Adverteren

Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door dré
Ik vind het vreselijk jammer dat tie in de zondagskrant stond. Vanzelf vanwege de zondag, maar ook voor het effect, wanneer lezen de mensen nu die krant? Vast niet voor 10.00 uur en dan is de kerk al begonnen. Hij had er beter op zaterdag in kunnen staan.
Maar ik vind hem wel erg goed!!

(ff off-topic volgens mij gaan mods en admins nu aardig met elkaar in discussie. Gaan ze ook over en weer SW uitdelen?)
Ja, het wordt onderhand traditie; we maken elkaar af...
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

(ff off-topic volgens mij gaan mods en admins nu aardig met elkaar in discussie. Gaan ze ook over en weer SW uitdelen?)
Mogen mods en admins niet verschillend denken? Volgens mij onderstreep zowel Jelle als ik het trieste van een advertentie op zondag, maar het vervolg mag anders worden ingevuld, waarom niet? We zijn geen klonen van elkaar.

Effe ter info.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door kridje
Mogen mods en admins niet verschillend denken? Volgens mij onderstreep zowel Jelle als ik het trieste van een advertentie op zondag, maar het vervolg mag anders worden ingevuld, waarom niet? We zijn geen klonen van elkaar.

Effe ter info.
In plaats van dat het nu over een zondagkrant gaat, gaat het hier nu over een kerk die graag meer bezoekers ziet.

Het gaat toch ook nooit opver de druggebruikers, maar over de dealers? Die moet je toch pakken? dan stopt het gebruik ook wel....
limosa

Bericht door limosa »

Ik weet het niet meer. Teken aan de wand natuurlijk. Alles moet kunnen natuurlijk. Je weet nooit, het zou wat goeds uit kunnen werken, etc. etc.

Dat de kerk zichzelf blijft, kerk blijft, dat zou misschien wat kunnen uitwerken. Dat de kerk zichzelf en dan dus ook de mensen buiten de kerk de kerk serieus kunnen blijven nemen, dat zou wat kunnen uitwerken. Ik begrijp het echt niet hoor, een advertentie in de Telegraaf en dan ook nog op zondag.

[Aangepast op 14/3/05 door limosa]
Gian

Bericht door Gian »

Voor die advertentie is hoofdzakelijk zaterdag gewerkt.
Laten we dan de maandagkrant voortaan weigeren.....
limosa

Bericht door limosa »

mijn maandagkrant wordt overdag gemaakt
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door kridje

Effe ter info.
In plaats van dat het nu over een zondagkrant gaat, gaat het hier nu over een kerk die graag meer bezoekers ziet.

Het gaat toch ook nooit opver de druggebruikers, maar over de dealers? Die moet je toch pakken? dan stopt het gebruik ook wel....

Juist het gaat over een kerk die graag meer bezoekers ziet, maar laat die kerk zich dan in elk geval van zondige wereldse zaken onthouden.
Ze leert zelf ( dat mag ik hopen dat het nog zo is) zes dagen zult ge arbeiden en al uw werk doen.
Waar is men als kerk dan mee bezig als we dit gebod zelf al ontkrachten door gebruik te maken van de zondagskrant.
Boven dien steekt het me des te meer dat ds. Heetderks aangeeft dat wanneer ze de advertentie zelf hadden moeten betalen het niet in de zondagskrant geet zou zijn, maar omdat het nu gratis was heeft men er gebruik van gemaakt.
Dat steekt me, dus als het gratis is dan verlaten we onze principes. Dat is het slappe van deze goedpraterij van de dominee.
dré

Bericht door dré »

Oorspronkelijk gepost door Jelle

Boven dien steekt het me des te meer dat ds. Heetderks aangeeft dat wanneer ze de advertentie zelf hadden moeten betalen het niet in de zondagskrant geet zou zijn, maar omdat het nu gratis was heeft men er gebruik van gemaakt.
Dat steekt me, dus als het gratis is dan verlaten we onze principes. Dat is het slappe van deze goedpraterij van de dominee.
Jelle, dat ben ik helemaal met je eens. Dat is ook uitermate slap en slaat echt nergens op het had beter geweest als ze hem op zaterdag hadden geplaatst en betaald! als statement tegen de zondagsarbeid!! Dat had ik sterk gevonden.
dré
--------

Credo in unum Deo
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Ik vind het vreselijk jammer dat tie in de zondagskrant stond. Vanzelf vanwege de zondag, maar ook voor het effect, wanneer lezen de mensen nu die krant?
Tijden veranderen. Recentelijk stond er in een zondagskrant een artikel waarin ook een gergem-predikant sprekend werd opgevoerd. Zou de goede man niet geweten hebben op welke dag zijn uitspraken werden gepubliceerd? Vast wel.

