verlaten, vallen zonder spaderegen, van de Genade.

Uw redernatie t.a.v. de Lateranen, klopt maar voor een deel, maar ka de Bisschop van Rome is net een koekkoek, hij zegt Technisch nooit in staat te zijn, zijn fundament toe te kunnen voegen aan een fundamentele organisatie, die in deze wereld Gezag uitstraalt, en daarom gebruikt de Bisschop van Rome ALTIJD slachtoffers om zijn doel te bereiken;

http://www.reformation.org/vatican-and-islam.html

[Aangepast op 30/9/04 door Boudewijn]
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Boudewijn
:,:,:,:,

je hebt de artikelen gevonden van zielige schrijvers die maar één doel hebben en dat is....(vooral die zondag is leuk...wanneer ga jij naaar de kerk?)

Beste Boudewijn ik mag dan weinig van de rkk weten maar wel weet ik dat dit anti rkk propaganda is die errug zielig en ver gezocht is
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Boudewijn
sorry hoor maar zie hier hoe betrouwbaar je bronnen zijn
Dit complot verkeert nu in de voorlaatste fase. Binnenkort (dit najaar van 2001 nog, of anders volgend voorjaar 2002) zal Paus Jan-Paul II worden verwijderd uit Rome
kweenie hoor maar JPII is stil alive and kicking

dit was uit jouw bron
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Boudewijn
sorry hoor maar zie hier hoe betrouwbaar je bronnen zijn
Dit complot verkeert nu in de voorlaatste fase. Binnenkort (dit najaar van 2001 nog, of anders volgend voorjaar 2002) zal Paus Jan-Paul II worden verwijderd uit Rome
kweenie hoor maar JPII is stil alive and kicking

dit was uit jouw bron
Tja, dit soort profeten valt altijd door de mand als ze data gaan noemen.

Valse profetie dus.

Bedankt Lambertus, ik had niet eens de moeite genomen om die website te bekijken. Ik heb er al teveel van gezien om ze nog serieus te nemen.

Maar goed, je zal zien dat ze binnenkort het jaartal met een paar jaar ophogen. Kunnen ze altijd achteraf nog zeggen dat ze de datum na correctie toch nog goed hadden. :t

[Aangepast op 30/9/04 door elbert]
Boudewijn

Bericht door Boudewijn »

Hallo Elbert,

Je hebt gelijk, hier lijkt iets niet te kloppen, maar vergeet de inhoudelijke essentie van de boodschappen, op zich dus, niet.
Ik heb met deze publicist (J. van der Wulp, een Belg) gecorrespondeerd en, afgezien van het feit dat deze (RK) profetische inzichten inderdaad onjuist lijken, blijft het karakter er van wel degelijk overeind!

De RK Staat heeft altijd een "dubbele" agende; een politieke en een religieuze!

Zij zegt ook dat Rooms Katholieke mensen dat navolgen wat Rome hen leert ook aan te nemen en dat, als zij straks Kerk en Staat zullen verbinden (door de UN) dat ALLE mensen Rooms Katholiek zullen worden aangemerkt, zij die Paus erkennen en zij die de Paus niet erkennen, zij zullen een beperkte vrijheid genieten. Dat lijken "onzin" scenarios's in Profetische Stemmen, maar door leugen en bedrog wordt een lugubere waarheid, verscholen!

En laten we in dat licht dan ook niet vergeten, dat ook wij NIET PRECIES WETEN WANNEER ONZE HEILAND wederkomt, alleen dat wij VOORBEREID moeten zijn.

Welaan zo is het met Satans profetie ook. Hij is immers AFHANKELIJK van dezelfde profetie als wij die kennen, vandaar het zelfde onzekere a.h.w. als dat wij weten wanneer onze Heiland terug komt. Allen zal die dag voor de Geestelijke Jood een dag van vreugde zijn en voor hen die verloren gaan, een dag der verdoemenis, de Wederkomst voor hen zal een heel ander karakter dragen

Het verschil is, dat de heiland OPROEPT tot VOORBEREIDING en WAAKZAAM te zijn,
terwijl SATAN om de hete brei heen blijft draaien, "dubbele agendea's gebruikt en politiek en religie spoedig zal samenvoegen.

Wat dat betreft kunnen wij de Profetie kennen, door de Heilige Geest.

12 Het is nu wel duidelijk waarom Gods volk niet mag ophouden Gods geboden te gehoorzamen en in Jezus te geloven."

dit (deel van) is onze redding:

Openbaring 19:10
Ik viel voor hem neer om hem te aanbidden, maar hij zei: "Doe dat niet! Ik ben een dienaar van Jezus, net als u en uw broeders, die openlijk voor hun geloof in Jezus uitkomen. Aanbid God. De kern van alle profetie is het getuigenis van Jezus."

Openbaring 1:3

Gelukkig is hij die deze profetie van de Here voorleest; en dat geldt ook voor de mensen die ernaar luisteren en het zullen onthouden. Want de tijd dat deze dingen werkelijkheid worden, komt steeds dichterbij.

Boudewijn

Bericht door Boudewijn »

Lambertus,

Zie bijgaande posting aan Elbert! En neem van mij nu maar aan dat er binnenkort heel wat zal veranderen. Leer echter één ding, heb een eigen mening!
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Nou Boudewijn zo kan ik ook wel elk verhaal recht breien zeg (de essentie klopt wel zeg je) kom op zeg is het nou fout of niet wat er in je bron staat ?

ennuh
Het is nu wel duidelijk waarom Gods volk niet mag ophouden Gods geboden te gehoorzamen en in Jezus te geloven
dan doen ze in de rkk ook denk ik dan

mwah wat kan het me eigenlijk schelen maar lees meer dan alleen daniel en openbaring want daar ben je door obsest Ik zag trouwens dat ze de 7edagsaventisten gelijk gaven in jouw bronnen en zelfs durfden te beweren dat de protestanten ook fout zijn met hun Zondag !!!!

tis een sekte hoor die 7edagsadventisten

ennuh een eigen mening heb ik wel maar ik kan jouw mening niet met mijn mening delen sorry en geluk verder

[Aangepast op 30/9/04 door Lambertus]
Boudewijn

Bericht door Boudewijn »

Gevonden:

Interessante site over de Occulte religies in onze wereld, ook over occulte communie, dat geen Heilig avondmaal IS, naar het voorbeeld van Christus, maar er een heeel klein beetje op lijkt:

http://www.sign2god.com/folders/Rome-anders.html

http://www.sign2god.com/folders/sabbat-niet-zondag.html

http://www.sign2god.com/folders/vrijgemaakt.html

http://www.sign2god.com/folders/ga-uit-Babylon.html

http://www.sign2god.com/folders/satans- ... mplot.html

Zo, dat scheelt mij pennen en peinzen, want inhoudelijk kloppen deze sites, in elke opzicht Bijbels alswel profetisch, volledig!

Plaats reactie