Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
Ik ben onderhand ook een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe laptop. Mijn Acer is namelijk 3 jaar oud en begint wat kuren te vertonen. (sowieso was mijn accu al heel snel 'leeg', waardoor ik m steeds aan de stroom moet houden). Maar hij valt nu regelmatig gewoon zomaar uit... Nou is dit een log en groot en zwaar gevaarte. En wil ik eigenlijk een mini-laptop. Of netbook of hoe je het ook wil noemen. En dan een groot beeldscherm op mn kamer zetten, waar ik m aan aan kan sluiten.
Heeft zo'n mini-laptop nog nadelen t.o.v. een gewone laptop? Ik heb nu een Acer Aspire 5315.
Heeft zo'n mini-laptop nog nadelen t.o.v. een gewone laptop? Ik heb nu een Acer Aspire 5315.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Wat kost een nieuwe accu?
Uhm, het nadeel is dat ie klein is. (vooral het scherm dan)hmprff schreef:Ik ben onderhand ook een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe laptop. Mijn Acer is namelijk 3 jaar oud en begint wat kuren te vertonen. (sowieso was mijn accu al heel snel 'leeg', waardoor ik m steeds aan de stroom moet houden). Maar hij valt nu regelmatig gewoon zomaar uit... Nou is dit een log en groot en zwaar gevaarte. En wil ik eigenlijk een mini-laptop. Of netbook of hoe je het ook wil noemen. En dan een groot beeldscherm op mn kamer zetten, waar ik m aan aan kan sluiten.
En dat je er geen DVD-speler in hebt zitten.
Oke...ook geen cd-speler dus? want dvd's maakt me niet zo veel uit, maar cd's is wel handig, hoeft ook niet perse trouwens.Mister schreef:Uhm, het nadeel is dat ie klein is. (vooral het scherm dan)hmprff schreef:Ik ben onderhand ook een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe laptop. Mijn Acer is namelijk 3 jaar oud en begint wat kuren te vertonen. (sowieso was mijn accu al heel snel 'leeg', waardoor ik m steeds aan de stroom moet houden). Maar hij valt nu regelmatig gewoon zomaar uit... Nou is dit een log en groot en zwaar gevaarte. En wil ik eigenlijk een mini-laptop. Of netbook of hoe je het ook wil noemen. En dan een groot beeldscherm op mn kamer zetten, waar ik m aan aan kan sluiten.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Nee, dat zit er niet in. Daarom gaat ondermeer de accu wel ontzettend lang mee.hmprff schreef:Oke...ook geen cd-speler dus? want dvd's maakt me niet zo veel uit, maar cd's is wel handig, hoeft ook niet perse trouwens.Mister schreef:Uhm, het nadeel is dat ie klein is. (vooral het scherm dan)hmprff schreef:Ik ben onderhand ook een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe laptop. Mijn Acer is namelijk 3 jaar oud en begint wat kuren te vertonen. (sowieso was mijn accu al heel snel 'leeg', waardoor ik m steeds aan de stroom moet houden). Maar hij valt nu regelmatig gewoon zomaar uit... Nou is dit een log en groot en zwaar gevaarte. En wil ik eigenlijk een mini-laptop. Of netbook of hoe je het ook wil noemen. En dan een groot beeldscherm op mn kamer zetten, waar ik m aan aan kan sluiten.
Met mijn netbook kan (ASUS EEE PC 1001P) kan ik zonder op te laden 7 uur werken. Dan staat er een webradio aan, ik email, internet en gebruik Word.
Hier dus preceis hetzelfde. Ik heb het idee dat het uitvallen veroorzaakt wordt door warmte, hoewel ik 'm sinds een paar maanden alleen nog maar op zo'n laptopstandaard gebruik.hmprff schreef:Ik ben onderhand ook een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe laptop. Mijn Acer is namelijk 3 jaar oud en begint wat kuren te vertonen. (sowieso was mijn accu al heel snel 'leeg', waardoor ik m steeds aan de stroom moet houden). Maar hij valt nu regelmatig gewoon zomaar uit... .
Intussen overigens alvast bedankt voor alle tips. Ik heb een oogje laten vallen op deze http://www.paradigit.nl/PARADIGIT/produ ... fault.aspx
Zo'n minigevalletje lijkt mij niet zoveel; ik gebruik 'm als enige computer en heb weinig zin om bij gebruik er nog een groot beeldscherm aan te moeten koppelen. En het 10"-beeldscherm vind ik echt te klein. En ik wil ook wel een CD/DVD-speler.
Laatst gewijzigd door Zita op 11 jan 2011, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Katharina van Bora
Een kadootje voor onze lieve vriendin, die in september jarig was (2010)....
Beetje laat, maar ja... wat in't vat zit...

