de niet - christenen

Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Beste Jan,

Ik lees dat weldegelijk in de Bijbel, daar zegt de Heere God tot ons het volgende in Efeze 2:3b:

en wij waren van nature kinderen des toorns, gelijk ook de anderen;

Verder lees ik in Psalm 51:7:
Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, en in zonde heeft mij mijn moeder ontvangen.

Hoe komt dat nu Jan? Dat komt doordat Adam vertegenwoordiger was van de gehele mensheid, wij zijn allemaal uit Adam voortgekomen en hebben krachtens bloedverwantschap deel aan die doodszonde van Adam. Maar daar is verlossing mogelijk! En wij mogen tevens geloven dat als ouders in Christus Jezus zijn en dus niet meer in Adam zijn, dat dan hun kinderen ook worden gezien als kinderen in Christus Jezus en daarom gedoopt behoren te wezen. Het erge is dat velen na hun doop Christus verwerpen en daarmee de dood boven het leven verkiezen. Hoe verschrikkelijk!
Beste Refojongere,

Ik ben het met je eens.
Maar ik geloof dat een mens op meerdere manieren kan gedoopt altijd door de Heilige Geest worden.
Namelijk
1 door het water. Meestal in een kerk.
2 namelijk als iemand de oprechte wens had om God te dienen maar door onvolledige informatie daar niet in staat was.
3 Als iemand sterft, en gedoopt had willen worden maar niet met water is gedoopt.
4 Als iemand sterft wegens martelaarschap, maar niet gedoopt is.

Als je deze regel volgt kunnen ook niet christenen naar de hemel.
england

Bericht door england »

Ja, jouw slotsom toont al dat de rest van de redenatie niet deugt...
En nogmaals, waar haal je die dingen uit de Bijbel?
De Bijbel zegt nergens dat de doop zaligmaakt, alleen dat de doop een teken en zegel is van het geloof in Christus...

Daarom staat er ook, dat die gelooft zal hebben en gedoopt zal zijn zal zalig worden...dus niet omgekeerd, of die had willen geloven etcetc...
Jan de Wit

Oorspronkelijk gepost door england
Ja, jouw slotsom toont al dat de rest van de redenatie niet deugt...
En nogmaals, waar haal je die dingen uit de Bijbel?
De Bijbel zegt nergens dat de doop zaligmaakt, alleen dat de doop een teken en zegel is van het geloof in Christus...

Daarom staat er ook, dat die gelooft zal hebben en gedoopt zal zijn zal zalig worden...dus niet omgekeerd, of die had willen geloven etcetc...
Er staat nergens in de bijbel dat de mensen naar de hel gaan omdat ze toevallig niet geloofde in Christus, buiten hun schuld.
Maar wel die moedwillig Christus verwerpen.

Ik laat het hierbij.

God is rechtvaardig en heeft geen vriendjespolitiek.
God is de Vader van heel de mensheid door Christus onze Heer.

Denk je werkelijk dat je gered bent omdat je een kind van Abraham bent, God is in staat om uit deze stenen kinderen van Abraham te verwekken.

groet
england

Bericht door england »

Helemaal mee eens Maninne!
Bovendien is deze discussie vrij zinloos, immers, we weten toch niet waar iemand is als hij/zij sterft...Dat weet God alleen!

Zullen we het dan maar niet in Zijn Handen laten liggen, daar ligt het het veiligst!
En het gaat er ook niet om! Het gaat er om waar wij staan voor God! Geloven wij in Zijn Zoon alleen voor onze zaligheid, of houden we zo graag vast aan al onze heilige huisjes?!
england

Bericht door england »

Jan, Ik raad je aan om je Bijbel eens helemaal te lezen...

Er staat dat de duivel onze ogen houdt zodat we niet zien wat onze ware staat is.

