Onafhankelijke hervormde/gereformeerde kerken/gemeenten
Wat aanvullingen:
De VOGG te Oldebroek (Rehoboth- groep ds. Van Houselt) is overgegaan naar de OGGN; ds. Van Houselt (79) preekt niet meer; het is mij niet duidelijk of hij de status van emeritus-predikant heeft. Oldebroek kent ook nog de "gewone" Vrije OGG, nu bediend door ds. Onderdelinden.
De OGG in Den Helder is na een aantal jaren van zelfstandigheid toegetreden tot de HHK.
Ook de Gereformeerde Samenkomst te Alblasserdam is deze weg gegaan.
In de Vereniging "Calvijn" is de heer T. van der Weijden voorganger.
En er is ook nog de Vrije GGiN te Werkendam met als voorganger (ds) B. Ippel.
En niet te vergeten de Vrije Gemeente Philadelfia te Culemborg (met dat prachtige kerkgebouw), waarin de latere predikant ds. H. van Kooten (CGGN, later GG) voorganger was van 1939-1952.
De VOGG te Oldebroek (Rehoboth- groep ds. Van Houselt) is overgegaan naar de OGGN; ds. Van Houselt (79) preekt niet meer; het is mij niet duidelijk of hij de status van emeritus-predikant heeft. Oldebroek kent ook nog de "gewone" Vrije OGG, nu bediend door ds. Onderdelinden.
De OGG in Den Helder is na een aantal jaren van zelfstandigheid toegetreden tot de HHK.
Ook de Gereformeerde Samenkomst te Alblasserdam is deze weg gegaan.
In de Vereniging "Calvijn" is de heer T. van der Weijden voorganger.
En er is ook nog de Vrije GGiN te Werkendam met als voorganger (ds) B. Ippel.
En niet te vergeten de Vrije Gemeente Philadelfia te Culemborg (met dat prachtige kerkgebouw), waarin de latere predikant ds. H. van Kooten (CGGN, later GG) voorganger was van 1939-1952.
laat uw woorden weinig zijn; pred. 5: 1b
- J.C. Philpot
Dat is hij inderdaad een paar jaar geweest, maar nu in ieder geval niet meer. T. van der Weijden is nu lid van een GB-gemeente, slaat een charismatische koers (profetieen, visioenen e.d.) in en beijvert zich voor eenheid tussen evangelischen en reformatorischen (o.a. door middel van ingezonden brieven in de Terdege en het R.D. en door middel van verootmoedigingsbijeenkomsten).Janneman schreef:In de Vereniging "Calvijn" is de heer T. van der Weijden voorganger.
Over ds. Van Kooten verscheen in Oude Paden in 1997/1998 een tweetal artikelen. In het eerste deel wordt vrij uitgebreidt gesproken over de gemeente in Culemborg, die kennelijk ontstond in 1933. Van Kooten sprak daar van 1943 tot 1946. Foto's van interieur en exterieur van de kerk in Culemborg: http://www.orgelfoto.nl/modules/xoopsga ... me=albun61Janneman schreef:....En niet te vergeten de Vrije Gemeente Philadelfia te Culemborg (met dat prachtige kerkgebouw), waarin de latere predikant ds. H. van Kooten (CGGN, later GG) voorganger was van 1939-1952.
http://www.pbase.com/image/44053852
Laatst gewijzigd door astroguy op 14 jul 2007, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Atze
Weet iemand wie na Dhr Van der Weijden de voorgangers van Calvijn in Dordrecht zijn geweest?J.C. Philpot schreef:Dat is hij inderdaad een paar jaar geweest, maar nu in ieder geval niet meer. T. van der Weijden is nu lid van een GB-gemeente, slaat een charismatische koers (profetieen, visioenen e.d.) in en beijvert zich voor eenheid tussen evangelischen en reformatorischen (o.a. door middel van ingezonden brieven in de Terdege en het R.D. en door middel van verootmoedigingsbijeenkomsten).Janneman schreef:In de Vereniging "Calvijn" is de heer T. van der Weijden voorganger.
Atze
Ter completering van de al eerder op deze discussie geplaatste lijsten zou ik graag nog de volgende informatie krijgen indien iemand op dit forum daar kennis van draagt:
Geboorte datum of jaar van de predikanten J.C. van Os te Capelle, J.G. van Tilburg te Waddinxveen en B.G. Ippel te Werkendam.
De intrede datum van ds. J.G. van Tilburg in de CAG te Waddinxveen (jaar 1997).
Geboorte datum of jaar van de predikanten J.C. van Os te Capelle, J.G. van Tilburg te Waddinxveen en B.G. Ippel te Werkendam.
