Oorspronkelijk gepost door PimDus in de GGiN is de vrucht rijkelijk aanwezig? Volle Avondmaalstafels en veel predikanten enzo?Oorspronkelijk gepost door WSO
Weet je, het klink allemaal reuze degelijk. En er zijn allerlei bijbelteksten bij te slepen. Het hele systeem kan aan alle kanten worden afgedicht. geen speld tussen te krijgen. Over en uit. Zo is het.
En dan nog zeg ik: wat is nou het rendement van een dergelijke prediking? Is er in de GG nou veel geestelijk leven? Doet God het zo als er dan geleerd wordt? Leven de mensen uit eerbied nauwgezet of is het raak niet en smaak net en roer niet aan? Alleen omdat God dat toch zegent, zoals een GG-er me eens zei. 't Leidt dan wel niet tot de zaligheid, maar een tijdelijke zegen is toch ook niet verkeerd.
Als ik dan hoor dat ds Mallan ergens zegt dat het hele geestelijke leven vrijwel weg is. Laat mij dan maar remonstrant zijn en naar God toestappen: hier ben ik, ik wil niet en ik kan niet en ik weet niet. Maar alle dominees zeggen dat ik bij U moet zijn. Wat wilt U precies? Ik geef m'n zonden niet op, want ik ben zonde. Ik heb Uw gerechtigheid nodig.
Ik snap niet wat je bedoeld in deze topic