Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Erik
Verbannen

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door Erik »

Mannetje schreef:Ballotage klinkt niet echt respectvol. :( Mag het gewoon curatorium heten?
oh ja hoor geen probleem ::salut

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ballotage
http://www.encyclo.nl/begrip/ballotage.
http://anw.inl.nl/article/curatorium#s=0&l=&lp=
Diederik de GG-er
Contacteer:

Bericht door Diederik de GG-er »

Luther schreef:
Diederik de GG-er schreef:
Curatorium schreef:
Diederik de GG-er schreef:Is er nog steeds niets bekend?
Volgens mij meen ik vorig jaar ergens gelezen te hebben dat die vergaderingen van 10-16 uur duren. Zolang er hier niets staat is er hier nog niks bekend. Klaar.
Dus als om 10.00 uur de eerste van het alfabet aan de beurt is, ik noem hem even 'Van Aa', en hij wordt om 11.00 uur aangenomen, dan wordt dat pas om 16.00 uur bekend gemaakt? Dat vind ik dan wel vreemd.
Beste Diederik, ik maak me sterk dat jij een bekende RF'er bent, die zich onder deze naam heeft aangemeld om even wat lol te trappen vandaag.
Dan heb je het goed mis, want ik ben nog onbekender dan onbekend.

Verder valt het met dat loltrappen ook wel mee, of jij moet het lollig vinden... ::lol
Één van de grootste kwalen van de mens is zijn tomeloze nieuwsgierigheid naar dingen die hij NÍÉT kán en NÍÉT wíl doorgronden...
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Luther schreef:Beste Diederik, ik maak me sterk dat jij een bekende RF'er bent, die zich onder deze naam heeft aangemeld om even wat lol te trappen vandaag.

Verder valt het met dat loltrappen ook wel mee, of jij moet het lollig vinden... ::lol
Dan ben je nog naïever dan ik dacht... Maar vind je het zelf niet een beetje ongepast, al dat gehijg om nieuws, nieuws, nieuws...
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Diederik de GG-er
Contacteer:

Luther schreef:
Luther schreef:Beste Diederik, ik maak me sterk dat jij een bekende RF'er bent, die zich onder deze naam heeft aangemeld om even wat lol te trappen vandaag.

Dan ben je nog naïever dan ik dacht... Maar vind je het zelf niet een beetje ongepast, al dat gehijg om nieuws, nieuws, nieuws...
Jij volgt het net zo goed als ik, dus, nee ik vind het niet ongepast... Trouwens met dat hijgen valt het wel mee hoor... :lol Enne, we worden altijd geleerd om niet naar een ander te kijken, maar volgens mij kunnen wij, als reformatorische mensen, dat als de beste.
Één van de grootste kwalen van de mens is zijn tomeloze nieuwsgierigheid naar dingen die hij NÍÉT kán en NÍÉT wíl doorgronden...
Ezen

Bericht door Ezen »

Hoe kun je nieuwsgierig zijn naar dingen die je niet wilt doorgronden?
Spitten en niet moe worden.
dré

Bericht door dré »

He Diederik

leuk je hier te ontmoeten :)

de ochtend wordt in de regel voor algemeen overleg gebruikt en 's middags komen er broeders op.
Wacht nu rustig af, je hebt genoeg andere dingen te doen denk ik dan hier alleen maar hijgerig op nieuws uit te zijn.

De mannenbroeders vergaderen t/m woensdag dus het komt vast wel goed.
als er wat te melden is hoor je het vanzelf!

groet dré
dré
--------

Credo in unum Deo
keesjanm

Bericht door keesjanm »

De Deur ;)

Afbeelding
Diederik de GG-er
Contacteer:

Ezen schreef:Hoe kun je nieuwsgierig zijn naar dingen die je niet wilt doorgronden?
Hoe kun je spitten en niet moe worden?
Diederik de GG-er
Contacteer:

dré schreef:He Diederik

leuk je hier te ontmoeten :)

de ochtend wordt in de regel voor algemeen overleg gebruikt en 's middags komen er broeders op.
Wacht nu rustig af, je hebt genoeg andere dingen te doen denk ik dan hier alleen maar hijgerig op nieuws uit te zijn.

