De beste wensen

Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: De beste wensen

Bericht door Desiree »

Ik wens iedereen een goede jaarwisseling. Ik ben altijd weer verbaasd en dankbaar dat God de wereld door laat gaan. Blijkbaar is alles nog niet klaar op aarde. En hebben velen nog een taak.

Maar

zoals we zojuist lazen is toch onze wens... Kom, Heere Jezus, Kom spoedig!

Dan zullen alle fouten van ons weg zijn, doen we het altijd goed, zullen we God en elkaar geen verdriet meer doen. Dan zal er geen scheiding meer zijn.
Dan zijn we het altijd met elkaar eens.
Dan zien we onze zeer geliefden, die ons voorgegaan zijn, weer terug.

Zoals als dat lied gaat:

Van de heilige stad, met de straten van goud,
maar het heerlijkste is, daar zien wij Jezus.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


theoloog
Berichten: 491
Lid geworden op: 04 feb 2004, 23:34
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: De beste wensen

Bericht door theoloog »

Ik wens iedereen voor het nieuwe jaar de volgende tekst toe:
Filippenzen 4 schreef:4 Verblijd u altijd in de Heere; ik zeg het opnieuw: Verblijd u.
5 Uw welwillendheid zij alle mensen bekend. De Heere is nabij.
6 Wees in geen ding bezorgd, maar laat uw verlangens in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God;
7 en de vrede van God, die alle begrip te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten bewaken in Christus Jezus.
<>< A Dieu
Jaco Oversluizen
Marco
Berichten: 3621
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: De beste wensen

Bericht door Marco »

theoloog schreef:Ik wens iedereen voor het nieuwe jaar de volgende tekst toe:
Filippenzen 4 schreef:4 Verblijd u altijd in de Heere; ik zeg het opnieuw: Verblijd u.
5 Uw welwillendheid zij alle mensen bekend. De Heere is nabij.
6 Wees in geen ding bezorgd, maar laat uw verlangens in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God;
7 en de vrede van God, die alle begrip te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten bewaken in Christus Jezus.
<>< A Dieu
Jaco Oversluizen
Sluit ik me helemaal bij aan (is onze trouwtekst :huhu :oops )!

Marco
-DIA-
Berichten: 32855
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De beste wensen

Bericht door -DIA- »

Joannah schreef:
huisman schreef:
Joannah schreef:Mijn kerst en nieuwe jaar zullen op geen enkele manier anders gaan verlopen, dan hoe God het besloten heeft.
Of dus slechts 1 persoon, of de gehele wereld me dus een happy newyear wenst of niet, doet daar niets aan af of toe.
De puriteinen hadden destijds dit kerstfeest verboden, en daar kan ik ze geen ongelijk in geven.
Ik wel (hoewel de puriteinen mij erg lief zijn ) De geboorte van Christus herdenken op de opstandingsdag van Christus is toch wel bijzonder.
Ik zal wel voor super-rechts worden uitgemaakt, maar in de Schrift zie ik 2 verjaardagen die gevierd werden, Beiden waren boze mannen, moordenaars met macht , in feite(de een slachtte een bakker, de andere Johannes de doper). de eerste 2 eeuwen bestond er geen kerst. het is een 100% menselijke inzetting, dus.
De enige dag die door Jezus Zelf wordt genoemd om Hem te herdenken , is het Pascha , de dag waar Hij zo naar uit had gekeken, omdat dat de dag was, waarom Hij de voorafschaduwing ging waar maken en het Lam werd wat voor onze zonden werd geofferd.De uittocht uit Egypte werd vanaf toen de ware uittocht uit geestelijk egypte, de verlossing van de zonde.
EN dat is nu net de dag, die ten tijde van de introductie van kerstmis door de RKK en Constantijn, verboden werd om te herdenken.
Door Joden, en ook door vroege christenen, die natuurlijk nog tseeds het Pascha hielden.
Nog even een kalender wiskundig zo in elkaargezet door paus Gregorius, dat joods pasen en ons pasen nooit meer op dezelfde dag konden vallen, en klaar.
Denk daar nu eens over na, alsjeblieft.

