Zwarte Piet.... racistisch?

jakobmarin

Re: Zwarte Piet.... racistisch?

Bericht door jakobmarin »

:haha
Afbeelding

Dit is ook nog een oplossing:
Afbeelding
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Curatorium

Bericht door Curatorium »

boontje schreef:Maar hoe kun je zo zeker weten dat slechts een klein gedeelte van de gekleurde Nederlanders zich gekwetst voelt? Dat is niet meer dan een veronderstelling en misschien is het wel zo dat velen van hen er maar wijselijk het zwijgen toe doen.
Toen de Indonesiërs onafhankelijk wilden worden, waren de Nederlanders (ik spreek nu in het algemeen) heel verbaasd: hoe kunnen ze dat nou willen, ze waren toch altijd zo blij met ons??
Als je je gekwetst voelt dan vier je het niet, zo vier ik geen Halloween want dan voel ik me als christen gekwetst, toch gebeurt het vieren van Sinterklaas wel op grote schaal ook in gemeenschappen van gekleurde Nederlanders. Indonesië heeft hier niks mee te maken, ik zou je geschiedenisboek er nog maar eens op naslaan.

@jakobmarin :haha
boontje

Bericht door boontje »

Als je de parallel niet wilt zien, dan zie je ook hem niet.
Ik noemde Indonesië als voorbeeld van het bord voor de kop dat wij witte Nederlanders nogal eens blijken te hebben ten aanzien van andere culturen en minderheden.
Curatorium

Bericht door Curatorium »

In een cultuur gaat het om een wisselwerking tussen minderheden en de meerderheid. Dat betekent niet dat een meerderheid zich altijd aan moet passen aan kleine groeperingen, net zoals er helaas vaak niet meer naar christenen geluisterd wordt.
Indonesië heeft hier nog steeds niks mee te maken, de Nederlanders hadden geen bord voor de kop, maar deze werd hun voorgehouden door de toenmalige regering + door de verre afstand was er weinig communicatie en nog allerlei factoren die niks met deze discussie te maken heeft. (Overigens viert men daar ook nog sinterklaas maar dat terzijde).
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Zwarte Piet moet weg,
past niet meer
SGP alzo, mits...
Dat willen we...
Blijkbaar.
Wij, die ons hebben overgeleverd
aan internationale wetten
die de onze nooit waren...
Maar wat klagen we dan?
We hebben het zelf gewild?
Weg zwarte piet!
SGP alzo,
mits....
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Marco

Bericht door Marco »

boontje schreef:
Curatorium schreef:In dat geval zouden alle gekleurde Nederlanders zich gekwetst vonden, maar daar is geen sprake van. Slechts een klein gedeelte van deze groep vat het op racisme, blijkbaar hebben zij de Nederlandse cultuur nog niet goed begrepen.
Maar hoe kun je zo zeker weten dat slechts een klein gedeelte van de gekleurde Nederlanders zich gekwetst voelt? Dat is niet meer dan een veronderstelling en misschien is het wel zo dat velen van hen er maar wijselijk het zwijgen toe doen.
Toen de Indonesiërs onafhankelijk wilden worden, waren de Nederlanders (ik spreek nu in het algemeen) heel verbaasd: hoe kunnen ze dat nou willen, ze waren toch altijd zo blij met ons??
Begin eens hiermee: Vraag eens aan een paar gekleurde Nederlanders wat ze ervan denken.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Mijn Indische collega's snappen niets van de hele discussie.
The Groom's still waiting at the altar
Sheba
Inactief

Bericht door Sheba »

Wij hebben kinderen die geboren zijn op het afrikaans continent. En ook zij snappen van die hele discussie niets. Genieten net als wij gewoon van de gezelligheid rondom dit feest. Zij weten wel vanaf het begin dat het een groot spel is. Met mensen die verkleed zijn....
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

De volgende stap zal zijn, als men sinterklaas gaat vieren met alleen witten, dat het discriminatie is, omdat andere rassen worden uitgesloten. Dus zal de goeie sint zwart moeten zijn....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Reiziger

Bericht door Reiziger »

Ik wijs er nogmaals op, zoals ik op pag. 2 heb gedaan, dat het nergens op slaat dat zwarte piet racistisch zou zijn. Het is een onschuldig kinderfeest met veel vrolijkheid. Dat de VN dan tegen ons gaat zeggen wat we met Zwarte Piet moeten gaan doen, slaat nergens op. Laten ze maar een oplossing vinden wat betreft Syrie en Mozambique (waar sinds gisteren burgeroorlog is). Mensen die zich niet aan onze cultuur en leuke feestjes aan kunnen passen, kunnen wat mij betreft verdwijnen.
jan34willem

Bericht door jan34willem »

Ok, ben wel benieuwd waar naartoe ik dan wat jou betreft kan verdwijnen!
vlinder

Bericht door vlinder »

Ik ben benieuwd hoe lang je nog over Jip en Janneke mag voorlezen...

Afbeelding
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Binnenkort mag je alleen nog koffie met melk drinken, want zwarte koffie is racistisch en dus verboden.
De orgelmuziek van Jan Zwart komt op de lijst die tot voor kort zwarte lijst werd genoemd - maar ook voor die lijst zal wel een nieuwe term worden bedacht. Gelukkig heeft diens zoon Piet Zwart nauwelijks iets gecomponeerd, anders was Leiden nu helemaal in last.
Om te voorkomen dat we worden aangehouden, hebben wij onze zwarte auto maar ingeruild voor een witte.
Wat een land.... :sweat
~~Soli Deo Gloria~~
ejvl

Bericht door ejvl »

En het suikerfeest wordt verboden door het diabetesfonds.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

ejvl schreef:En het suikerfeest wordt verboden door het diabetesfonds.
En hier in het vanouds christelijke stadje woont een CDA-burgemeester het Suikerfeest bij.
Mensen mochten zich eens gediscrimineerd voelen...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Plaats reactie