Beste Refojongere,Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Beste Jan,
Ik lees dat weldegelijk in de Bijbel, daar zegt de Heere God tot ons het volgende in Efeze 2:3b:
en wij waren van nature kinderen des toorns, gelijk ook de anderen;
Verder lees ik in Psalm 51:7:
Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, en in zonde heeft mij mijn moeder ontvangen.
Hoe komt dat nu Jan? Dat komt doordat Adam vertegenwoordiger was van de gehele mensheid, wij zijn allemaal uit Adam voortgekomen en hebben krachtens bloedverwantschap deel aan die doodszonde van Adam. Maar daar is verlossing mogelijk! En wij mogen tevens geloven dat als ouders in Christus Jezus zijn en dus niet meer in Adam zijn, dat dan hun kinderen ook worden gezien als kinderen in Christus Jezus en daarom gedoopt behoren te wezen. Het erge is dat velen na hun doop Christus verwerpen en daarmee de dood boven het leven verkiezen. Hoe verschrikkelijk!
Ik ben het met je eens.
Maar ik geloof dat een mens op meerdere manieren kan gedoopt altijd door de Heilige Geest worden.
Namelijk
1 door het water. Meestal in een kerk.
2 namelijk als iemand de oprechte wens had om God te dienen maar door onvolledige informatie daar niet in staat was.
3 Als iemand sterft, en gedoopt had willen worden maar niet met water is gedoopt.
4 Als iemand sterft wegens martelaarschap, maar niet gedoopt is.
Als je deze regel volgt kunnen ook niet christenen naar de hemel.