Ook onze gerformeerde vaderen waren in eerste instantie niet voor het houden van een 2e kerstdag. Maar in de praktijk bleek dat die dag dan toch niet goed werdt besteedt. En wat zou je dan beter kunnen doen als het houden van kerkdiensten? Dat heeft toch de doorslag gegeven om een 2e gedenkdag aan te houden.
Voor zover ik weet was het zo, ik houd mij natuurlijk aabevolen voor correcties, want ik ben ook geen historicus.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: De beste wensen

Bericht door Joannah »

-DIA- schreef:
Joannah schreef:
huisman schreef:
Joannah schreef:Mijn kerst en nieuwe jaar zullen op geen enkele manier anders gaan verlopen, dan hoe God het besloten heeft.
Of dus slechts 1 persoon, of de gehele wereld me dus een happy newyear wenst of niet, doet daar niets aan af of toe.
De puriteinen hadden destijds dit kerstfeest verboden, en daar kan ik ze geen ongelijk in geven.
Ik wel (hoewel de puriteinen mij erg lief zijn ) De geboorte van Christus herdenken op de opstandingsdag van Christus is toch wel bijzonder.
Ik zal wel voor super-rechts worden uitgemaakt, maar in de Schrift zie ik 2 verjaardagen die gevierd werden, Beiden waren boze mannen, moordenaars met macht , in feite(de een slachtte een bakker, de andere Johannes de doper). de eerste 2 eeuwen bestond er geen kerst. het is een 100% menselijke inzetting, dus.
De enige dag die door Jezus Zelf wordt genoemd om Hem te herdenken , is het Pascha , de dag waar Hij zo naar uit had gekeken, omdat dat de dag was, waarom Hij de voorafschaduwing ging waar maken en het Lam werd wat voor onze zonden werd geofferd.De uittocht uit Egypte werd vanaf toen de ware uittocht uit geestelijk egypte, de verlossing van de zonde.
EN dat is nu net de dag, die ten tijde van de introductie van kerstmis door de RKK en Constantijn, verboden werd om te herdenken.
Door Joden, en ook door vroege christenen, die natuurlijk nog tseeds het Pascha hielden.
Nog even een kalender wiskundig zo in elkaargezet door paus Gregorius, dat joods pasen en ons pasen nooit meer op dezelfde dag konden vallen, en klaar.
Denk daar nu eens over na, alsjeblieft.

Ook onze gerformeerde vaderen waren in eerste instantie niet voor het houden van een 2e kerstdag. Maar in de praktijk bleek dat die dag dan toch niet goed werdt besteedt. En wat zou je dan beter kunnen doen als het houden van kerkdiensten? Dat heeft toch de doorslag gegeven om een 2e gedenkdag aan te houden.
Voor zover ik weet was het zo, ik houd mij natuurlijk aabevolen voor correcties, want ik ben ook geen historicus.
Nu hoef je ook geen historicus te zijn, om je te realiseren dat de betekenis van Pascha (Passover/overslaan!) en het herdenken daarvan, de belangrijkste is in het christendom.
Het is de herdenking dat de gelovige "overgeslagen'' zal worden bij het aanstaande Oordeel, doordat hij zich gered mag weten door het vergoten bloed van het Lam.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
-DIA-
Berichten: 32855
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De beste wensen

Bericht door -DIA- »

Joannah schreef:
-DIA- schreef:
Joannah schreef:
Ik zal wel voor super-rechts worden uitgemaakt, maar in de Schrift zie ik 2 verjaardagen die gevierd werden, Beiden waren boze mannen, moordenaars met macht , in feite(de een slachtte een bakker, de andere Johannes de doper). de eerste 2 eeuwen bestond er geen kerst. het is een 100% menselijke inzetting, dus.
De enige dag die door Jezus Zelf wordt genoemd om Hem te herdenken , is het Pascha , de dag waar Hij zo naar uit had gekeken, omdat dat de dag was, waarom Hij de voorafschaduwing ging waar maken en het Lam werd wat voor onze zonden werd geofferd.De uittocht uit Egypte werd vanaf toen de ware uittocht uit geestelijk egypte, de verlossing van de zonde.
EN dat is nu net de dag, die ten tijde van de introductie van kerstmis door de RKK en Constantijn, verboden werd om te herdenken.
Door Joden, en ook door vroege christenen, die natuurlijk nog tseeds het Pascha hielden.
Nog even een kalender wiskundig zo in elkaargezet door paus Gregorius, dat joods pasen en ons pasen nooit meer op dezelfde dag konden vallen, en klaar.
Denk daar nu eens over na, alsjeblieft.

