Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen
Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen
Wij hebben ons meteen van begin af aan niet aan isolatie gehouden. Wel als gezin in quarantaine, maar in huis isoleren vonden we naar de kinderen toe onmenselijk. En we hebben ook geen extra slaapplaats dat mijn vrouw en ik afstand van elkaar zouden kunnen houden, mochten we dat al willen.
Achteraf had het ook niet geholpen, voordat we de eerste positieve binnen hadden waren er al vier besmet...
Achteraf had het ook niet geholpen, voordat we de eerste positieve binnen hadden waren er al vier besmet...
- Niet meer zo actief -
Nou ik vind dit niet bepaald: 'nergens meer last van' .......Ambtenaar schreef:
Ik heb nergens last meer van, behalve moeheid en kortademigheid. Bij fysieke inspanning ben ik snel buiten adem. Dat begint al met de trap oplopen.
Ik heb nu ook meer slaap nodig, 10 uur per nacht. Daarvoor sliep ik zo'n 6-7 uur per nacht.
Behoorlijke restverschijnselen voor een fitte (ga ik vanuit) 40-/+ er.
In mijn omgeving zijn er diversen ziek geweest en geen restverschijnselen.
-
Hier 4 weken na positieve test nog steeds het gevoel of er zeep in mijn mond zit. Zout proeft extra zout, verder geen reuk- of smaakverlies.
Ik had het de achterliggende weken snel warm, terwijl ik een koukleum ben. Net of je thermometer in je lijf het niet goed doet. Nu is dat weer aardig normaal.
Ik bekijk het maar per week. Het gaat al beter dan vorige week qua energie. Normaliter kon ik op een dag achter elkaar doorgaan met dingen in en om het huis. Nu moet ik wat meer pauzes inlassen.
Ik had het de achterliggende weken snel warm, terwijl ik een koukleum ben. Net of je thermometer in je lijf het niet goed doet. Nu is dat weer aardig normaal.
Ik bekijk het maar per week. Het gaat al beter dan vorige week qua energie. Normaliter kon ik op een dag achter elkaar doorgaan met dingen in en om het huis. Nu moet ik wat meer pauzes inlassen.
In mijn dagelijkse bezigheden ondervind ik geen belemmeringen. Ik ervaar het verder niet als een last.Terri schreef:
Nou ik vind dit niet bepaald: 'nergens meer last van' .......
-
Is wel even serieus 3 a 4 uur extra. Bedoel je moeheid in algemeen? Of meer aan het eind van de dag?Ambtenaar schreef:Ik heb nergens last meer van, behalve moeheid en kortademigheid. Bij fysieke inspanning ben ik snel buiten adem. Dat begint al met de trap oplopen.Lilian1975 schreef:Vraagje. Hoelang bleven jullie kort ademig etc? Bijv even douchen. Zie gewoon vlekjes en draai en tol. En hijg als een bospaard. (Vorige week liep ik nog fluitend 23 km) ben wel lichtverkouden nog.
Het is echt alleen bij puur beetje inspanning. Maar om nu de hele dag niets te doen, ligt ook niet in mij aard. ... . Je moet tenslotte ook gewoon een beetje bouwen aan conditie. Bij inspanning dan ook minder goed diep kunnen ademen . Of praten.
Tijd gunnen? Geen koorts meer. Officieel zelfs geen verhoging. Maar mijn lichaamstemperatuur ligt normaal echt wel lager. Beetje onzeker dus. Is dit normaal? Ken het niet zo van mijzelf.
Ik heb nu ook meer slaap nodig, 10 uur per nacht. Daarvoor sliep ik zo'n 6-7 uur per nacht.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Daar ken ik er ook veel van maar @ambtenaar was ziek terwijl hij gevaccineerd was. Dan zijn de restverschijnselen vaker langduriger.Terri schreef:Nou ik vind dit niet bepaald: 'nergens meer last van' .......Ambtenaar schreef:
Ik heb nergens last meer van, behalve moeheid en kortademigheid. Bij fysieke inspanning ben ik snel buiten adem. Dat begint al met de trap oplopen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Hoe kom je daar nu weer bij?huisman schreef:Daar ken ik er ook veel van maar @ambtenaar was ziek terwijl hij gevaccineerd was. Dan zijn de restverschijnselen vaker langduriger.Terri schreef:Nou ik vind dit niet bepaald: 'nergens meer last van' .......Ambtenaar schreef:
Nu ben ik rond 2200 moe. Dat was voorheen pas na 0000.HersteldHervormd schreef:
Is wel even serieus 3 a 4 uur extra. Bedoel je moeheid in algemeen? Of meer aan het eind van de dag?
