Israel ziet Arafat niet meer als gesprekspartner

Trein

Bericht door Trein »

Origineel geplaatst door bloob
Origineel geplaatst door Trein
. Eigenlijk kan je alleen maar heel erg medelijden hebben met die mensen die zo'n enorm verwrongen realiteitsbeeld hebben.

[Veranderd op 2/4/02 door Trein]
Eigenlijk kan ik alleen maar steeds meer medelijden krijgen met jou Trein... Door de manier waarop je dingen zegt kun je m.i. mensen ongelooflijk kwetsen. Is dat dan wel christelijk? Is dat wel een verantwoorde manier om met elkaar om te gaan? Op geen enkele manier draagt deze manier van reageren toe aan een zinvolle discussie.
Ging hier niet over de posters hier, maar over die mensen die in 40/45 zich niet wilden verzetten tegen de duitsers. Ik kwets hiermee dus niemand van de posters in dit topic. Verder blijf ik volledig bij hetgene ik eerder postte.
bloob

Bericht door bloob »

Sorrie Trein, maar ik MEEN me te herinneren dat je ook iets zei over Billy????
Dat was dus (net als dit) buiten het topic en ook zeer denigrerend.
Mirror

Bericht door Mirror »

Ging hier niet over de posters hier, maar over die mensen die in 40/45 zich niet wilden verzetten tegen de duitsers. Ik kwets hiermee dus niemand van de posters in dit topic. Verder blijf ik volledig bij hetgene ik eerder postte
Trein, ik heb hieronder een groter citaat van jou geplakt en de vrijheid genomen delen te onderstrepen. Kun je met name die delen uitleggen? Volgens mijn (taalkundig logische) interpretatie kan dat maar slechts één persoon zijn...
Maar ik denk dat billie ook medelijden heeft met de Duitsers die hier in Nederland in 40/45 gedood zijn. Tenslotte is billie's wereldbeeld niet zo helder als benodigd is om de situatie goed te kunnen relativeren en beoordelen.

Maar ach, ook in 40/45 waren er refo's die meende zich niet te mogen verzetten tegen de Duitsers uit geloofs overwegingen. Eigenlijk kan je alleen maar heel erg medelijden hebben met die mensen die zo'n enorm verwrongen realiteitsbeeld hebben.
Adje

Bericht door Adje »



Nieuwe documenten belasten Arafat

Van een onzer verslaggevers

Het Israëlische leger zegt in het hoofdkwartier van Yasir Arafat in Ramallah documenten te hebben gevonden die een direct verband leggen tussen de Palestijnse leider en de recente zelfmoordaanslagen. De aanslagen werden uitgevoerd door de Al Aqsa Martelarenbrigade, een afsplitsing van Arafats partij Fatah.

De documenten, gedateerd 17 september 2001, behelzen aanvragen voor geld, te gebruiken voor onder meer de aankoop van munitie en explosieven, 'genoeg om negen bommen per week te kunnen laten afgaan'. De aanvragen, volgens de Palestijnen 'gefabriceerd' door de Israëliërs, zijn gericht aan Foead Shoebaki, een van de hoofdaccountants van de Palestijnse Autoriteit en volgens Israël een vertrouweling van Arafat.
Jelle

Bericht door Jelle »

Vandaag nog gehoord dat Bush israêl oproept zijn troepen terug te trekken uit palestijns gebied.

Uiteraard een belachelijke oproep, Israèl moet eerst zijn klus bij de palestijnen afmaken.
Alles wat terorist is moet opgeruimd worden en dan pas is er gelegenheid om eens te praten met elkaar.
Maar eerst op hun kniên die palestijnen.
En trouwens Bush? Afghanistan? ging Bush ook weg uit Afghanistan? Hij heeft eerst de klus afgemaakt en is er nog steeds bezig.
Dus laat deze baby zijn mond maar houden, de man is zo kinderlijk dat hij nog dagelijks de borst krijgt. En dan wat zeggen over de Israêlies dat ze moeten terug trekken.
Eindelijk SHARON de man naar mijn hart.
LAAT SHARON ZIJN KLUS AFMAKEN!!!!!!!

En dan maar eens kijken of er met zo´n stelletje overgebleven theedoeken is te praten.

Nee mister Bush, Israêl gaat nog even door.
Leve V V V V V V Sharon.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

dat Bush het ook helemaal niet erg vind als SHARON nog ff door gaat.
Maar Bush is slim en speelt het politieke spel mee.
De druk die Bush is niet te vergelijken met de druk die hij regelmatig op Ararafats rug heeft gelegd.

