Hoe kan het?

-DIA-

Re: Hoe kan het?

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:@Tiberius:
Ik kan me er verder wel in vinden.

@DIA:
Het ging ook niet over jou. Ik denk dat als het gaat om het toetsen van het ware geloof ik een nadrukkelijke voorkeur heb voor de openbaring van God zelf in de bijbel. Wat niet wil zeggen dat ik helemaal uitsluit dat het nuttig kan zijn om daarover een opbouwend boek te lezen. Maar God openbaart zich niet in oudvaders, maar in zijn Woord.

Het ging hier bij mijn weten om het lezen van goede boeken in het algemeen. En ik zou niet weten waarom de nadere reformatoren wel monnikken mogen citeren en waarom dominees uit de GG niet de paus zouden mogen citeren.
Dat mag ook zeker wel. De oude Griekse wijsgeren waren in veel zaken nog wijzer dan
de wetenschappers van nu, die enkel het verstand van hier-en-nu hebben. Het gebeurt
dan ook nogal eens dat onze predikant een Griekse wijsgeer citeert. Op zich is daar
niks mis mee.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

DDD schreef:@Tiberius:
Ik kan me er verder wel in vinden.
Waarin?
DDD

Bericht door DDD »

Je vroeg wat ik vond van wat je schrijft. Dan is dit toch niet zo'n moeilijk te begrijpen antwoord?
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

DDD schreef:Je vroeg wat ik vond van wat je schrijft. Dan is dit toch niet zo'n moeilijk te begrijpen antwoord?
Ben je een beetje in de bonen, DDD? Tiberius heeft volgens mij niet in dit topic gereageerd...
Kennelijk bedoel je Eilander...
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

DDD schreef:Je vroeg wat ik vond van wat je schrijft. Dan is dit toch niet zo'n moeilijk te begrijpen antwoord?
Het zijn middelmatige zaken, dus ik wil er niet over twisten, hooguit over praten, maar ik denk dat je Eilander bedoelt. :hum
DDD

Bericht door DDD »

Erasmiaan schreef:
Ben je een beetje in de bonen, DDD? Tiberius heeft volgens mij niet in dit topic gereageerd...
Zonder het na te kijken zal ik dat onmiddelijk beamen met excuses voor alle misverstanden. Het zijn ook zulke ingewikkelde namen, maar dat mag natuurlijk geen excuus zijn.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

DDD schreef:
Erasmiaan schreef:
Zonder het na te kijken zal ik dat onmiddelijk beamen met excuses voor alle misverstanden. Het zijn ook zulke ingewikkelde namen, maar dat mag natuurlijk geen excuus zijn.
Het is ingewikkeld geworden, inderdaad.
Mara

Bericht door Mara »

Tiberius schreef:
DDD schreef:
Erasmiaan schreef:
Het is ingewikkeld geworden, inderdaad.
:haha :haha :haha
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

DDD schreef:
Erasmiaan schreef:
Excuses uiteraard aanvaard. Het is overigens de tweede keer dat je hetzelfde doet....
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Dan zitten we in ieder geval als mods op één ljin.
henriët

Bericht door henriët »

Tiberius schreef:Dan zitten we in ieder geval als mods op één ljin.
:)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Marco

Bericht door Marco »

-DIA- schreef:Dat mag ook zeker wel. De oude Griekse wijsgeren waren in veel zaken nog wijzer dan
de wetenschappers van nu, die enkel het verstand van hier-en-nu hebben. Het gebeurt
dan ook nogal eens dat onze predikant een Griekse wijsgeer citeert. Op zich is daar
niks mis mee.
Ik denk dat je die griekse wijsgeren nu een beetje overschat. Ook zij hadden een zeer verduisterd hier-en-nu waarin ze rondgingen. Hun wijsheid wordt in de Bijbel ook wel als dwaasheid aangeduid.

Of wetenschappers van nu enkel verstand van het hier-en-nu hebben hangt heel erg van de wetenschapper af, en soms ook van de wetenschap. Sommigen menen een tegenstelling te moeten maken tussen wetenschap en geloof, anderen zien, ook al geloven zij niet, geen tegenstelling tussen geloof en wetenschap. En tenslotte zijn er wetenschappers, ook op hoog wetenschappelijk niveau, die zelf geloven.

Waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat jullie predikant er fout aan doet, een griekse wijsgeer aan te halen (even voor alle duidelijkheid!).
Eppo Gremdaat

Bericht door Eppo Gremdaat »

Wijsgeren waren ook kappers........op de etalageruit stond altijd: `Wijsgeren en Knippen` :deg
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Eppo Gremdaat schreef:Wijsgeren waren ook kappers........op de etalageruit stond altijd: `Wijsgeren en Knippen` :deg
We liepen eens door het Belgische stadje Turnhout, en daar zagen we een winkel, waar met grote letters op de gevel stond: ANTIEK-CHRIS.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Eppo Gremdaat

Bericht door Eppo Gremdaat »

-DIA- schreef:
Eppo Gremdaat schreef:Wijsgeren waren ook kappers........op de etalageruit stond altijd: `Wijsgeren en Knippen` :deg
We liepen eens door het Belgische stadje Turnhout, en daar zagen we een winkel, waar met grote letters op de gevel stond: ANTIEK-CHRIS.
Ja, dat zijn leuke dingen voor de mensen. Nadenkertjes, taalgrapjes.....
Plaats reactie