Beetje laat, maar ja... wat in't vat zit...

Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
Een mini laptop is doodvermoeiend, als je daar veel op moeten werken.hmprff schreef:Ik ben onderhand ook een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe laptop. Mijn Acer is namelijk 3 jaar oud en begint wat kuren te vertonen. (sowieso was mijn accu al heel snel 'leeg', waardoor ik m steeds aan de stroom moet houden). Maar hij valt nu regelmatig gewoon zomaar uit... Nou is dit een log en groot en zwaar gevaarte. En wil ik eigenlijk een mini-laptop. Of netbook of hoe je het ook wil noemen. En dan een groot beeldscherm op mn kamer zetten, waar ik m aan aan kan sluiten.
Leuk om even mee te nemen naar de uni, voor aantekenen bijv.
Wij hebben onze studerende bollebozen een 15 inch gegeven, de 17 is net iets te groot om handig mee te nemen, de 15 inch is ideaal

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dit was mijn eerste computer op kantoor.

Luggability betekent iets als versjouwbaarheid. Wij noemden het ipv portables versjouwables. Kilo of 15 geloof ik, nog geen laptop dus.

The Compaq Portable
The Compaq Portable was the first completely IBM-compatible PC. Its rugged construction and "luggability" made it a huge success.
Luggability betekent iets als versjouwbaarheid. Wij noemden het ipv portables versjouwables. Kilo of 15 geloof ik, nog geen laptop dus.
Ik vind zelf 13'3 inch ook prima om mee op de bank te zitten en hij is lekker licht. Als ik echt lang wat moet doen koppel ik hem wel aan een externe monitor met een normale muis en toetsenbord er bij. Je kan dan wel een groter beeldscherm hebben, maar voor je houding is het dan sowieso niet goed om de hele tijd naar beneden te kijken en een trackpad te gebruiken.Mara schreef:Een mini laptop is doodvermoeiend, als je daar veel op moeten werken.hmprff schreef:Ik ben onderhand ook een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe laptop. Mijn Acer is namelijk 3 jaar oud en begint wat kuren te vertonen. (sowieso was mijn accu al heel snel 'leeg', waardoor ik m steeds aan de stroom moet houden). Maar hij valt nu regelmatig gewoon zomaar uit... Nou is dit een log en groot en zwaar gevaarte. En wil ik eigenlijk een mini-laptop. Of netbook of hoe je het ook wil noemen. En dan een groot beeldscherm op mn kamer zetten, waar ik m aan aan kan sluiten.
Wij hebben onze studerende bollebozen een 15 inch gegeven, de 17 is net iets te groot om handig mee te nemen, de 15 inch is ideaal
Wat minilaptops (netbooks) betreft, (dus onder de 13'3 inch), die hebben vaak tragere processoren, de accu is kleiner en de ruimte is minder en op die manier wordt dan stroom en ruimte bespaard. Leuk voor erbij, maar niet als enige computer.
Hmprff en Zita, ik weet niet wat jullie budget is? Ik zou niet voor een Celeron-processor gaan, dat is toch wel een flink stukje trager.
Bij deze een mooie aanbieding van een 15,6" Toshiba-laptop met i3-processor voor 499 euro:
https://dynabyte.nl/artikel/7126798
Stukken beter!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Een echte neef!!!
hmmm, accu's zijn groter/beter dan mijn accu in de Acer Aspire 5315. Daarnaast is er meer hardeschijf dan ik op deze laptop heb. Processor-kloksnelheid is wel wat lager. Ik heb nu trouwens een laptop met een Celeron-processor.Marnix schreef:Ik vind zelf 13'3 inch ook prima om mee op de bank te zitten en hij is lekker licht. Als ik echt lang wat moet doen koppel ik hem wel aan een externe monitor met een normale muis en toetsenbord er bij. Je kan dan wel een groter beeldscherm hebben, maar voor je houding is het dan sowieso niet goed om de hele tijd