Het is nog niet zo heel lang geleden dat een gergem-organist commentaar kreeg omdat er op zondag muziek van hem was uitgezonden op de radio. Weliswaar afkomstig van ean een cd die op donderdag was opgenomen, maar toch: hij was op zondag op de radio...
~~Soli Deo Gloria~~
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Ik vind het vreselijk jammer dat tie in de zondagskrant stond. Vanzelf vanwege de zondag, maar ook voor het effect, wanneer lezen de mensen nu die krant?
Tijden veranderen. Recentelijk stond er in een zondagskrant een artikel waarin ook een gergem-predikant sprekend werd opgevoerd. Zou de goede man niet geweten hebben op welke dag zijn uitspraken werden gepubliceerd? Vast wel.

Het is nog niet zo heel lang geleden dat een gergem-organist commentaar kreeg omdat er op zondag muziek van hem was uitgezonden op de radio. Weliswaar afkomstig van ean een cd die op donderdag was opgenomen, maar toch: hij was op zondag op de radio...
Ben ik met je eens Hendrikus, maar God verandert niet en blijft altijd dezelfde. Ook Zijn wet blijft altijd dezelfde. Het uitzenden van de muziek was niet met toestemming van de organist maar is gewoon gedaan, maar bij deze advertentie is er toestemming gegeven en dat is wat anders als dat de advertentie erin gestaan had zonder medeweten van de kerk. Maar nu geeft de kerk zelf toestemming.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Maar nu geeft de kerk zelf toestemming.
Zoals ook die gergem-predikant ongetwijfeld bewust heeft meegewerkt aan een artikel voor een zondagskrant.
Het verschaft mij ook een ietwat "dubbel" gevoel, maar laten we desondanks toch voorzichtig zijn met het uitsteken van beschuldigende vingertjes en het uitspreken van veroordelende opmerkingen.

Wie zijn wij, om te oordelen?
~~Soli Deo Gloria~~
Mariken

Bericht door Mariken »

Toch heb ik, ondanks alle wijze woorden een vervelend gevoel over deze topic. Ongeacht wat de mening van een ieder is, het is een mooie manier om te schelden op de PKN. Althans zo komt het op mij over, en DAT vind ik erg jammer

[Aangepast op 14/3/05 door Mariken]
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Mariken
Toch heb ik, ondaks alle wijze woorden een vervelend gevoel over deze topic. Ongeacht wat de menig van een ieder is, het is een mooie manier om te schelden op de PKN. Althans zo komt het op mij over, en DAT vind ik erg jammer
Precies, dat bedoelde ik ook te zeggen....
~~Soli Deo Gloria~~
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Oorspronkelijk gepost door Mariken
Toch heb ik, ondaks alle wijze woorden een vervelend gevoel over deze topic. Ongeacht wat de menig van een ieder is, het is een mooie manier om te schelden op de PKN. Althans zo komt het op mij over, en DAT vind ik erg jammer
Precies, dat bedoelde ik ook te zeggen....

Tja hoe men hier met elkaar om gaat wekt steeds meer verbazing alle vrome woorden ten spijt.
Mariken

Bericht door Mariken »

"De behoudende Gereformeerde Bond in de PKN, die de zondagsheiliging hoog in het vaandel heeft staan, wijst de advertentie niet af. ''Laat de kerk vooral duidelijk zijn en blijven over de betekenis en het doel van de zondag. Dat geldt niet alleen het sociale aspect, maar vooral het uitdragen van de overtuiging dat deze dag speciaal bestemd is voor de dienst aan God'', liet algemeen secretaris P. Vergunst weten.

''Wat het tijdstip van plaatsing betreft begrijp ik dat de kerk daarop geen invloed had'', aldus Vergunst. ''Het is duidelijk dat deze gratis advertentie geen instemming met de verschijning van De Telegraaf op zondag betekent.''

citaat uit kerknieuws van de Ikon.
Plaats reactie