Atze
Als je dan toch aan t aanpassen ben... binnenkort gaat ds. Van Prooijen uit Rijssen naar Amabchtastroguy schreef:Ter completering van de al eerder op deze discussie geplaatste lijsten zou ik graag nog de volgende informatie krijgen indien iemand op dit forum daar kennis van draagt:
Reeds bekend. Bedankt anyway.JALP schreef:Als je dan toch aan t aanpassen ben... binnenkort gaat ds. Van Prooijen uit Rijssen naar Amabchtastroguy schreef:Ter completering van de al eerder op deze discussie geplaatste lijsten zou ik graag nog de volgende informatie krijgen indien iemand op dit forum daar kennis van draagt:
Atze
Volgens mij heeft N. van de Want er gestaan. Nu is de heer. (kand.) B. van de Boogaart voorganger. Er preken regelmatig kandidaten uit de hervormde kerk. P. Kleinbloesem, A.C. Baan, G. van de Brink, etc.astroguy schreef:Weet iemand wie na Dhr Van der Weijden de voorgangers van Calvijn in Dordrecht zijn geweest?J.C. Philpot schreef:Dat is hij inderdaad een paar jaar geweest, maar nu in ieder geval niet meer. T. van der Weijden is nu lid van een GB-gemeente, slaat een charismatische koers (profetieen, visioenen e.d.) in en beijvert zich voor eenheid tussen evangelischen en reformatorischen (o.a. door middel van ingezonden brieven in de Terdege en het R.D. en door middel van verootmoedigingsbijeenkomsten).Janneman schreef:In de Vereniging "Calvijn" is de heer T. van der Weijden voorganger.
ds. Van de Want heeft er niet gestaan, maar hij schreef wel een boekje in 1978 over deze gemeente.Grace schreef:Volgens mij heeft N. van de Want er gestaan. Nu is de heer. (kand.) B. van de Boogaart voorganger. Er preken regelmatig kandidaten uit de hervormde kerk. P. Kleinbloesem, A.C. Baan, G. van de Brink, etc.astroguy schreef:Weet iemand wie na Dhr Van der Weijden de voorgangers van Calvijn in Dordrecht zijn geweest?J.C. Philpot schreef:Dat is hij inderdaad een paar jaar geweest, maar nu in ieder geval niet meer. T. van der Weijden is nu lid van een GB-gemeente, slaat een charismatische koers (profetieen, visioenen e.d.) in en beijvert zich voor eenheid tussen evangelischen en reformatorischen (o.a. door middel van ingezonden brieven in de Terdege en het R.D. en door middel van verootmoedigingsbijeenkomsten).Janneman schreef:In de Vereniging "Calvijn" is de heer T. van der Weijden voorganger.
N. van der Want, *√1950, Waddinxveen (CAG) 23.4.1986, Biserica Evanghelica Romana Bacau (Roemenië), √1994, Schiedam (Plantagekerk) 29.1.1998-heden.
Zie onderstaande lijst voor voorgangers in de Calvijn vereniging voor zover mij bekend:
Dordrecht (Nederduits Hervormde Vereniging Calvijn) 1903 uit NHK, 50 leden
W. van Leeuwen (1868-1940) 1922-1927 (naar NHK Schoonrewoerd)
G.J. Edelman (1908-1990) 1949-1990 (†)
G. van Oosten (*19√..) 199√.-199√. (daarna weer hervormd catecheet en voorganger)
T. van der Weijden (*19√..) 199√.-√199. (daarna vrij evangelist te Dordrecht)
B. van de Boogaart (*19√..) vanaf ?
Atze
Is er iemand die de ontbrekende data kan aanvullen in de bovenstaande lijst?astroguy schreef:ds. Van de Want heeft er niet gestaan, maar hij schreef wel een boekje in 1978 over deze gemeente.Grace schreef:Volgens mij heeft N. van de Want er gestaan. Nu is de heer. (kand.) B. van de Boogaart voorganger. Er preken regelmatig kandidaten uit de hervormde kerk. P. Kleinbloesem, A.C. Baan, G. van de Brink, etc.astroguy schreef:Weet iemand wie na Dhr Van der Weijden de voorgangers van Calvijn in Dordrecht zijn geweest?J.C. Philpot schreef: Dat is hij inderdaad een paar jaar geweest, maar nu in ieder geval niet meer. T. van der Weijden is nu lid van een GB-gemeente, slaat een charismatische koers (profetieen, visioenen e.d.) in en beijvert zich voor eenheid tussen evangelischen en reformatorischen (o.a. door middel van ingezonden brieven in de Terdege en het R.D. en door middel van verootmoedigingsbijeenkomsten).
N. van der Want, *√1950, Waddinxveen (CAG) 23.4.1986, Biserica Evanghelica Romana Bacau (Roemenië), √1994, Schiedam (Plantagekerk) 29.1.1998-heden.
Zie onderstaande lijst voor voorgangers in de Calvijn vereniging voor zover mij bekend:
Dordrecht (Nederduits Hervormde Vereniging Calvijn) 1903 uit NHK, 50 leden
W. van Leeuwen (1868-1940) 1922-1927 (naar NHK Schoonrewoerd)
G.J. Edelman (1908-1990) 1949-1990 (†)
G. van Oosten (*19√..) 199√.-199√. (daarna weer hervormd catecheet en voorganger)
T. van der Weijden (*19√..) 199√.-√199. (daarna vrij evangelist te Dordrecht)
B. van de Boogaart (*19√..) vanaf ?
Atze
astroguy schreef:Ter completering van de al eerder op deze discussie geplaatste lijsten zou ik graag nog de volgende informatie krijgen indien iemand op dit forum daar kennis van draagt:
Atze