naar beneden te kijken en een trackpad te gebruiken.Mara schreef:Een mini laptop is doodvermoeiend, als je daar veel op moeten werken.hmprff schreef:Ik ben onderhand ook een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe laptop. Mijn Acer is namelijk 3 jaar oud en begint wat kuren te vertonen. (sowieso was mijn accu al heel snel 'leeg', waardoor ik m steeds aan de stroom moet houden). Maar hij valt nu regelmatig gewoon zomaar uit... Nou is dit een log en groot en zwaar gevaarte. En wil ik eigenlijk een mini-laptop. Of netbook of hoe je het ook wil noemen. En dan een groot beeldscherm op mn kamer zetten, waar ik m aan aan kan sluiten.
Wat minilaptops (netbooks) betreft, (dus onder de 13'3 inch), die hebben vaak tragere processoren, de accu is kleiner en de ruimte is minder en op die manier wordt dan stroom en ruimte bespaard. Leuk voor erbij, maar niet als enige computer.
Hmprff en Zita, ik weet niet wat jullie budget is? Ik zou niet voor een Celeron-processor gaan, dat is toch wel een flink stukje trager.
Bij deze een mooie aanbieding van een 15,6" Toshiba-laptop met i3-processor voor 499 euro:
Stukken beter!
Klopt het dat er ook geen videokaart in een netbook zit? Betekent dat dat je geen filmpjes enz kunt kijken dan? Dat lijkt me wel lastig.
En mijn budget is studentenbudget zeg maar...dan vind ik 500 euro wel een beetje veel van het goede..
Acer is het goedkoopst, dan heb je een echte laptop voor 380. Zo'n notebook kan 100 euro goedkoper.hmprff schreef:hmmm, accu's zijn groter/beter dan mijn accu in de Acer Aspire 5315. Daarnaast is er meer hardeschijf dan ik op deze laptop heb. Processor-kloksnelheid is wel wat lager. Ik heb nu trouwens een laptop met een Celeron-processor.Marnix schreef:Ik vind zelf 13'3 inch ook prima om mee op de bank te zitten en hij is lekker licht. Als ik echt lang wat moet doen koppel ik hem wel aan een externe monitor met een normale muis en toetsenbord er bij. Je kan dan wel een groter beeldscherm hebben, maar voor je houding is het dan sowieso niet goed om de hele tijd naar beneden te kijken en een trackpad te gebruiken.Mara schreef:Een mini laptop is doodvermoeiend, als je daar veel op moeten werken.hmprff schreef:Ik ben onderhand ook een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe laptop. Mijn Acer is namelijk 3 jaar oud en begint wat kuren te vertonen. (sowieso was mijn accu al heel snel 'leeg', waardoor ik m steeds aan de stroom moet houden). Maar hij valt nu regelmatig gewoon zomaar uit... Nou is dit een log en groot en zwaar gevaarte. En wil ik eigenlijk een mini-laptop. Of netbook of hoe je het ook wil noemen. En dan een groot beeldscherm op mn kamer zetten, waar ik m aan aan kan sluiten.
Stukken beter!
Klopt het dat er ook geen videokaart in een netbook zit? Betekent dat dat je geen filmpjes enz kunt kijken dan? Dat lijkt me wel lastig.
En mijn budget is studentenbudget zeg maar...dan vind ik 500 euro wel een beetje veel van het goede..
Dat moge waar zijn, maar ik heb zakelijk en privé in 5 jaar tijd 4 Acers "versleten".Zita schreef:Acer is het goedkoopst, dan heb je een echte laptop voor 380. Zo'n notebook kan 100 euro goedkoper.
Dus zo goedkoop zijn ze per saldo niet.
(Of zou het aan mij liggen?)
Zucht van verlichting. Ik dacht dat ik zo slooplustig was op laptopgebied. Het kan dus ook gewoon aan Acer liggen (en een beetje aan mezelf).jvdg schreef:Dat moge waar zijn, maar ik heb zakelijk en privé in 5 jaar tijd 4 Acers "versleten".Zita schreef:Acer is het goedkoopst, dan heb je een echte laptop voor 380. Zo'n notebook kan 100 euro goedkoper.
Dus zo goedkoop zijn ze per saldo niet.
(Of zou het aan mij liggen?)