Gods wil

debor@

Bericht door debor@ »

Zoekende(n) en Refojongere(n):

Waar zijn jullie, waar willen jullie zijn als Jezus morgen komt? Of vandaag nog? Of vinden jullie dat ver van je bed? Stel dat je vandaag verongelukt, door bijv. de onoplettendheid van een ander. Waar sta je dan...? Of overkomt dat alleen een ander?
Iedereen heeft eeuwig leven. Wat stel je je voor bij een leven volledig zonder God? En dat voor eeuwig....!
Refojongere

Bericht door Refojongere »

WLW-er, lees de berichten 25,27 en 34 nog eens door. Dan zie je dat geloof en bekering gaves van God zijn.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

>>Ja, zo’n stuk is anders dan ik het hoor, welke predikanten dwalen er nu, degenen die voor zulk een boodschap waarschuwen al hieronder weergegeven, of degenen die zo’n leer verkondigen?<<

Ik zou zeggen, hoe kun je een valse leer verkondigen als de dominee die ik citeerde alles vanuit de Bijbel en de belijdenisgeschriften citeerde en baseerde? Geef maar aan waarom het niet bijbels zou zijn.

>>Ik vind het zo’n gevaar om de mensen op te roepen om wat te gaan doen, want wij moeten juist aan het einde van onszelf komen, niets meer kunnen dan eeuwig wegzinken.<<

Ten eerste is dat niet gevaarlijk, maar Gods opdracht. HIJ zegt immers: Wendt u naar Mij toe..Alleen degenen die geprobeerd hebben tot Christus te komen die zullen ondervinden en beleven dat ze niks kunnen doen, en dat zalig worden alleen kan door Christus' volbrachte werk. Rust in Hem en verwacht NIETS van jezelf!!! NIETS NIETS NIETS. Dat zegt de Bijbel.

>>En waar ik erg mee zit is hoe ik mijn verantwoordelijkheid moet zien i.v.m. met Gods raad. Hij heeft toch mijn leven in Zijn hand, Hij heeft besloten alles wat ik gedaan heb, doe en nog ga doen, hoe kan ik daar dan verantwoordelijk voor zijn?<<

Heel moeilijk. Toch moet je geloven dat wij verantwoordelijk zijn, kijk maar naar Jona die niet naar Nineve wou gaan. Het was zijn eigen keuze, toch liep alles volgens Gods plan, niet gebeurt er tegen zijn wil in. Alleen wij hebben ook een wil. Dus zijn wij ten volle verantwoordelijk, anders zouden wij robots zijn. Ik zoek er nog wat over op. Maar houd je te allen tijde aan Gods GEOPENBAARDE wil!
wlw-er
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:42

Bericht door wlw-er »

Refojongere, die heb ik gelezen, ik ben het daar juist niet mee eens. Nooit mag je tegen een ongelovige zeggen dat het geloof een gave van God is.
Goed, als je er volgens jou niet omheen kan, leer dit dan aan gelovigen, maar de oproep gaat de wereld door:
Geloof in Jezus, kies voor Hem!

Leg mij dan eens uit hoe jij nog een oproep tot geloof wilt doen als de mens toch niet kan geloven, 't is pure onzin! Wie roept nu op tot iets wat niet mogelijk is?
Refojongere

Bericht door Refojongere »

God zegt tegen ons: Gij zult al Mijn geboden houden. Indien niet, dan zijt ge een vervloeking, en dat voor eeuwig.

"Maar Heere, wij kunnen het niet, want we zijn geneigd tot alle kwaad, en struikelen dagelijks in vele!" Wij zijn kinderen des toorns vanwege de erfzonde.

Toch mag de Heere het van ons eisen, want Hij heeft ons goed en recht uit Zijn handen doen voortkomen.
Als de Heere Jezus zegt dat van nature niemand kan komen tot Hem, dan mag de HEERE het toch van ons eisen. Kom, veracht Mijn bloed en offerande niet!

Waar moet ons dat brengen? Bij God, Die alleen bekering en geloof kan geven. Die ons levend kan maken, zodat we metterdaad geloven, Die ons een nieuw hart kan geven in plaats van ons stenen hart, die zich kan tegen Jezus Christus.
Staat er in Ez. 18:31 niet dat we ons een nieuw hart moeten maken? Kunnen we dat?
Nee, er staat immers dat de Heere ons een nieuw hart GEEFT. Valt onze verantwoordelijkheid dan weg? NEE.
debor@

Bericht door debor@ »

wlw-er

Stop toch met je pogingen. Zoekende en refojongere WILLEN gewoonweg niet. Klaar dan. Op deze manier drijven ze de spot met jouw geloof, waardoor je de neiging hebt God te verdedigen. Dat vraagt God niet van je. Jezus bleef ook de onwillenden niet nalopen.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Deborah,
En deze dingen, broeders, heb ik op mijzelf en Apollos bij gelijkenis gepast, om uwentwil; opdat gij aan ons zoudt leren, niet te gevoelen boven hetgeen geschreven is, dat gij niet, de een om eens anders wil, opgeblazen (hoogmoedig en verwaand) wordt tegen een ander.
Wie onderscheidt u? En wat hebt gij, dat gij niet hebt ontvangen? En zo gij het ook ontvangen hebt, wat roemt gij, alsof gij het niet ontvangen had?
1 Kor. 4:6 en 7
debor@

Bericht door debor@ »

Ja.....en?
Zoekende

Bericht door Zoekende »

Debora, als God mij wegneemt van deze aarde kom ik op de plaats die Hij voor mij bestemd heeft. Hoe zou ik, nietige worm, Zijn plannen kunnen wijzigen?
Zoekende

Bericht door Zoekende »

Refojongere

Wat is bijbels? Wat jou, of wat mijn predikant aanhaalt op basis van de Bijbel? Weet je dat iedere predikant zijn letter heeft, en ook iedere ketter? Dacht je dat onze predikanten niet onderwezen zijn in Gods woord, een ieder haalt er het zijne uit, en zegt, dit is Gods Woord!

