Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

ejvl

Re: RE: Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door ejvl »

Wim Anker schreef:
Het is altijd gevaarlijk enkel uit te gaan van het nu. Hoe is het nut over 2 maanden? Omdat niemand dat weet is de bewering dat er goed getest is een leugen. En daarom is - op z'n minst - ook onduidelijk of het vaccin schadelijk is/wordt op lange termijn. Dat er elke week wel een sporter omvalt lijkt een kanarie in de kolenmijn.
Uiteraard kunnen we alleen maar spreken over wat we nu weten.
Lange termijn is onmogelijk te weten uiteraard.
Dat geldt evenzeer voor nieuwe medicijnen die meestal zonder problemen genomen worden en andere vaccins zoals destijds polio en mazelen.
Met de kennis en wetenschap die er nu is, kan wel gesproken worden over een hoge effectiviteit zonder schadelijke bijwerkingen op enkele gevallen na.
parsifal

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
Die gegevens zijn er wel. Alleen ben ik niet van plan links te plaatsen, als de "bord voor de kop" mensen deze info elders niet willen zien gaat RF ook niet helpen.
Zijn die gegevens er echt? Baudet zwaaide met wat grafieken die nergens op sloegen? De Britten zijn voorzichtig met vaccins aan kinderen aanbieden, maar ook zij gaan niet zover. In verschillende Scandinavische landen trekt men sommige vaccins terug omdat ze minder veilig zijn dan andere beschikbare vaccins, maar niet omdat vaccinatie voor de groep gevaarlijker zou zijn dan niet-gevaccineerd zijn. En waarom zie je eigenlijk geen oversterfte in Noorwegen onder jongeren?
https://www.ssb.no/en/statbank/table/07995/ (Ik heb er geen analyse op gedaan, maar er lijkt niet veel aan de hand tov 2019 en 2020) Ik kies Noorwegen trouwens omdat daar weinig Covid rondging en je dus niet al te veel Covidsterfte hebt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik wil trouwens even toevoegen dat ik echt hard aan het proberen ben om goede data te krijgen om te zien of er een verband is tussen vaccinatie en sterfte. Ik heb nu ook hoop dat ik (of anderen die meer data mogen zien) daar mee aan de slag kunnen gaan.
Het is dus echt niet dat ik de gegevens niet wil zien.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Valcke

Bericht door Valcke »

Ik denk dat de sterfte (als gevolg van covid) opnieuw een onderschatting is en er opnieuw vrij veel sterfte gemist wordt in de cijfers.
parsifal

Bericht door parsifal »

Valcke schreef:Ik denk dat de sterfte (als gevolg van covid) opnieuw een onderschatting is en er opnieuw vrij veel sterfte gemist wordt in de cijfers.
Dat denk ik ook als het om Nederland gaat. Al zijn de Belgische en Scandinavische cijfers wel redelijk betrouwbaar.
merel

Bericht door merel »

Zojuist was de bestuursvoorzitter van het ziekenhuis in Maastricht bij Jinek. Zij sprak over het zorginfarct aldaar. Zij vertelde dat de ziekenhuisopnames een mengeling waren van gevaccineerde en ongevaccineerde mensen, maar de IC opnames voornamelijk ongevaccineerden waren.
Charles

Bericht door Charles »

FvD verstoort debat. Dat is nog eens framing.

https://www.ad.nl/video/productie/fvd-v ... ijk-261957
Framboos

Bericht door Framboos »

Charles schreef:FvD verstoort debat. Dat is nog eens framing.

Bizar
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Positieve steun aan de FvD is wat mij betreft censurabel. Dat gezegd hebbend vind ik dat je bij een neutraal en openbaar politiek debat niemand mag uitsluiten. Maar daar dacht de organisatie anders over. En dat is ook weer terecht.
DDD

Bericht door DDD »

Die man is gewoon geschift. Ik zie helemaal geen framing. Hij komt daar de orde en veiligheid van het debat verstoren. Ze zouden hem een nachtje moeten opsluiten.

En dat op de dag dat er in het RD zeven pagina's overlijdensadvertenties staan. Ik vraag mij af of ik dat ooit eerder gezien heb.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Charles schreef:FvD verstoort debat. Dat is nog eens framing.

Hij doet wel een beetje mal hoor Charles.
Dit is het jammere van FvD, dat ze dit soort fratsen laten zien. Dom.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Terri

Bericht door Terri »

Wie heeft in z'n omgeving ook al gehoord van tinnitus na vaccinatie?
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Men leze allen het ingezonden stukje van J. van Leeuwen uit Culemborg in het RD van hedenavond en men neme als reformatorische gezindte de woorden ter harte.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

GerefGemeente-lid schreef:Men leze allen het ingezonden stukje van J. van Leeuwen uit Culemborg in het RD van hedenavond en men neme als reformatorische gezindte de woorden ter harte.
En wat schrijft meneer of mevrouw Van Leeuwen?
Forummer

Bericht door Forummer »

Terri schreef:Wie heeft in z'n omgeving ook al gehoord van tinnitus na vaccinatie?
Ik ken alleen een jong iemand die vorig jaar tinnitus heeft gekregen, maar die niet gevaccineerd is
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Plaats reactie