Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

ejvl

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door ejvl »

Posthoorn schreef:
Adje schreef:
Posthoorn schreef:Je krijgt toch nooit preventief bloedverdunners als er niets aan de hand is? Dan is er altijd sprake van een aandoening.
Dat kan hoor, die krijg ik ook. Ik behoor tot de risicogroep en slik al jaren bloedverdunners. Dit ter voorkoming van een hartinfarct of herseninfarct terwijl ik geen van beide ooit heb gehad.
Als je tot de risicogroep behoort, is er dus met jou 'iets aan de hand'. Je gaat nooit zo maar out of the blue bloedverdunners slikken.
Maar je gaat ook nooit zo maar out of the blue een vaccinatie nemen. Dan is er dus iets aan de hand, namelijk een virus dat rond gaat.
Framboos

Bericht door Framboos »

ejvl schreef:
Posthoorn schreef:
Adje schreef:
Posthoorn schreef:Je krijgt toch nooit preventief bloedverdunners als er niets aan de hand is? Dan is er altijd sprake van een aandoening.
Dat kan hoor, die krijg ik ook. Ik behoor tot de risicogroep en slik al jaren bloedverdunners. Dit ter voorkoming van een hartinfarct of herseninfarct terwijl ik geen van beide ooit heb gehad.
Als je tot de risicogroep behoort, is er dus met jou 'iets aan de hand'. Je gaat nooit zo maar out of the blue bloedverdunners slikken.
Maar je gaat ook nooit zo maar out of the blue een vaccinatie nemen. Dan is er dus iets aan de hand, namelijk een virus dat rond gaat.
Precies, en de risicofactor is het ontbreken van(voldoende) antistoffen
KDD

Bericht door KDD »

Henk J schreef:
KDD schreef: Vanochtend gekregen van mijn tante die in nl woont. We hadden het ook nodig hier. Onze zoon was ontslagen van school gisteren omdat hij niet gevaccineerd is. Hij is bezig om monteur te worden bij de John Deere. Hij had nog twee weken school. En als je er met iemand erover wil praten om het proberen te veranderen is er niemand thuis.
Tjonge KDD, dat is niet niks. Onbegrijpelijk en schofterig van de school. Jij woont toch in Canada? Begreep al meer van familie dat het daar niet makkelijk is voor ongevaccineerden.
We zijn naar een advocaat gegaan en die heeft het voor elkaar gekregen dat onze zoon weer naar school kan gaan.
parsifal

Bericht door parsifal »

KDD schreef:
Henk J schreef:
KDD schreef: Vanochtend gekregen van mijn tante die in nl woont. We hadden het ook nodig hier. Onze zoon was ontslagen van school gisteren omdat hij niet gevaccineerd is. Hij is bezig om monteur te worden bij de John Deere. Hij had nog twee weken school. En als je er met iemand erover wil praten om het proberen te veranderen is er niemand thuis.
Tjonge KDD, dat is niet niks. Onbegrijpelijk en schofterig van de school. Jij woont toch in Canada? Begreep al meer van familie dat het daar niet makkelijk is voor ongevaccineerden.
We zijn naar een advocaat gegaan en die heeft het voor elkaar gekregen dat onze zoon weer naar school kan gaan.
Dat is heel mooi en iets om dankbaar voor te zijn. Het is echt zo doorgeslagen met de vaccinatiedwang.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Thea

Bericht door Thea »

Ik hoor te veel rare verhalen over reacties op vaccinaties, dat ik geen 'zin' krijg in het halen van een vaccinatie. Het voelt voor mij niet veilig genoeg. Dat vind ik een goede reden om niet te vaccineren.
Klavart

Bericht door Klavart »

ejvl schreef:
Posthoorn schreef:
Adje schreef:
Veel (jongere) mensen doen dat wel, want de kans dat het virus ernstige gevolgen voor hen heeft is heel klein. Of ze doen het omdat ze bijvoorbeeld niet meer naar de Mcdonalds kunnen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Thea schreef:Ik hoor te veel rare verhalen over reacties op vaccinaties, dat ik geen 'zin' krijg in het halen van een vaccinatie. Het voelt voor mij niet veilig genoeg. Dat vind ik een goede reden om niet te vaccineren.
Ik heb er letterlijk nog niet 1 gehoord van mensen om me heen. Hoor je het ook echt van mensen die je kent die het meemaken of van horen zeggen?
Framboos

Bericht door Framboos »

Thea schreef:Ik hoor te veel rare verhalen over reacties op vaccinaties, dat ik geen 'zin' krijg in het halen van een vaccinatie. Het voelt voor mij niet veilig genoeg. Dat vind ik een goede reden om niet te vaccineren.
Vreemd, zowel in de spreekkamer als in mijn omgeving hoor ik die niet.. en als ik het hoor is het de kennis van een vriend van de buurvrouw van de kapper van mijn tante..
Framboos

Bericht door Framboos »

