Mooiste woord
Re: Mooiste woord
Inhoudelijke bespreking van woorden gaarne in een andere topic.
- J.C. Philpot
Koeterwaals
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
De vraag die gesteld werd: ik kan verwijzen naar wat ik eerder gepost heb hierover.
Ook toen veel vragen. Ik heb toen ds. Mallan geciteerd uit zijn vragenrubriek "Antwoord per brief"
Link naar topic:
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... id#p707846
Ook toen veel vragen. Ik heb toen ds. Mallan geciteerd uit zijn vragenrubriek "Antwoord per brief"
Link naar topic:
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... id#p707846
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik word altijd blij van het woord exempel
De oma van mijn vrouw had het altijd over een poetenbijbel!
- Maanenschijn
Mijn zoons benoemde elkaar met de woorden:
belhamer, schobbejak en deugniet.
Het lijkt of ze iets van onze conservatieve opvoeding hebben opgestoken
. Ik vind dit wel mooie woorden voor kwalijk gedrag en typering.
Het lijkt of ze iets van onze conservatieve opvoeding hebben opgestoken

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Schobbejak is inderdaad een pareltje. Snoodaard is ongeveer net zo mooi.Maanenschijn schreef:Mijn zoons benoemde elkaar met de woorden:
Het lijkt of ze iets van onze conservatieve opvoeding hebben opgestoken. Ik vind dit wel mooie woorden voor kwalijk gedrag en typering.
In het engels natuurlijk: supercalifragilisticexpialidocious
In het Zweeds heb je "kanske" wat "misschien" betekent. Letterlijk is het een samenstelling van kunnen en gebeuren (denk aan het Engelse "maybe". Je spreekt het woord echter uit als "kansje" wat ook wel weer als "misschien" klinkt in het Nederlands.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Dat is prachtig, vooral als je het zingtparsifal schreef: In het engels natuurlijk: supercalifragilisticexpialidocious

Een ander mooi woord in het Engels vind ik: Floccinaucinihilipilification. Dat betekent minachting.
Volgens mij is dit woord speciaal bedacht voor Jacob Rees-Mogg, de Theo Hiddema van het Lagerhuis.
Who is John Galt? 

- J.C. Philpot
De mooiste plaatsnaam heeft naar mijn smaak het dorpje in Wales met de naam Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
uitgesproken als "Bob"J.C. Philpot schreef:De mooiste plaatsnaam heeft naar mijn smaak het dorpje in Wales met de naam Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Op Youtube staat een filmpje waarmee je het kunt leren uitspreken.
Een paar jaar geleden waren wij in Wales op vakantie. Iemand vroeg: Zit je dan in een plaats met zo'n mooie naam?
Ja, in Usk.
Een paar jaar geleden waren wij in Wales op vakantie. Iemand vroeg: Zit je dan in een plaats met zo'n mooie naam?
Ja, in Usk.

Who is John Galt? 

- Maanenschijn
In het kader van de plaatsnamen:
Ik moest voor een descente en comparitie in Ee zijn. Spreek uit als ieeeje. Voor de kenners, het ligt bij Moddergat.
Veel korter kan een plaatsnaam toch niet zijn.
Ik moest voor een descente en comparitie in Ee zijn. Spreek uit als ieeeje. Voor de kenners, het ligt bij Moddergat.
Veel korter kan een plaatsnaam toch niet zijn.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
EEN GREEP UIT MOOIE PLAATSNAMEN
Een (Drenthe)
Amen (Drenthe)
Boerengat (Zeeland)
Boerenhol (ook Zeeland)
Nooitgedacht (Drenthe)
Hongerige Wolf (Groningen)
Doodstil (Groningen)
Nederland (Overijssel)
Zeeland (Noord-Brabant)
Moscou (Drenthe)