Ik denk dat ze dan hooguit een paar tientjes opbrengen.
Mijn schoonmoeder verzamelde ook dergelijke munten. Na haar overlijden konden we die aan de straatstenen niet kwijt. Uiteindelijk was er een scharrelaartje - ik dacht ergens in de Hoekse waard - die er nog een paar tientjes voor wilde geven.
Verzamelen
Re: Verzamelen
Je moet even goed nagaan of de munten zilver bevatten of niet. Dan kan het alleen al om de metaalprijs wat waarde hebben. Sommige herdenkingsmunten hebben dat. Die Canadese dollar van 1980 50% als dat de ijsbeer is.
Veel munten zijn echt zilver.
Heb ook al gedacht om het bij een goud/zilversmid te brengen.
Paar jaar geleden wat sieraden van een oudtante naar de plaatselijke juwelier gebracht en ik was echt verbaasd hoeveel dat opbracht.
Heb ook al gedacht om het bij een goud/zilversmid te brengen.
Paar jaar geleden wat sieraden van een oudtante naar de plaatselijke juwelier gebracht en ik was echt verbaasd hoeveel dat opbracht.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-
Ik zou eerst zelf kijken wat de waarde van het metaal is. Mijn ervaring is dat juweliers relatief weinig bieden. Ik denk dat de munten 72% zilver zijn.1389 gram bevat 1 kilo zilver en kan je € 900 voor krijgen.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!