henriët schreef:Willem schreef:oesterschelpje schreef:k Heb voor beide organisaties gewerkt, zelfs op een hogere positie in de organisatie, maar waar ik het meeste naar mijn zin had was de SHG.
Het is absoluut niet waar dat de mensen van de SHG minder verdienen dan de RST.
Integendeel! Meer dan de helft van de tarieven verdwijnen in de gebouwen en de zakken van de managers.
Doordat de SHG geen gebouwen en managers in dienst heeft, de meiden als ZZPers hun werk doen, komt al het geld ten goede aan de zorg in het gezin. Dat is ook een van de hoofdredenen waarom die twee organisaties niet samen verder kunnen gaan.
De RST voelt de laatste jaren heel duidelijk de concurentie, daarom zijn ze scherper geworden met hun tarieven.
Toch kunnen ze niet zo ver gaan als de tarieven van de SHG.
Daarom krijg je nu bij de RST ook geen vast contract meer als werknemer, maar moet je ook als ZZPer gaan werken.
De meiden van de SHG houden netto ook nog eens meer over dan hun collega's van de RST.
Dit geldt ook voor de thuiszorg die de SHG levert.
De SHG heeft net als de RST een contract met zorgverzekeraars.
Alle zorg wordt vergoed, je kunt via de SHG hier duidelijkheid over krijgen mocht je hierover twijfelen.
Verder vind ik het onzin dat je je als het ware moet verantwoorden bij je familie of vrienden bij wie je kraamzorg zou inkopen.
Je kiest ergens voor, waarbij je zelf denkt wat voor jezelf het beste is.
Vanuit het verleden begrijp ik dingen wel, maar waarom zou de SHG nu nog vanuit de GGiN geld krijgen?
Omdat de SHG waarschijnlijk alleen nog in GGN gezinnen werkt?
Althans, als ik hier in de omgeving kijk, dan wel, misschien ligt t op de veluwe anders, daar zijn ze qua levensstijl anders dan hier.
Maar hier kiest men overwegend( trouwens ook veel ggn ers) voor de RST of provinciale kraamzorg.
Nee, de SHG komt in
alle gezinnen die christelijk zijn, alleen mag daar geen tv of open internet aanwezig zijn.
Dus niet alleen in GG in Ned gezinnen!
Verder worden zij gesteund door de GG in Ned kerken, omdat de leidsters die telefoondiensten etc draaien, een vergoeding krijgen vanuit de kerk.
Ook degenen die leerlingen begeleiden en gezinnen bezoeken krijgen een vergoeding via de kerk.
Zo wordt er dus niet aan het zorggeld geknabbeld, maar komt alles ten goede aan de zorg.
Iedere kraamverzorgende krijgt hetzelfde tarief, of je nu 20 jaar werkt of 2 jaar.
Dit bedrag is beduidend hoger als dat je waar dan ook in een instelling werkt.
De risico's e.d. zijn voor jezelf, daar heb je voor gekozen als je als ZZPer gaat werken; dit weet je van te voren.