Er staat ook niet dat alleen mensen die Jezus moedwillig verworpen hebben in de hel zulen komen!
Er staat dat een Hij de Weg, de Waarheid en het Leven is, niemand komt tot de Vader dan door Mij...dus ook niet arme blinde indiaantjes of wie dan ook...niemand. En als God niemand zegt geloof dan maar gerust dat het ook niemand is...Al vinden wij dat wij het beter weten!

En er staat dat er niemand is die goed doet, ook niet 1, all have sinned and come short of the glory of God...Dus iedereen...en als je te kort komt dan kom je te kort...en Gods wet eist volmaaktheid...Mijn volmaaktheid, of de volmaaktheid van Christus...Alleen dan kan ik voor God bestaan, niet door mijn ingebeelde ijver en godsdienstigheid, omdat ik gedoopt ben, of zo serieus, of het niet wist, of zo m'n best gedaan hebt...

Dus kap er nou mee met het zoeken van uitvluchten! Hou je maar bij de Bijbel, dat is het veiligst, de enige weg, omdat het Gods Woord is, een Woord dat niet liegen kan, omdat het het Woord is van God!
Jan de Wit

Ik heb het NT al helemaal gelezen.

Van het OT heb ik de eerst 5 boeken helemaal gelezen.
De psalmen heb ik helemaal gelezen.
Verder heb ik ook andere bijbelboeken gelezen.
Een klein deel van het OT heb ik nog niet gelezen, maar veel is dat niet.
england

Bericht door england »

kZou zeggen, lees je nieuwe Testament dan nog maar eens een keertje heel erg langzaam, en nadrukkelijk door...
En ga er dna maar van uit dta elk woord dat er staat door God tegen jou en mij gezegd wordt...

Dus dat als Jezus zegt: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij...Ga er dan maar vanuit dat het echt zo is!

En als je de eerste 5 boeken hebt gelezen, dan moet je ook deTien geboden tegen gekomen zijn...waar God zegt dat Hij een ijverig God is...die geen andere goden dult...
Jan de Wit

Dus dat als Jezus zegt: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij...Ga er dan maar vanuit dat het echt zo is!
Daar geloof ik ook in. Ik geloof dat Jezus de enige Weg is.
Jezus is de Waarheid.
Alle andere godsdiensten zijn of onvolledig, (jodendom) of deels waar en bieden geen redding.
Toch kan God mensen redden. Hij redt ze uit liefde.
Ik heb het over mensen die door onvolledige informatie een verkeerde god aanbaden. Niet degene die bewust een verkeerde god aanbaden.
england

Bericht door england »

Inderdaad, of zoals ik eergisteren opeen bandje (!) nog hoorde: Sion wordt door recht verlost...

Zouden wij het anders willen?
strik

Bericht door strik »

Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Ik heb het NT al helemaal gelezen.

Van het OT heb ik de eerst 5 boeken helemaal gelezen.
De psalmen heb ik helemaal gelezen.
Verder heb ik ook andere bijbelboeken gelezen.
Een klein deel van het OT heb ik nog niet gelezen, maar veel is dat niet.
Maar hebt ge ook verstaan wat ge hebt gelezen?
Madtice

Bericht door Madtice »

Even voor de duidelijkheid strik. Bedoel je:

A) Hebt ge wel verstaan wat GE gelezen heeft?
B) Hebt ge wel verstaan wat IK ER gelezen heb?

Iemand die dezelfde visie uit een tekst haalt als jij heeft niet per definitie de tekst niet goed 'verstaan'. :)
Jan de Wit

Oorspronkelijk gepost door Madtice
Even voor de duidelijkheid strik. Bedoel je:

A) Hebt ge wel verstaan wat GE gelezen heeft?
B) Hebt ge wel verstaan wat IK ER gelezen heb?

Iemand die dezelfde visie uit een tekst haalt als jij heeft niet per definitie de tekst niet goed 'verstaan'. :)
Wat bedoel je hiermee?
Plaats reactie