Ik volg je niet helemaal, als ik op NIETS, NIETS, NIETS van mezelf moet verwachten, hoe zou ik me dan in eeuwigheid kunnen bekeren en geloven, ik moet toch niets van mij verwachten, dus zeker niet zo’n groot iets als een onberouwelijke bekering tot zaligheid.

Dat hoor je zovaak, wij moeten ons houden aan Gods geopenbaarde wil. Ja, maar wat moet ik daarmee, in alles wat ik doe daarin komt toch Gods wil openbaar? Anders zou ik iets kunnen doen tegen Zijn wil, zou ik machtiger zijn dan Hem? Zijn wil geschiedt, wie zou zich daartegen kunnen verzetten?

Debora, als God de onwillenden niet zou opzoeken en nalopen, zou er nooit iemand zalig worden. Als wij zouden willen, dan zou de genade geen wonder meer zijn.
debor@

Bericht door debor@ »

zoekende,

Als jij Jezus niet aanneemt als je Heiland en Verlosser en Hem niet ziet als jouw Heer en Meester, KAN God Zijn plan in jouw leven niet volmaken. Jij zegt daar zelf nee tegen. Dan blijf je inderdaad een nietige worm, in plaats van Zijn erfgenaam te worden.

Dit is mijn laatste reactie op dit forum.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Beste Zoekende,

@@Ik volg je niet helemaal, als ik op NIETS, NIETS, NIETS van mezelf moet verwachten, hoe zou ik me dan in eeuwigheid kunnen bekeren en geloven, ik moet toch niets van mij verwachten, dus zeker niet zo’n groot iets als een onberouwelijke bekering tot zaligheid.@@

Je begrijpt me inderdaad niet. Wat is geloven? Dat is geen werken, want het wordt in de Bijbel tegenover de werken geplaatst. Wat is het dan? Het is af te zien van jezelf, te rusten in het VOLBRACHTE WERK van Christus Jezus. Ergens anders op te rusten is valse vrede en een verachten van Jezus’ bloed. In dat opzicht is geloven ophouden met jezelf te willen rechtvaardigen door je eigen werken, hoe vroom ook. Maar erkennen: “Ach, Heere, ik, zo’n verdoemelijk zondaar kan niets voortbrengen U welbehagelijk. Jezus kan redden, Hij alleen, Hij is volmaakt, Hij heeft geleden en de zonden gedragen. Ach, zie mij dan in genade aan door Uw Zoon.â€
Zoekende

Bericht door Zoekende »

Wat wil je met de tekst: Jezus antwoordde en zeide tot hen: Dit is het werk Gods, dat gij gelooft in Hem, Dien Hij gezonden heeft. Joh. 6 : 29?
Het geloof is dus wel een werk wat God werkt, dat kan ik niet uit mijzelf. Als ik het zelf zou kunnen, wat is dan nog het nut van de uitverkiezing? Waar was die dan voor nodig?

“Ach, Heere, ik, zo’n verdoemelijk zondaar kan niets voortbrengen U welbehagelijk. Jezus kan redden, Hij alleen, Hij is volmaakt, Hij heeft geleden en de zonden gedragen. Ach, zie mij dan in genade aan door Uw Zoon.â€
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Zoekende,

Het is maar wat voor soort wachten het is. Je kent vast wel valse lijdelijkheid. Dat is afwachten, ondertussen vrolijk voortleven, eigenlijk wat onbekommerd, je hebt er geen schuldgevoel over dat je zonder de Heere (dat is tegen Hem in) leeft.
Er is ook actieve lijdelijkheid: Dat is VERwachten, dat is aanhoudend smeken bij de Heere, of Hij Zijn Zoon wil openbaren of Hij je wil bekeren omdat jij het zelf niet kunt en je ook inziet hoe verdorven je eigenlijk bent. Ben je er echt mee bezig of denk je gemakkelijk: "Ik wacht wel, komt de Heere niet, dan is het mijn schuld niet, dan is het jammer". Dan geef je in het geheim de Heere de schuld, maak je Hem tot een leugenaar.
Dan ga je voorbij aan het woord van de Heere Jezus: Strijdt om in te gaan door de enge poort. Strijd je al? Of vraag je je af of die zin van Jezus wel voor jou bedoeld is?
Zoekende

Bericht door Zoekende »

Dat is het, om nu werkelijk jezelf schuldig te voelen aan je eigen ondergang, dat is in theorie onze leer. En dan de beleving, is die hetzelfde? Je zelf echt volkomen schuldig zien, en God rechtvaardigen als je voor eeuwig verloren gaat, dat is onmogelijk voor een natuurlijk mens.
En daar zitten we dus allemaal mee, met een geweten wat zichzelf niet verdoemt, maar altijd zichzelf nog probeert vrij te spreken, en dat zit heel diep hoor, merk jij dat ook niet?
Ik voel dat steeds maar weer, die opstand en dat rechtvaardigen van mezelf, en het zal er toe moeten komen dat God tot mij gaat spreken, en ik de hand op de mond leg en niets meer in te brengen heb tegen Zijn heilig recht.

Al diegenen die maar strijden om in te gaan, en ook zeker weten dat ze in zullen gaan, gaan die niet voorbij aan Gods recht? We hebben helemaal geen recht om in te gaan, het is niet een zaak van strijden en nemen, alle recht hebben we verloren, en het zou alleen soevereine genade zijn als God nog eens naar ons omzag, en ons wil trekken met koorden van uitverkiezende liefde.
Plaats reactie