De pruik, het hoedje en de hoofddoek

Mara

Re: De pruik, het hoedje en de hoofddoek

Bericht door Mara »

Tiberius schreef:Hee, je mag niet zomaar zonder toestemming mijn foto publiceren. Bovendien draag ik nog wel wat over dat shirtje.
Ik krijg er een visioen bij dat je heerlijke knapperige baguettes aan het bakken bent :haha
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Tiberius schreef:Op de Veluwe is alles anders. :)
Hier ook voornamelijk baretten, petten, etc.
Sinds wanneer is de Gelderse vallei/Utrechtse huivelrug de veluwe?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bert Mulder schreef:
Ik weet het allemaal niet, Bert. Voor mij is alles ten oosten van de lijn Gorinchem-Breda de Veluwe.
Ik dacht niet dat daar veel verschil in zit. :|

Mijn opmerking is gebaseerd op Huisman in een ander topic:
huisman schreef:Daar denken ze hier op de veluwe toch heel anders over.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Tiberius schreef:
Bert Mulder schreef:
Ik weet het allemaal niet, Bert. Voor mij is alles ten oosten van de lijn Gorinchem-Breda de Veluwe.

Aardrijkskunde was zeker niet jouw beste vak....

Je hebt, ten oosten van Gorichem eerst de Betuwe...

Ten oosten van Breda, ten zuiden van de Betuwe, heb je Noord Brabant, tot je in Limburg komt...

De Veluwe ligt ten oosten van de Province Utrecht, ten zuiden van Overijssel, en ten westen van de Achterhoek, en noord van de Betuwe/Over Betuwe.

De Ijssel is de scheiding tussen Veluwe en Achterhoek. De Rijn is de afscheiding tussen Betuwe en Veluwe.
Laatst gewijzigd door Bert Mulder op 04 okt 2012, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
helma

Bericht door helma »

hij had ook kunnen zeggen: de Biblebelt. Het is meer een begrip geworden van de kerkelijke gemeentes in een bepaald gebied; dus niet aardrijkskundig in dit geval.
huisman

Bericht door huisman »

Bert Mulder schreef:
Tiberius schreef:
Bert Mulder schreef:

Aardrijkskunde was zeker niet jouw beste vak....

Toen ik die opmerking poste was ik voor mijn werk in de buurt van Garderen. Dat is toch echt hartje veluwe.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
boontje

Bericht door boontje »

Toen ik nog in Amsterdam woonde, was alles voorbij Amstelveen en Diemen "de provincie". Daar woonden allemaal boeren, en je ging daar niet heen als het niet persé nodig was.
Simon

Bericht door Simon »

Beetje triest natuurlijk om te zien hoe de zoveelste discussie verzandt in een walhalla van uiterlijkheden en een van de symbolen van alle 3 de abrahamitische religies weer eens ondersneeuwt.
Nog erger is het feit dat het gewoon niemand interesseert en het de wil van de engelen wel zal zijn.
Waarom zouden die engelen dat dan willen?
Waarom praat er niemand over verder?
Het feit dat sommigen met een slagschip op naar de dienst komen, laat wel zien dat ze werkelijk niets begrepen hebben van Paulus' uiteenzetting, die ik al eerder quotte.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
refo

Bericht door refo »

Om der engelen wil wil niet zeggen dat dat de wil van de engelen is, maar dat, wanneer een engel in de gemeente komt hij meteen verschil ziet.
De mannen herkent deze aan de zichtbaarheid van het hoofd. De vrouwen herkent deze engel aan het niet-zichtbare hoofd, omdat het langere haar dat bedekt.

Het woord hoed wordt in het bijbelgedeelte niet gebruikt. Wel sluier. Maar dan nog in negatieve zin: de vrouw heeft vanwege het lange haar de sluier niet nodig.
vlinder

Bericht door vlinder »

Simon schreef:Beetje triest natuurlijk om te zien hoe de zoveelste discussie verzandt in een walhalla van uiterlijkheden en een van de symbolen van alle 3 de abrahamitische religies weer eens ondersneeuwt.
Nog erger is het feit dat het gewoon niemand interesseert en het de wil van de engelen wel zal zijn.
Waarom zouden die engelen dat dan willen?
Waarom praat er niemand over verder?
Het feit dat sommigen met een slagschip op naar de dienst komen, laat wel zien dat ze werkelijk niets begrepen hebben van Paulus' uiteenzetting, die ik al eerder quotte.
Ik ben het helemaal met je eens. Alleen om der engelen wil moet ik nog nalezen hoe dat bedoeld wordt.
Ik neem het in overweging om naar die bijeenkomst te gaan.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

refo schreef:Het woord hoed wordt in het bijbelgedeelte niet gebruikt. Wel sluier. Maar dan nog in negatieve zin: de vrouw heeft vanwege het lange haar de sluier niet nodig.
Dat staat er niet.
Plaats reactie