Paulus en al Gods kinderen zetten ook alles in het teken van de toekomende zaligheid.Waar een deel van de Jezus beweging naar mijn mening de fout in ging en waar zowel Evangelische als Reformatorische Christenen nog steeds vaak de fout in gaan is denk ik dat alles in het teken van behoudenis wordt gezet.
Voor Parsifal:
"Door het geloof heeft Mozes (...), geweigerd een zoon van Farao's dochter genoemd te worden; (...) Achtende de versmaadheid van Christus meerderen rijkdom te zijn, dan de schatten in Egypte; want hij zag op de vergelding des loons" [Hebr. 11:24,26]
"Indien wij alleen in dit leven op Christus zijn hopende, zo zijn wij de ellendigste van alle mensen" [1 Kor. 15:19]
"Werkt uws zelfs zaligheid met vreze en beven" [Fil. 2:12]
"Maar een ding doe ik, vergetende, hetgeen achter is, en strekkende mij tot hetgeen voor is, jaag ik naar het wit, tot den prijs der roeping Gods, die van boven is in Christus Jezus." [Fil. 3:13]
"Ik heb de goede strijd gestreden, ik heb de loop geeindigd, ik heb het geloof behouden;
Voorts is mij weggelegd de kroon der rechtvaardigheid, welke mij de Heere, de rechtvaardige Rechter, in dien dag geven zal; en niet alleen mij, maar ook allen, die Zijn verschijning liefgehad hebben. "
[2 Timotheus 4:7 en 8