Ariene schreef:Wanneer de jongeren nu zowel deze predikant graag horen als de jongerenavonden is het dan niet juist omdat de boodschap hetzelfde is?

Ariene schreef:Wanneer de jongeren nu zowel deze predikant graag horen als de jongerenavonden is het dan niet juist omdat de boodschap hetzelfde is?
jakobmarin schreef:In het RD van vandaag is ds. Van der Heiden is ook "bezorgd over allerlei interkerkelijke jongerenbewegingen waar de mens een plaats krijgt in de verwerving van de zaligheid", .........................................."minder over kerkmuren gesproken werd, en meer over de wonderen des Heeren. Dát brengt ware eenheid teweeg."
Dat lijkt me overigens wel een lichte tegenstelling, want op die interkerkelijke bijeenkomst spreken ze juist niet over kerkmuren?
Die GG dominees zijn soms zo heerlijke paradoxaal. De Heere heeft zijn ogen geopend en toen ging hij leven als de rijke jongeling. Volgens mij......klopt hier iets niet.Gian schreef:jakobmarin schreef:In het RD van vandaag is ds. Van der Heiden is ook "bezorgd over allerlei interkerkelijke jongerenbewegingen waar de mens een plaats krijgt in de verwerving van de zaligheid", .........................................."minder over kerkmuren gesproken werd, en meer over de wonderen des Heeren. Dát brengt ware eenheid teweeg."
Dat lijkt me overigens wel een lichte tegenstelling, want op die interkerkelijke bijeenkomst spreken ze juist niet over kerkmuren?
Inderdaad een tegenstelling.
Op de jongeren 'bewegingen' wordt veel over de wonderen des Heeren gesproken!
Eerst kritiek hebben, dan suggereren dat er op de jongerenavonden niet over de wonderen des Heeren gesproken wordt..
En daarna notabene over eenheid durven praten!
Vanavond op de jongerenavond overduidelijk gehoord dat er niets, maar dan ook niets in ons is wat tot onze zaligheid toe kan doen. 100 % genade!
Dan stuit dergelijk makkelijke kritiek me wel tegen de borst..
Want?Erasmiaan schreef:Ariene schreef:Wanneer de jongeren nu zowel deze predikant graag horen als de jongerenavonden is het dan niet juist omdat de boodschap hetzelfde is?
Omdat hij waarschuwt tegen de remonstrant van onze tijd, die tegen de mensen zegt dat ze moeten geloven, Jezus aan moeten nemen, en zo het wonder uit de genade haalt.Marnix schreef:Want?Erasmiaan schreef:Ariene schreef:Wanneer de jongeren nu zowel deze predikant graag horen als de jongerenavonden is het dan niet juist omdat de boodschap hetzelfde is?
Eerlijk gezegd ben ik het wel een beetje met je eens.refo schreef:Die GG dominees zijn soms zo heerlijke paradoxaal. De Heere heeft zijn ogen geopend en toen ging hij leven als de rijke jongeling. Volgens mij......klopt hier iets niet.Gian schreef:jakobmarin schreef:In het RD van vandaag is ds. Van der Heiden is ook "bezorgd over allerlei interkerkelijke jongerenbewegingen waar de mens een plaats krijgt in de verwerving van de zaligheid", .........................................."minder over kerkmuren gesproken werd, en meer over de wonderen des Heeren. Dát brengt ware eenheid teweeg."
Inderdaad een tegenstelling.
Op de jongeren 'bewegingen' wordt veel over de wonderen des Heeren gesproken!
Eerst kritiek hebben, dan suggereren dat er op de jongerenavonden niet over de wonderen des Heeren gesproken wordt..
En daarna notabene over eenheid durven praten!
Vanavond op de jongerenavond overduidelijk gehoord dat er niets, maar dan ook niets in ons is wat tot onze zaligheid toe kan doen. 100 % genade!
Dan stuit dergelijk makkelijke kritiek me wel tegen de borst..
Kortom over om ons heen lopen theologische boeven, maar in de GG is niets ook al iets.
Nee, dat is zeker geen tegenstelling. Dat is precies hetzelfde.jakobmarin schreef:In het RD van vandaag is ds. Van der Heiden is ook "bezorgd over allerlei interkerkelijke jongerenbewegingen waar de mens een plaats krijgt in de verwerving van de zaligheid", zie een artikel over zijn 25-jarig predikant zijn, maar wenst wel dat er "minder over kerkmuren gesproken werd, en meer over de wonderen des Heeren. Dát brengt ware eenheid teweeg."
Bij het lezen van dit stuk vraag ik mij af de dominee bedoeld: op de inderkerkelijke jongerenavonden is geen toepassing van de Heilige Geest, dus kan de Heilige Geest niet werken.Veel is er in het kerkelijk leven dat hem verontrust. „Mijn grootste zorg is dat de leer van vrije genade verduisterd wordt. Als Christus niet meer in het middelpunt staat, als het welbehagen niet langer het hart van het Evangelie is, dan is alles een verloren zaak. Ik ben bezorgd over allerlei interkerkelijke jongerenbewegingen waar de mens een plaats krijgt in de verwerving van de zaligheid en waar het toepassende werk van de Heilige Geest onvoldoende gehonoreerd wordt. Gods welbehagen is velen een steen des aanstoots. Dat hoef je niet ver weg te zoeken, want dat komt heel dichtbij.”
Kennelijk niet.Gijs83 schreef:Vragen ze zich dan nooit af of ze zich niet wat inbeelden?
Dat is wat ze je daar leren hè. Dat is weer de volmaaktheidscultus die aangehangen wordt. Maar zolang een mens zijn aardse lichaam omdraagt zal hij twijfels hebben. De Heere Jezus had na Zijn opstanding nog littekens op zijn lichaam.Lapressa schreef:Twijfel is geen Bijbels kenmerk voor een waar geloof.
Is dat geloof bij jouw altijd een geloven? Ik bedoel, is het altijd in oefening? Bij Petrus niet, bij David ook niet, bij Paulus ook niet.Lapressa schreef:Sorry, maar ik vind dit een onbeschofte opmerking die meer suggereerd dan op waarheid berust,
Nee, dat leert de Bijbel mee aangezien geloven een vast vertrouwen en een zeker weten is