Ook onze gerformeerde vaderen waren in eerste instantie niet voor het houden van een 2e kerstdag. Maar in de praktijk bleek dat die dag dan toch niet goed werdt besteedt. En wat zou je dan beter kunnen doen als het houden van kerkdiensten? Dat heeft toch de doorslag gegeven om een 2e gedenkdag aan te houden.
Voor zover ik weet was het zo, ik houd mij natuurlijk aabevolen voor correcties, want ik ben ook geen historicus.
Nu hoef je ook geen historicus te zijn, om je te realiseren dat de betekenis van Pascha (Passover/overslaan!) en het herdenken daarvan, de belangrijkste is in het christendom.
Het is de herdenking dat de gelovige "overgeslagen'' zal worden bij het aanstaande Oordeel, doordat hij zich gered mag weten door het vergoten bloed van het Lam.
Maar we moeten ook niet vergeten dat het nooit Goede Vrijdag/Pasen had kunnen worden, was niet eerst God in het vlees geopenbaard. Dan zullen met Pasen, de Opstanding van de Heere Jezus, (mogen we toch zien als het nieuwtestanitsche Pascha) toch verder terug moeten denken, dat het Woord is vlees geworden.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10465
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: De beste wensen

Bericht door Orchidee »

Allemaal, Gods zegen, hulp en bijstand toegewenst voor het nieuwe jaar.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: De beste wensen

Bericht door Afgewezen »

Ik wens iedereen op dit forum voor het komende jaar: veel wijsheid, enige strijdlust en de nodige humor!
-DIA-
Berichten: 32855
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De beste wensen

Bericht door -DIA- »

Afgewezen schreef:Ik wens iedereen op dit forum voor het komende jaar: veel wijsheid, enige strijdlust en de nodige humor!
Strijdlust zal misschien wel een beetje vergaan, of het mocht de strijd zijn voor de Waaheid, en dan nog geen onheilige strijd, of een Jehu's ijver. Maar wijheid kunnen we zeker niet missen, en het ongelukkigste is wel als we menen iets te weten.
Maar zo iemand wijsheid ontbreekt, dat hij die van God begere, Die een ieder mild geeft en niet verwijt.

Dat is voor allen mijn hartelijke wens!
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17578
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De beste wensen

Bericht door huisman »

Afgewezen schreef:Ik wens iedereen op dit forum voor het komende jaar: veel wijsheid, enige strijdlust en de nodige humor!
Ik kan het niet beter verwoorden en sluit mij van harte bij deze wens aan.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4810
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: De beste wensen

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Mijn bede en wens is, dat ieder hier op het forum God zal mogen kennen/leren kennen zoals Hij is.
En zij die Hem kennen, dichtbij God hun hemelse vader zullen mogen leven.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Re: De beste wensen

Bericht door Mariavt »

Het klinkt misschien niet zoals je een nieuwjaarswens verwacht maar ik wens een ieder op dit forum toe
Uit :


Psalm 146 : 3

Zalig hij, die in dit leven,
Jakobs God ter hulpe heeft;
Hij, die door den nood gedreven,
Zich tot Hem om troost begeeft;
Die zijn hoop, in 't hach'lijkst lot,
Vestigt op den HEER', zijn God.

Want met de Heere kom je nooit bedrogen uit.
Laatst gewijzigd door Mariavt op 01 jan 2011, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33447
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De beste wensen

Bericht door Tiberius »

Namens het moderator team allen Gods zegen toegewenst over het nieuwe jaar.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: De beste wensen

Bericht door Joannah »

Een ieder veel wijsheid, liefde en verdraagzaamheid gewenst.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: De beste wensen

Bericht door Gijs83 »

Joannah schreef:Een ieder veel wijsheid, liefde en verdraagzaamheid gewenst.
Dat wens ik ook een ieder in het bijzonder het modteam toe. Veel heil, zegen en alles wat wenselijk is voor het jaar 2011!
Plaats reactie