Ongewoon voorval tijdens kerkdienst

DDD

Re: Ongewoon voorval tijdens kerkdienst

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:
vlinder schreef:Een dominee in Barneveld (ds. Fraanje of ds. Koster) had een recalcitrante zoon die zijn haar lang liet groeien. In een nacht knipte de dominee er een aantal lokken af zodat zijn zoon gedwongen werd om zijn haar af te knippen, De zondag erop maakte de dominee zich klaar voor de kerk en stapte in zijn pantalon, maar ook hier was intussen een pijp af geknipt.

(Hoewel ik nu een anekdote plaats voelt dit topic voor mij toch wat vreemd...)
De zonen van ds. Koster gedragen zich thans zeker wel voorbeeldig.
Hun uitgeverij is de meest betrouwbare voor de rechterflank uit onze gezindte...
Andere uitgeverijen maken makkelijker een slippertje, hoewel er toch ook boeken
van de Gbr. Koster zijn die ik toch maar liever laat voor wat ze zijn.
Dat is ook maar net wat je een goed voorbeeld noemt natuurlijk.
refo

Bericht door refo »

DDD schreef:
-DIA- schreef:
vlinder schreef:Een dominee in Barneveld (ds. Fraanje of ds. Koster) had een recalcitrante zoon die zijn haar lang liet groeien. In een nacht knipte de dominee er een aantal lokken af zodat zijn zoon gedwongen werd om zijn haar af te knippen, De zondag erop maakte de dominee zich klaar voor de kerk en stapte in zijn pantalon, maar ook hier was intussen een pijp af geknipt.

Hun uitgeverij is de meest betrouwbare voor de rechterflank uit onze gezindte...
Dat is ook maar net wat je een goed voorbeeld noemt natuurlijk.
Verspreiden van dwalingen is helemaal niet zo goed.
helma

Bericht door helma »

Ik heb catechisatie van Ds Koster gehad.
Er was een knul met lang(er) haar op catechisatie en ds zei: als jij vlg week naar de kapper gaat ga ik ook! En hij streek met zijn hand over zijn kale bol ;-)
Hilariteit alom. Vervolgens zei hij: joh, als jij naar de kapper gaat betaal ik.
Zo geregeld.
Met een beetje humor bereik je een hoop.
HHKtE

Bericht door HHKtE »

Een jaar of wat geleden rond de invoering van de euro gebeurde in de kerk waar ik destijds kerkte een grappig voorval
In deze kerk werd nog met de hengelstok gekollekteerd en dat mocht ik elke zondag doen.
Met de hengelstok kollekteren vereist wel enige oefening
Een geacht gemeentelid had een hele verzameling van buitenlandse munten verzameld omdat deze toch uit de de roulatie zouden gaan en hij wilde de kerk er blij meemaken
Op die ochtend zat deze meneer op het uiterste puntje van de bank tegen de muur aan zodat ik me helemaal moest uitrekken om hem te bereiken.
Dat er niet zoals gebruikelijk een muntje of briefje in de zak viel maar een grote zak met buitenlandse munten ,zorgde er wel voor dat ik mijn evenwicht verloor en de hele hengelstok op de grond kletterde met alle gevolgen vandoen
Op dat moment wist ik echt niet wat er gebeurde maar later hebben we er hartelijk om gelachen
De beste meneer heeft dezelfde dag nog zijn excuses gemaakt want het was echt niet zijn bedoeling geweest om zo,n toestand in de kerk te veroorzaken
parsifal

Bericht door parsifal »

In dat kader ook. Een dominee die aankondigt dat "de zakken weer zullen rondgaan" en meteen staan de collectanten op :).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

parsifal schreef:In dat kader ook. Een dominee die aankondigt dat "de zakken weer zullen rondgaan" en meteen staan de collectanten op :).
Zakken gaan niet vanzelf rond, evenmin als het orgel speelt of de preekstoel preekt.
In dat kader ook: de predikant die riep "Het orgel speelt nu..." en 't bleef stil. De organist zat samen met de gemeente te wachten totdat het orgel zou gaan spelen ;)
~~Soli Deo Gloria~~
parsifal

Bericht door parsifal »