-
Huh? Waar baseer je dit op?huisman schreef:Daar ken ik er ook veel van maar @ambtenaar was ziek terwijl hij gevaccineerd was. Dan zijn de restverschijnselen vaker langduriger.Terri schreef:Nou ik vind dit niet bepaald: 'nergens meer last van' .......Ambtenaar schreef:
-
Vervelend, ik hoop dat je snel weer de oude ben.Ambtenaar schreef:Nu ben ik rond 2200 moe. Dat was voorheen pas na 0000.HersteldHervormd schreef:
Is wel even serieus 3 a 4 uur extra. Bedoel je moeheid in algemeen? Of meer aan het eind van de dag?
Mijn vader voelde zich echt denkbeeldig 10 jaar ouder na de ziekte, maar bij hem spelen af en toe ook wat psychische klachten mee.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Ja, dat hoop ik ook. Met name de kortademigheid bij fysieke inspanning is vervelend, maar verder niet echt hele grote belemmering.HersteldHervormd schreef: Vervelend, ik hoop dat je snel weer de oude ben.
Mijn vader voelde zich echt denkbeeldig 10 jaar ouder na de ziekte, maar bij hem spelen af en toe ook wat psychische klachten mee.
In een normale eengezinswoning is dat vrijwel niet te doen.Mannetje schreef:Wij hebben ons meteen van begin af aan niet aan isolatie gehouden. Wel als gezin in quarantaine, maar in huis isoleren vonden we naar de kinderen toe onmenselijk. En we hebben ook geen extra slaapplaats dat mijn vrouw en ik afstand van elkaar zouden kunnen houden, mochten we dat al willen.
Of je moet als besmette direkt op zolder gaan wonen, alwaar dan ook een douche en wc is.
Maar ik sprak een mevrouw die meteen zelfs in een aparte aanbouw is gaan wonen, waar ook een koelkast en kookplaatje was,
en toch bleek later dat enkele gezinsleden alsnog besmet raakten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Daarom vond onze huisarts het ook niet nodig dat wij afstand hielden toen onze thuiswonende dochter positief was.Mara schreef:In een normale eengezinswoning is dat vrijwel niet te doen.Mannetje schreef:Wij hebben ons meteen van begin af aan niet aan isolatie gehouden. Wel als gezin in quarantaine, maar in huis isoleren vonden we naar de kinderen toe onmenselijk. En we hebben ook geen extra slaapplaats dat mijn vrouw en ik afstand van elkaar zouden kunnen houden, mochten we dat al willen.
Of je moet als besmette direkt op zolder gaan wonen, alwaar dan ook een douche en wc is.
Maar ik sprak een mevrouw die meteen zelfs in een aparte aanbouw is gaan wonen, waar ook een koelkast en kookplaatje was,
en toch bleek later dat enkele gezinsleden alsnog besmet raakten.
Volgens hem zou de besmetting al plaatsgevonden hebben . Voor je weet dat je positief bent ben je vaak al een paar dagen besmettelijk geweest.
Toch zijn wij niet ziek geweest .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
10 uur slaap per nacht nodig hebben zou voor mij toch een ernstige belemmering zijn... Als het me al zou lukken om elke avond om 22.00u op bed te liggen, dan moet je nog tot 08.00u slapen om aan die 10 uur te komen. Dat vind ik heftig!
Ik zou toch proberen om fors vitamine C erbij te slikken. Maar goed, dat is blijkbaar mijn bijgelovige afwijking.
Ik zou toch proberen om fors vitamine C erbij te slikken. Maar goed, dat is blijkbaar mijn bijgelovige afwijking.
En de rest van de dag kun je gewoon functioneren of ook minder?Ambtenaar schreef:Nu ben ik rond 2200 moe. Dat was voorheen pas na 0000.HersteldHervormd schreef: