Lastige jongeren

Jelle

Bericht door Jelle »

Hoe het ook zij, het is toch te gek voor woorden dat een trein verbinding zomaar stil gelegd moet worden omdat men de trein niet meer veilig kan laten rijden. Hoeveel mensen zijn van deze maatregel de dupe?
En dat moeten we dus maar gewoon accepteren, jahoor de trein rijdt vandaag niet want de jongeren zijn bezig en bepalen dat er vandaag niet gereden zal worden.
En moeten wij dit dan allemaal maar over onze kant laten gaan. Morgen kan ik niet naar mijn werk toe omdat jongeren mijn huis hebben gebarricadeerd, ja jammer , dan vandaag maar binnen blijven tot de jongeren het believen om weg te gaan.

Jongeren de tijd om te luisteren en je aantepassen is voorbij. Nu is het tijd voor hardhandig aanpakken. Oppakken en vast zetten en voorlopig alleen maar loslaten als ze eindelijk eens geleerd hebben wat luisteren is.
Wat dat betreft is het jammer dat de dienstplicht afgeschaft is want daar werden vroeger van dergelijke mannekes wel mannen gemaakt, daar hadden ze maa te doen wat ze opgedragen werd.

Dus ik zal het maar gewoon gaan vinden dat we binnenkort niet met de trein naar Utrecht kunnen omddat jongeren de trein in brand steken de boel vernielen dus wachten we maar in onze schulp tot de boel wil vrij is.

Ja , ja. zo gaat dat in Nederland.

:t
anne

Bericht door anne »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Geen optimisme in de zin van: we leren van de geschiedenis dus het gaat steeds beter met deze wereld..........
Weet je wel, dat de geschiedenis zich eigenlijk steeds herhaald?

:sni:sni:sni:sni:sni:sni:sni:sni:sni:sni:sni:sni:sni:sni:thu

Tja, praten lost zeker niet alles op. Elke dag ervaar ik dat en zeker met jeugd die zich zo misdraagd. Vaak is dit jeugd die niet helemaal spoort. Ze hebben ergens iets mis. Dit kan in hun hoofd zijn, veelal zijn het lager opgeleide mensen, die een laag sociaal gevoel hebben. En er kan veelal sprake zijn van een vertraagd of verkeerd informatie-verwerkingssteem. Allemaal dingen, waardoor deze mensen niet kunnen tegen praten. Vaak is veel al een hard optreden duidelijker. Ze moeten weten waar ze aan toe zijn. Ze beseffen niet half wat niet mag en niet kan. Laat ze bijvoorbeeld voelen dat er conseqeunties aan een bepaald (verkeerd) gedrag zijn verbonden. Maar ook dat er positief dingen zijn op goed gedrag. Dat ze hier ook voor beloond worden.
Tja... Praten, praten verpest vaak meer, dan mensen denken......
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Tja... Praten, praten verpest vaak meer, dan mensen denken......
ie hebt bie 't goeie eaine. Vie begriept mekaa.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Hoorde vanmorgen een van de jongeren op radio 1. Ze vonden het maar belachelijk wat de NS deed. Als straks de bewaking weer iets minder werd dan begonnen ze gewoon weer opnieuw.

Heeft dus erg veel geholpen he dat praten. Goeie dialoog.:(:( Niet dus he. Het blijkt dus maar weer, ze willen toch niet luisteren. En je kent de stelling: wie niet luisteren wil moet maar voelen.

Wordt tijd dat die lijn maar eens schoongeveegd wordt door bv militairen. En dan aub niet zachthandig maar keikhard. Met de knuppel erover.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Blijven praten, blijven praten. Ook met die ...marokkanen in Amsterdam, die het nodig vonden om de dodenherdenking te verstoren. Schoppen met de kransen, eieren gooien, anti joodse leuzen roepen. Dan heb je ze toch niet helemaal meer op een rijdje of niet.

Maar, blijven praten met die gasten, en vooral niets aan doen.:(:(:(:(:(:(:(
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Blijven praten, blijven praten. Ook met die ...marokkanen in Amsterdam, die het nodig vonden om de dodenherdenking te verstoren. Schoppen met de kransen, eieren gooien, anti joodse leuzen roepen. Dan heb je ze toch niet helemaal meer op een rijdje of niet.

Maar, blijven praten met die gasten, en vooral niets aan doen.:(:(:(:(:(:(:(
Hohoho.......ik heb begrepen dat die groep marokkanen niet wist welke speciale plaats 4 mei in Nederland had.

Als samenleving zijn we nalatig geweest.

Misschien moeten we eerst maar eens de hand in eigen boezem steken.

Eerst die jongeren uitleggen wat de nationale dodenherdenking voor ons inhoudt.

Een 'breekje' van Breekijzertje
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Kom op zeg. Maak dat de kat maar wijs. Ik mag aannemen dat je dit als grap bedoeld. Dit kan niet serieus zijn.

tukker
Breekijzertje

Een beetje proberen je in te leven in onze allochtone medelanders zou geen kwaad kunnen.

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Zucht
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Zucht
Ja.....dat kennen we nu wel!

Praten, praten, praten.............dat is de eerste stap tot verbetering.

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Praten, praten, praten.............dat is de eerste stap tot verbetering.
Duurt alleen zolang om eens resultaat te zien. Dat is zo jammer.
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

En wat doe je er zelf aan Tukkertje?
Heb je wel eens alleen GEPROBEERD om met een asielzoeker of latergeneratie-allochtoon te praten??
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ten eerste hebbne we het hier niet over asielzoekers.

Verder kun je niet fatsoenlijk praten met die gasten, als je dat al zou willen.

Hoe is jou gesprek verlopen dan met die allochtone jongeren???? Wat zeiden ze????
Zeur toch niet altijd van " wat doe je er zelf aan". Ik hoef daar niets aan te doen, dat is een taak van de overheid.

Als ik daar ter plekke was zou zien dat er zoiets gebeurde, dan zou ik daar zeker wat van zeggen.

tukker
Plaats reactie