Klavart schreef:
ejvl schreef:
Posthoorn schreef:
Adje schreef: Dat kan hoor, die krijg ik ook. Ik behoor tot de risicogroep en slik al jaren bloedverdunners. Dit ter voorkoming van een hartinfarct of herseninfarct terwijl ik geen van beide ooit heb gehad.
Veel (jongere) mensen doen dat wel, want de kans dat het virus ernstige gevolgen voor hen heeft is heel klein. Of ze doen het omdat ze bijvoorbeeld niet meer naar de Mcdonalds kunnen.
Of omdat ze hun steentje aan het bestrijden van de pandemie willen bijdragen. Mogelijk 1 van de redenen waarom Portugal de 98 procent vaccinatiegraad heeft gehaald, is dat daar meer vanuit collectief wordt gedacht ipv individualisme. (En ja ik weet ook dat gevaccineerden covid kunnen krijgen en doorgeven)
Klavart

Bericht door Klavart »

Framboos schreef:
ejvl schreef:
Posthoorn schreef:
Adje schreef: Dat kan hoor, die krijg ik ook. Ik behoor tot de risicogroep en slik al jaren bloedverdunners. Dit ter voorkoming van een hartinfarct of herseninfarct terwijl ik geen van beide ooit heb gehad.
Precies, en de risicofactor is het ontbreken van(voldoende) antistoffen
Dat is hooguit één van de risicofactoren. Andere risicofactoren die een rol spelen zijn onder andere leeftijd, leefstijl en BMI. Die zou je mijns inziens ook mee moeten nemen in je keuze om wel of niet te vaccineren. Daarmee is het risico van het ontbreken van (voldoende) antistoffen voor veel mensen verwaarloosbaar klein.
Thea

Bericht door Thea »

@ Zeeuw, ik hoor bv van mijn schilder, dat zijn schoonouders allebei in de week nadat ze een prik hebben gehad, een herseninfarct hebben gehad. Hij zei: "Je weet natuurlijk niet of het van de vaccinatie komt, maar het is wel heel opvallend". En ik hoorde ook van iemand, die vertelde dat haar collega na een prik opeens heel naar werd en uiteindelijk dood neerviel. Dit was een corpulente vrouw. Dan denk ik: "Dat zullen ze toch niet allemaal uit hun mouw hebben geschud ?". En nog meer verhalen over uitblijven van menstruatie of opeens op je 60e weer gaan menstrueren.
Klavart

Bericht door Klavart »

Framboos schreef:
Klavart schreef:
ejvl schreef:
Posthoorn schreef:Als je tot de risicogroep behoort, is er dus met jou 'iets aan de hand'. Je gaat nooit zo maar out of the blue bloedverdunners slikken.
Of omdat ze hun steentje aan het bestrijden van de pandemie willen bijdragen. Mogelijk 1 van de redenen waarom Portugal de 98 procent vaccinatiegraad heeft gehaald, is dat daar meer vanuit collectief wordt gedacht ipv individualisme. (En ja ik weet ook dat gevaccineerden covid kunnen krijgen en doorgeven)
Inderdaad, dat laatste. Ze dachten dat ze hun steentje bijdroegen, maar dat blijkt toch iets anders te liggen.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

https://www.nu.nl/binnenland/6167184/st ... neren.html

Relatief veel inwoners van de Biblebelt hebben zich in de afgelopen weken laten inenten tegen COVID-19. De opkomst bij de vaccinaties stijgt in sommige delen van dat gebied, waar veel gereformeerde mensen wonen, sneller dan in de rest van het land. Dat komt naar voren uit de weekcijfers van het RIVM.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Thea schreef:@ Zeeuw, ik hoor bv van mijn schilder, dat zijn schoonouders allebei in de week nadat ze een prik hebben gehad, een herseninfarct hebben gehad. Hij zei: "Je weet natuurlijk niet of het van de vaccinatie komt, maar het is wel heel opvallend". En ik hoorde ook van iemand, die vertelde dat haar collega na een prik opeens heel naar werd en uiteindelijk dood neerviel. Dit was een corpulente vrouw. Dan denk ik: "Dat zullen ze toch niet allemaal uit hun mouw hebben geschud ?". En nog meer verhalen over uitblijven van menstruatie of opeens op je 60e weer gaan menstrueren.
Nou, ik lees 'ik hoor van iemand dat iemand anders'. En dat laatste, heb je dat van iemand gehoord die het is overkomen? Ik hoorde het nl onlangs ook van iemand en na wat doorvragen bleek dat ze in de maand ervoor na lange tijd gestopt was met de pil.

Ik bedoel niet te zeggen dat ik niet geloof dat het vaccin bijwerkingen heeft, maar ik heb nogal een hekel aan al die 'ik heb het gehoord, van iemand die het gehoord heeft die' etc. Dat vertroebelt het echt gesprek nl nogal.
Henk J

Bericht door Henk J »

KDD schreef:
Henk J schreef:
Dat is mooi, mooi dat het recht en het gezonde verstand dan toch nog zegeviert. Desalniettemin zal het voor je zoon niet makkelijk zijn om zo te moeten terugkeren op school.
Plaats reactie