Dit is ook nog een oplossing:

Als je je gekwetst voelt dan vier je het niet, zo vier ik geen Halloween want dan voel ik me als christen gekwetst, toch gebeurt het vieren van Sinterklaas wel op grote schaal ook in gemeenschappen van gekleurde Nederlanders. Indonesië heeft hier niks mee te maken, ik zou je geschiedenisboek er nog maar eens op naslaan.boontje schreef:Maar hoe kun je zo zeker weten dat slechts een klein gedeelte van de gekleurde Nederlanders zich gekwetst voelt? Dat is niet meer dan een veronderstelling en misschien is het wel zo dat velen van hen er maar wijselijk het zwijgen toe doen.
Toen de Indonesiërs onafhankelijk wilden worden, waren de Nederlanders (ik spreek nu in het algemeen) heel verbaasd: hoe kunnen ze dat nou willen, ze waren toch altijd zo blij met ons??
Begin eens hiermee: Vraag eens aan een paar gekleurde Nederlanders wat ze ervan denken.boontje schreef:Maar hoe kun je zo zeker weten dat slechts een klein gedeelte van de gekleurde Nederlanders zich gekwetst voelt? Dat is niet meer dan een veronderstelling en misschien is het wel zo dat velen van hen er maar wijselijk het zwijgen toe doen.Curatorium schreef:In dat geval zouden alle gekleurde Nederlanders zich gekwetst vonden, maar daar is geen sprake van. Slechts een klein gedeelte van deze groep vat het op racisme, blijkbaar hebben zij de Nederlandse cultuur nog niet goed begrepen.
Toen de Indonesiërs onafhankelijk wilden worden, waren de Nederlanders (ik spreek nu in het algemeen) heel verbaasd: hoe kunnen ze dat nou willen, ze waren toch altijd zo blij met ons??
En hier in het vanouds christelijke stadje woont een CDA-burgemeester het Suikerfeest bij.ejvl schreef:En het suikerfeest wordt verboden door het diabetesfonds.