Oudvaders nodig om de bijbel te begrijpen?

jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Ds. Bottenbley uit Drachten.
ik weet niet of er veel oudvaders zijn die zo gigantisch veel bijbelkennis hebben dan deze ds bottenbley...
ik heb 2 preken van deze ds gehoord. Ik vond ze erg praktisch. Maar ik kon nou niet zeggen dat zijn bijbelkennis mij opviel.
Waaruit zou dit dan blijken?
Adorote

Bericht door Adorote »

De Heilige Schrift moet niet zo zeer begrepen worden( er zijn dingen die het verstand te boven gaan ) maar doorleefd en beleefd worden .

Ook de Heilige Schrift is geen hoofdzaak maar een hartzaak zoniet daarwerkelijke geloofsbeleving en aanbidding van uit het hart.
Sabra

Bericht door Sabra »

Los gezien van alle geschriften die geschreven zijn, zegt de bijbel ook zelf iets de bijbel. Ik noem de volgende gedeeltes:

Mattheus 23: 23-33
Lucas 11: 37-54
Marcus 7:1-21
1 Korinthe 4:1-7
2 Korinthe 4:1-6
Galaten 1:6-9
1 Thessalonica 2:13-16
2 Timotheus 2:14-18
Titus 1:9-16
Openbaring:10-21

Wat staat hier? Hier gaat het om de bijbel kennen, de verandering van Gods woord in menselijke leerstellingen, de verzegeling van Gods woord.
Marjan

Bericht door Marjan »

Voor wie graag een oudvader leest: ik lees net in de Waarheidsvriend dat De Banier een symposium organiseert ter gelegenheid van het 20e en laatste deel van Al de werken van Ralph en Ebenezer Erskine.
Thema: De Erskines, passie voor Sola Gratia
Datum, plaats: zaterdag 19 maart, Hogeschool Driestar, Gouda.

He, dat is grappig, ze hebben de tijd er niet bij gezet. Niet de Waarheidsvriend de schuld geven ;), het is een advertentie.

Kijk voor meer info op http://www.debanier.nl
Plaats reactie