Welk boek ben jij nu aan het lezen?

uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

helma schreef:
uitgeworpen schreef:
Afgewezen schreef:
Unionist schreef:Toch zijn er veel insiders die Heggers boek herkennen.
Die menen Heggers te boek te herkennen...
Kijk, de kritiek citeert ds. Hegger vaak letterlijk. Logisch dat andere malcontenten daarin herkenning vinden. Maar de analyse van ds. Hegger is vaak oppervlakkig. Veel mensen vinden het sowieso prettig dát er überhaupt kritiek gegeven wordt, en dan zeker als dat gepaard gaat met zoveel retorisch geweld als bij ds. Hegger.
Ik vond Heggers boek heel helder.
Het gaat mij niet om de kritiek die gegeven wordt. Waarom zouden mensen dat prettig vinden? Terechte kritiek, op onbijbelse leerstellingen is toch niet fout?

En dan denk je niet: hé, prettig; dat herken ik
nee, dan constateer je met pijn dat er dus echt veel mis is
Ja, zo ervaar ik dat.
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Rens

Bericht door Rens »

IS DIT EEN BOEKBESPREKINGSTOPIC ??????????????? :shock: :shock: :shock:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

helma schreef:
uitgeworpen schreef:
Afgewezen schreef:
Unionist schreef:Toch zijn er veel insiders die Heggers boek herkennen.
Die menen Heggers te boek te herkennen...
Kijk, de kritiek citeert ds. Hegger vaak letterlijk. Logisch dat andere malcontenten daarin herkenning vinden. Maar de analyse van ds. Hegger is vaak oppervlakkig. Veel mensen vinden het sowieso prettig dát er überhaupt kritiek gegeven wordt, en dan zeker als dat gepaard gaat met zoveel retorisch geweld als bij ds. Hegger.
Ik vond Heggers boek heel helder.
Het gaat mij niet om de kritiek die gegeven wordt. Waarom zouden mensen dat prettig vinden? Terechte kritiek, op onbijbelse leerstellingen is toch niet fout?
En dan denk je niet: hé, prettig; dat herken ik
nee, dan constateer je met pijn dat er dus echt veel mis is
Als er in jouw ogen 'misstanden' zijn, vind je het prettig wanneer iemand dat verwoordt.
Unionist

Bericht door Unionist »

Er is een enerzijds/anderzijds. Het is echt geen feest van herkenning als je Heggers boek leest, maar het is fijn als je merkt dat je niet de enige bent die met een probleem loopt.
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

Unionist schreef:Er is een enerzijds/anderzijds. Het is echt geen feest van herkenning als je Heggers boek leest, maar het is fijn als je merkt dat je niet de enige bent die met een probleem loopt.

Ja, en daarbij komt nog dat - als het jouzelf ten strengste verboden wordt om met iemand te praten over hoe jij denkt over de onbijbelse aspecten in leer van Gemeente - het toch heel fijn is dat anderen wèl de bijbelse visie van geloof en bekering naar voren willen brengen. In de hoop dat er mensen verlost worden uit de banden waarin ze gevangen zitten.
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Gian

Bericht door Gian »

Afgewezen schreef:en dan zeker als dat gepaard gaat met zoveel retorisch geweld als bij ds. Hegger.
En juist dit zijn uitspraken die ik niet kan plaatsen. Heb je voorbeelden?
Dit is nl zo vaak gezegd door velen, maar klopt mi niet. Diverse recensies van (gergem)recensisten waren cynisch of laagdunkend. Ds Kort heeft het werk van de SRA voor satanswerk uitgemaakt. Dat is nog veel erger.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Rens

Bericht door Rens »

Rens schreef:IS DIT EEN BOEKBESPREKINGSTOPIC ??????????????? :shock: :shock: :shock:
herhaling....
er is toch een aparte rubriek voor het bespreken van boeken???
Moderatorbericht:
helma

Bericht door helma »

Rens schreef:
Rens schreef:IS DIT EEN BOEKBESPREKINGSTOPIC ??????????????? :shock: :shock: :shock:
herhaling....
er is toch een aparte rubriek voor het bespreken van boeken???
je mag het best overslaan hoor Rens....
ik vind het wél interessant :wink:
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Gian schreef:
Afgewezen schreef:en dan zeker als dat gepaard gaat met zoveel retorisch geweld als bij ds. Hegger.
En juist dit zijn uitspraken die ik niet kan plaatsen. Heb je voorbeelden?
Dit is nl zo vaak gezegd door velen, maar klopt mi niet. Diverse recensies van (gergem)recensisten waren cynisch of laagdunkend. Ds Kort heeft het werk van de SRA voor satanswerk uitgemaakt. Dat is nog veel erger.
Ach, als ik voorbeelden zou geven, zou jij het toch geen retorisch geweld vinden. :wink:
Miepie

Bericht door Miepie »

Om maar weer even on-topic te gaan: Een boekje met een hoofdstuk uit de Redelijke Godsdienst van W. à Brakel: Roeping en wedergeboorte.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Rens

Bericht door Rens »

Hendrikus schreef:Boek??? Wat is dat? :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: duidelijk geen refo (én nog eens een automatische piloot fetisjist....wat niet op electra werkt weet ie niet mee om te gaan............)
Moderatorbericht:
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Hendrikus schreef:Boek??? Wat is dat? :mrgreen:
Ben jij dan een gesloten boek :?: :mrgreen:
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Unionist schreef:Er is een enerzijds/anderzijds. Het is echt geen feest van herkenning als je Heggers boek leest, maar het is fijn als je merkt dat je niet de enige bent die met een probleem loopt.
Hegger is cool!!!!
jvdg

Bericht door jvdg »

Breekijzertje schreef:
Hegger is cool!!!!
Ik denk dat Ds. Hegger het niet met jou eens is. :wink:
Gesloten