verklaar moslims de vrede

HansB

Bericht door HansB »

Oorspronkelijk gepost door memento
Je moet je naaste liefhebben als jezelf, en onder naasten vallen ook moslims.

Op mn vorige week werkte ook een moslim met wie ik lichtelijk bevriend was (tussen goeie kennis en vriend in zeg maar). Regelmatig ben ik met m wezen eten (bij de Mac), en hebben we ook gesprekken gevoerd over geloven. Maar helaas, Jezus mocht van hem een groot profeet zijn, maar de Zoon van God: dat nooit.

Tijdens mn opleding informatica (HBO) heb ik ook regelmatig met klasgenoten die moslim waren gesproken over het geloof. Ook die luisterden met veel aandacht. Alleen, zodra je Jezus Gods Zoon gaat noemen is het over en uit. Dat geloven ze simpelweg niet. Omdat het zo in de Koran staat.

Door die ervaringen ben ik zeg maar mn optimisme wat betreft moslims bekeren helemaal kwijt geraakt. Net als altijd geld hier ook heel erg: als God het hart niet vernieuwd zijn alle woorden die je spreekt ter overtuiging ijdelheid.
Ik herken dit Memento.
Precies dezelfde ervaring heb ik met mijn Reformatorische vrienden en familie.
Echt precies hetzelfde.
memento

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door HansB

Op mn vorige week werkte ook een moslim met wie ik lichtelijk bevriend was (tussen goeie kennis en vriend in zeg maar). Regelmatig ben ik met m wezen eten (bij de Mac), en hebben we ook gesprekken gevoerd over geloven. Maar helaas, Jezus mocht van hem een groot profeet zijn, maar de Zoon van God: dat nooit.

Tijdens mn opleding informatica (HBO) heb ik ook regelmatig met klasgenoten die moslim waren gesproken over het geloof. Ook die luisterden met veel aandacht. Alleen, zodra je Jezus Gods Zoon gaat noemen is het over en uit. Dat geloven ze simpelweg niet. Omdat het zo in de Koran staat.

Door die ervaringen ben ik zeg maar mn optimisme wat betreft moslims bekeren helemaal kwijt geraakt. Net als altijd geld hier ook heel erg: als God het hart niet vernieuwd zijn alle woorden die je spreekt ter overtuiging ijdelheid.
Ik herken dit Memento.
Echt precies hetzelfde.
Helaas ja. Voor Christus is er alleen plaats als God plaats voor Hem maakt in het hart...
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door HansB

Ik herken dit Memento.
Echt precies hetzelfde.
Helaas ja. Voor Christus is er alleen plaats als God plaats voor Hem maakt in het hart...
Maar nu leg je de verantwoordelijkheid weer bij God. Ik zou liever zeggen: ze willen niet en kunnen niet vanwege hun ongeloof.
refo

Bericht door refo »

Het is een christelijk werk een heiden te bekeren. Het is een heidens werk een christen te bekeren.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door refo
Het is een christelijk werk een heiden te bekeren. Het is een heidens werk een christen te bekeren.
Ik geloof dat 't belangrijker is dat we vrede in dit land bewaren!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Unionist

Bericht door Unionist »

OK, er zijn dus 800.000 moslims in Nederland. De kleine kinderen inbegrepen neem ik aan.

Hoeveel Bijbelgetrouwe christenen zijner? Bij de laatste Kamerverkiezingen behaalden ChristenUnie en SGP samen 355.000 stemmen. Dan laat ik even de christenen die niet of op andere partijen gestemd hebben buiten beschouwing. En je praat zo alleen nog maar over de 18-plussers.

Als iedere SGP- of CU-kiezer nou twee moslims probeert te winnen voor Christus...

Is dat echt zo'n onmogelijke opgaaf?

Zijn de velden niet wit om te oogsten?
Unionist

Bericht door Unionist »

Bij mijn Bijbelstudie kwam ik de volgende uitspraken van onze Heere tegen:

Lukas 6:27,28 Maar Ik zeg ulieden, die dit hoort: Hebt uw vijanden lief; doet wel dengenen, die u haten. Zegent degenen, die u vervloeken, en bidt voor degenen, die u geweld doen.

Mattheüs 5:
44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;
45 Opdat gij moogt kinderen zijn uws Vaders, Die in de hemelen is; want Hij doet Zijn zon opgaan over bozen en goeden, en regent over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.
46 Want indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat loon hebt gij? Doen ook de tollenaars niet hetzelfde?
47 En indien gij uw broeders alleen groet, wat doet gij boven anderen? Doen ook niet de tollenaars alzo?
48 Weest dan gijlieden volmaakt, gelijk uw Vader, Die in de hemelen is, volmaakt is.
Plaats reactie