Geld geven aan zwervers

Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door jacobpas maar op dat je niet te boos woord van deze waarheid.

Je verwacht van God iets wat je zelf een ander misgunt. BRRRRRR
En laten we er met z'n allen voor waken, dat we Zijn plaats niet innemen, door op OSW mensen ergens buiten te plaatsen. En alle veroordelingen richting mijn kant (U2U en hier) zijn ook niet echt christelijk!!!

[Aangepast op 22/4/04 door Barryvrouw]
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Barryvrouw

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Maar het wordt echt eens tijd dat jullie een ander eens niet altijd vangen met Bijbelteksten. En min of meer daar een ander mee proberen te veroordelen. En daar in feite mee aangeven dat je zelf helemaal geheiligd bent.
Jij mag anderen wel vangen met het huwelijksformulier en bijbelteksten? Omdat dat net een onderwerp was wat beter in je straatje uit komt?

Ongelofeloos, wat heb jij een bord voor je hoofd.
??????????????????
Ik vang hier niemand, jij wel (althans dat probeer je) En wat ben jij christelijk bezig zeg met die laatste uitspraak.

nicname

Bericht door nicname »

Discussie ging over geld geven aan zwervers.

Klopt maar jij gaf met je uiting daarover een heel andere wending aan de discussie. Want je begon je af te vragen of Pim nooit mensen vergeet. Daar ging het niet om. Vergeten is iets anders dan van zwervers walgen. Dan kun je ze misschien nog beter vergeten, want dat gaat onbewust. Walgen doe je bewust...En ze nooit meer een eurocent geven doe je ook bewust!

[Aangepast op 22/4/04 door nicname]
Barryvrouw

Oorspronkelijk gepost door nicname
Discussie ging over geld geven aan zwervers.

Klopt maar jij gaf met je uiting daarover een heel andere wending aan de discussie. Want je begon je af te vragen of Pim nooit mensen vergeet. Daar ging het niet om. Vergeten is iets anders dan van zwervers walgen. Dan kun je ze misschien nog beter vergeten, want dat gaat onbewust. Walgen doe je bewust...En ze nooit meer een eurocent geven doe je ook bewust!

[Aangepast op 22/4/04 door nicname]
Nee, hoor ik vertelde met mijn voorbeeld waarom ik het niet meer doe. En dan wordt mij te weinig naastenliefde verweten.
jacob

Bericht door jacob »

post maar wat ik in de u2u heb gezegd

dit is gewoon een verdachtmaking
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw

En laten we er met z'n allen voor waken, dat we Zijn plaats niet innemen, door op OSW mensen ergens buiten te plaatsen. En alle veroordelingen richting mijn kant (U2U en hier) zijn ook niet echt christelijk!!!

De pot verwijt de ketel.

Ik kap er mee.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Wat een berg reactie's binnen zeer korten tijd! Maar ja; wie de bal kaats kan hem terug verwachten.
Laten we elkaar niet gaan uitschelden maar deze tijd gebruiken om na te gaan wat Christus zelf zegt over de uitgeworpenen van de wereld.

Deze mensen horen we niet in de goot te laten liggen maar juist te ondersteunen en zo mogelijk op Christus te wijzen.

Kijk in deze discussie ook aub uit dat je elkaar niet gaat proberen te pakken op woorden! Soms lijken jullie met elkaar wel leerlingen. Stuur je een leerling de gang op en ga je later praten over zijn gedrag dan krijg je altijd een standaardantwoord! Het antwoord: maar hij deed het ook. Zo moeten we niet denken maar altijd naar onszelf kijken want de wijzende vinger is zo makkelijk!

Ga dus met deze discussie verder met een open bijbel en wijk niet af richting andere onderwerpen!
Barryvrouw

Jacob, je U2U kun je zelf wel posten.
Oke, kap ik ook.
Vandaag valt er weinig aan naastenliefde te doen trouwens, want ik ben erg ziek.
jacob

Bericht door jacob »

sorry ik kan het niet laten.

20 En er was een zeker bedelaar, met name Lazarus, welke lag voor zijn poort vol zweren;
21 En begeerde verzadigd te worden van de kruimkens, die van de tafel des rijken vielen; maar ook de honden kwamen en lekten zijn zweren.
22 En het geschiedde, dat de bedelaar stierf, en van de engelen gedragen werd in den schoot van Abraham.
23 En de rijke stierf ook, en werd begraven. En als hij in de hel zijn ogen ophief, zijnde in de pijn, zag hij Abraham van verre, en Lazarus in zijn schoot.
24 En hij riep en zeide: Vader Abraham, ontferm u mijner, en zend Lazarus, dat hij het uiterste zijns vingers in het water dope, en verkoele mijn tong; want ik lijde smarten in deze vlam.
25 Maar Abraham zeide: Kind, gedenk, dat gij uw goed ontvangen hebt in uw leven, en Lazarus desgelijks het kwade; en nu wordt hij vertroost, en gij lijdt smarten.
wim

Bericht door wim »

Beterschap.

Wat te doen wanneer het vermoeden bestaat dat een zwerver het geld gaat uitgeven aan drugs? Toch geven?
jacob

Bericht door jacob »

asl het slechts een vermoeden is, zou ik het doen.

Beter is het natuurlijk om iets te eten te geven. Ik heb er wel eens een naar de mac genomen. Tjonge wat kon die bikken.

Maar goed niet alle daklozen zijn drugsverslaafd.
wim

Bericht door wim »

Die zwerver had dus geen voorkeur voor de Burger King? :D

[Aangepast op 22/4/04 door wim]
jacob

Bericht door jacob »

Hij vond het wel strak geloof ik. Hij stak nog een preek af zelfs. God bless you!!

vandaar het stukje wat ik over de arme lazarus poste.

Het zou toch wat zijn dat zij ons zouden voorgaan!!?!!
wim

Bericht door wim »

Maar dat is niet de achterliggende reden van je gulheid, naar ik mag aannemen?
Plaats reactie