Hendrikus schreef:
parsifal schreef:In dat kader ook. Een dominee die aankondigt dat "de zakken weer zullen rondgaan" en meteen staan de collectanten op :).
Zakken gaan niet vanzelf rond, evenmin als het orgel speelt of de preekstoel preekt.
In dat kader ook: de predikant die riep "Het orgel speelt nu..." en 't bleef stil. De organist zat samen met de gemeente te wachten totdat het orgel zou gaan spelen ;)
Mee eens, daarom dacht ik ook dat de dominee naar de collectanten refereerden als "de zakken" en niet naar de collectezakken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

parsifal schreef:
Hendrikus schreef:
Mee eens, daarom dacht ik ook dat de dominee naar de collectanten refereerden als "de zakken" en niet naar de collectezakken.
Als je een duur woord wilt gebruiken, moet je het wel goed doen. :)
Refereren doe je aan iets, verwijzen naar iets.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

helma schreef:Ik heb catechisatie van Ds Koster gehad.
Er was een knul met lang(er) haar op catechisatie en ds zei: als jij vlg week naar de kapper gaat ga ik ook! En hij streek met zijn hand over zijn kale bol ;-)
Hilariteit alom. Vervolgens zei hij: joh, als jij naar de kapper gaat betaal ik.
Zo geregeld.
Die lessen moeten wel indruk hebben gegeven. Mede door de preken van ds. Koster heb
ik veel onderwijs gehad. Hij kon zo aandringen, met liefde, en dan voelde je dat hij een
bewogen hart had met de hoorders. Hij was rechtuit, en dat kon niet iedereen hebben.
Maar een levende ziel begeert niet anders dan oprecht behandeld te worden. Hij nam wel
eens alle gronden weg, waarop je meende te kunnen rusten. Dan zeg ik nu: Wat een
wonder als een gemeente zo'n eerlijke prediker ontvangt.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
helma

Bericht door helma »

-DIA- schreef:
helma schreef:Ik heb catechisatie van Ds Koster gehad.
Zo geregeld.
Die lessen moeten wel indruk hebben gegeven. Mede door de preken van ds. Koster heb
ik veel onderwijs gehad. Hij kon zo aandringen, met liefde, en dan voelde je dat hij een
bewogen hart had met de hoorders. Hij was rechtuit, en dat kon niet iedereen hebben.
Maar een levende ziel begeert niet anders dan oprecht behandeld te worden. Hij nam wel
eens alles gronden weg, waarop je meende te kunnen rusten. Dan zeg ik nu: Wat een
wonder als een gemeente zo'n eerlijke prediker ontvangt.
Hij was inderdaad erg liefdevol (en geliefd)
en hield niet van 'kussentjes onder de oksels naaien' zoals hij dan zei.
Hij wees altijd door naar Christus en dat we voor de kennis van Christus niet rusten mochten.
De pijl ligt vérder, zei hij nogal eens.

Later kwam ik hem eens tegen; ik was toen al een jaar of 8 getrouwd. Hij kwam preken in een doordeweekse dienst en liep na de dienst naar zijn auto. Toen hij me ergens verder zag staan riep hij heel hard over de parkeerplaats: "Is de Heere goed voor je Helma?"
zo was hij ja...
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

helma schreef: riep hij heel hard over de parkeerplaats: "Is de Heere goed voor je Helma?"
zo was hij ja...
Ik denk dat hij een andere naam noemde ;)
Of forumde hij ook? ;)
helma

Bericht door helma »

Wilhelm schreef:
helma schreef: riep hij heel hard over de parkeerplaats: "Is de Heere goed voor je Helma?"
zo was hij ja...
Of forumde hij ook? ;)
wie weet :huhu
hij gebruikte bijna dezelfde letters :langue
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Wilhelm schreef:
zo was hij ja...
Of forumde hij ook? ;)
Ik neem aan van niet... Hij waarschuwde ook ernstig tegen het 'huisraad van Tobia'
Ik weet dat je nu niet meer om een pc heen kunt... Maar ik geloof niet dat hij
ooit een pc heeft gehad.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
freek

Bericht door freek »

vlinder schreef:
-DIA- schreef:

Zeker. Joop en Chris hebben hun zaken goed voor elkaar. Al is de selectie mij iets te eenzijdig.
:humhihi
vlinder

Bericht door vlinder »

Whaha, ik ziehet nu ook. Eenzijdige selectie in slippertjes staat er nu...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gesloten