Jelle, ik vind dat je een beetje te oneerbiedig over Bush spreekt.
M.I. is het zowel qua zijn binnenlandse al;s buitenlandse politiek heel niet zo'n baby als wat jij herm noemt.

maar das een andere discussie die misschien interessant is om te openen.

ff terug naar Sharon contra Arafat:

SHARON ga nog ff door!!!!

laat die israeliers alleen alsjeblieft niet op die geboortekerk gaan schieten want dan krijgen ze de hele wereld weer over zich heen met commentaar.

laat die palestijnen maar lekker in die kerk. Kunnen ze tenmminste geen kwaad aanrichten!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Trein

Bericht door Trein »

helemaal mee eens hoor billie, deed hitlerr ook in 40/45, gewoon doorgaan.

wel te merken dat je niets, maar dan ook absoluut niets weet van die gestoorde gek sharon.
Laat hem die geboorte kerk ook gelijk maar plat gooien, alsof die sharon dat ene **** interresseert. Het enige waarin hij geinterreseerd is, is het voortzetten van zijn genocide.
Frost

Bericht door Frost »

Hm, volgens mij zit Trein gewoon te trollen. Dit kan niet serieus bedoeld zijn.
Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door Frost
Hm, volgens mij zit Trein gewoon te trollen. Dit kan niet serieus bedoeld zijn.
Serieus of niet serieus is bij Trein toch hetzelfde? ;)
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

VS in gesprek met gegijzelde Arafat

Uitgegeven: 5-4-2002 12:30
Laatst gewijzigd: 5-4-2002 14:37

AMSTERDAM - De Amerikaanse gezant Anthony Zinni is vrijdagochtend al begonnen aan het onderhoud met de Palestijnse leider Yasser Arafat, zo meldt de Israelische krant Ha'aretz Daily. Arafat zit sinds 2 april vast in zijn kantoor toen Israël Ramallah onder vuur nam.



Zinni zal proberen Arafat zo ver te krijgen dat hij de moordenaars van de Israëlische minister van Toerisme Rehavam Zeevi uitlevert. De extreem-rechtse minister Zeevi werd 17 oktober 2001 in een hotel in Jeruzalem neergeschoten.

Ook zal Zinni trachten Arafat akkoord te laten gaan met zijn staakt-het-vuren voorstel tussen Israël en de Palestijnen. De Israëlische regering was hier in principe al mee akkoord gegaan. De Palestijnse Autoriteit had echter nog geen officiële reactie gegeven op het plan.

De Europese delegatie heeft ook geprobeerd Arafat te spreken, maar kreeg daarvoor geen toestemming van Israël.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Jelle

Bericht door Jelle »

Israel gaat door ondanks een oproep van Bush.

Zou ik trouwens ook doen, maak eerst je werk daar af jongens en dan pas kunnen we praten.
Bush jongen, je zult nog even geduld moeten hebben voor er gepraat wordt.

Israel kom op voor je vrijheid en veilgheid van je inwoners.
Trein

Bericht door Trein »

Ik snap echt niet dat er nog mensen dat israel durven te stuenen. De israeliers zijn op dit moment geen haar beter dan hitler, het ontbreekt ze alleen nog aan gaskamers. ze zijn met een massale genocide bezig, weigeren zelfs amnesty international toegang tot de gebieden omdat ze op massale voet de mensenrechten schenden.

Ze hebben een goede leermeester gehad in 40/45.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik kan wel merken Trein dat je van de midden oosten situatie ook niet al te veel afweet.
Een vergelijking met Hitler lijkt me erg ver gaan.
(Even een vraagje ben jij misschien zelf niet een klein hitlertje, aan je opmerkingen te lezen dank ik van wel)

In deze situatie zijn beide partijen niet goed bezig. Ik heb al eerder gezegt Arafat heeft vele kansen op het sluiten van vrede laten lopen.
En dat israel het zat wordt om steeds aanslagen op zijn burgers temoeten inkasseren is dan ook heel begrijpelijk.
En dan als Israel dus echt gaat vergeldendan moet mister Arafat ineens zielig doen en vindt hij dat hij ont erecht wordt behandeld.
De man is een boef een schurk een terrorist en daar geld alleen maar voor weg er mee.
Wat vindt jij dan trouwen van de plannen van Amerijka en Engeland om Irak aan te vallen. Wat hebben ze daar te zoeken?
Wel Israel tot stoppen aanmanen maar zelf hun eigen gan willen gaan in Irak.
Erg tweeslachtig.

Nee Trein laat je over het midden oosten nog maar eens goed voorlichten, want daaraan ontbreekt het een en ander.
Adje

Bericht door Adje »

Ze hebben een goede leermeester gehad in 40/45.
Dit vind ik zo ontzettend grof! Ben je alles dan vergeten Trein?


Afbeelding

Heb je vergelijkend materiaal van de huidige Intifadah, dus een geval, waar de Joden bezig zijn met doelbewuste genocide (en geen actie-reactie politiek dus!).
Jelle

Bericht door Jelle »

Adje ik ben het helemaal met je eens.

We zullen maar denken Trein is niet wijzer, het is zielig als je zo denkt zoals hij.
Plaats reactie