De mannenbroeders vergaderen t/m woensdag dus het komt vast wel goed.
als er wat te melden is hoor je het vanzelf!

groet dré

Wie bepaalt er wat ik doe? Jij toch niet zeker?
sunlover

Bericht door sunlover »

Beste Diederik,

Je kunt een beroep doen op je eigen autonomie en eigenlijk is dat best hilarisch als je slaafs een massa mensen volgt die net als jij op een topic reageren die door een heleboel mensen bekeken wordt, waarin je blijkens je onderschrift een statement maakt wat al door vele anderen ook al gemaakt is. Jouw felle reactie laat eigenlijk wel zien dat degene op wie je reageert best wel een beetje gelijk heeft. Je zou me een lol doen door een nog fellere reactie te posten op dit bericht en eigenlijk ga ik er wel vanuit dat je dit zometeen ook doet.

En eigenlijk vind ik het wel leuk om in dit topic net als zoveel andere mensen op mijn eigen wijze te laten merken dat ik het circus rond de bijeenkomsten van het curatorium een beetje bijzonder vindt en ik moet bekennen dat ik het bijzonder van mezelf vindt dat ik me daar ieder jaar weer even door laat bezighouden.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Take it easy
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wie bepaalt er wat ik doe? Jij toch niet zeker?
Wat een poeha!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Diederik de GG-er
Contacteer:

sunlover schreef:Beste Diederik,

Je kunt een beroep doen op je eigen autonomie en eigenlijk is dat best hilarisch als je slaafs een massa mensen volgt die net als jij op een topic reageren die door een heleboel mensen bekeken wordt, waarin je blijkens je onderschrift een statement maakt wat al door vele anderen ook al gemaakt is. Jouw felle reactie laat eigenlijk wel zien dat degene op wie je reageert best wel een beetje gelijk heeft. Je zou me een lol doen door een nog fellere reactie te posten op dit bericht en eigenlijk ga ik er wel vanuit dat je dit zometeen ook doet.

En eigenlijk vind ik het wel leuk om in dit topic net als zoveel andere mensen op mijn eigen wijze te laten merken dat ik het circus rond de bijeenkomsten van het curatorium een beetje bijzonder vindt en ik moet bekennen dat ik het bijzonder van mezelf vindt dat ik me daar ieder jaar weer even door laat bezighouden.

Ach ja, 't is ook overdreven, zoals iedereen het volgt. Dat is waar. Maar daarom hoef je een ander niet de wet te gaan voorschrijven. Wat dat moet ieder voor zich bepalen... Die fellere reactie, die komt er niet hoor, dus dat heb je dan toch niet goed, helaas.
dré

Bericht door dré »

In de discussie is dit iets om mee te nemen:
Vraag 27
Wat verstaat gij door de voorzienigheid Gods?
De almachtige en alom tegenwoordige kracht Gods , door welke Hijhemel en aarde, mitsgaders alle schepselen, gelijk als met zijn hand nog onderhoudt, en alzo regeert , dat loof en gras, regen en droogte ,vruchtbare en onvruchtbare jaren,spijze en drank, gezondheid en krankheid,rijkdom en armoede , en alle dingen, niet bij geval, maar van zijn vaderlijke hand ons toekomen.

Vraag 28
Waartoe dient ons dat wij weten, dat God alles geschapen heeft en nog door zijn voorzienigheid onderhoudt?
Dat wij in allen tegenspoed geduldig , in voorspoed dankbaar zijn mogen , en in alles, dat ons nog toekomen kan, een goed toevoorzicht hebben op onzen getrouwen God en Vader , dat ons geen schepsel van zijn liefde scheiden zal , aangezien alle schepselen alzo in zijn hand zijn, dat zij tegen zijn wil zich noch roeren, noch bewegen kunnen.
dré
--------

Credo in unum Deo
huisman

Bericht door huisman »

keesjanm schreef:De Deur ;)

Afbeelding

Met de pers op wacht.

Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gesloten