welk boek ben je nu aan het lezen?
Lezen? Ik doe tegenwoordig aan luisteren... Staan mooie lezingen van Vreugdehil op prekenweb. Alhoewel ik het niet in alles met m eens kan zijn zitten er genoeg waardevolle aspecten in deze lezingen.
Enne, voor allen die zich nu zorgen maken of memento van zn geloof is afgevallen, ik lees nog wel hoor. Met stip op nummer 1 de NBV. Leest heerlijk door, en geeft soms een verfrissende blik op Gods Woord. Voorderest nog steeds bezig in 'Systematic Theology' van Shedd, 'The city of God' (Augustinus), 'the Screwtape letters' (Lewis), 'The Major Works' (Anselmus), etc etc.
En zoals altijd: te weinig tijd!
Enne, voor allen die zich nu zorgen maken of memento van zn geloof is afgevallen, ik lees nog wel hoor. Met stip op nummer 1 de NBV. Leest heerlijk door, en geeft soms een verfrissende blik op Gods Woord. Voorderest nog steeds bezig in 'Systematic Theology' van Shedd, 'The city of God' (Augustinus), 'the Screwtape letters' (Lewis), 'The Major Works' (Anselmus), etc etc.
tmoet niet gekker wordenOorspronkelijk gepost door memento
Lezen? Ik doe tegenwoordig aan luisteren... Staan mooie lezingen van Vreugdehil op prekenweb. Alhoewel ik het niet in alles met m eens kan zijn zitten er genoeg waardevolle aspecten in deze lezingen.
zoals je vorige week op de magneet pagina van het RD kon lezen, wisten zelf tieners na 2 weken al dat die vertaling niet klopte. En dat jij met jou kennis dan zulke boeken (NBV) gaat lezen.
Ik denk dat Adrianus nu moedeloos zijn hoofd buigt. :$:$:t
[Aangepast op 8/11/04 door jacob]
Ongeloof en Revolutie
Mr. Groen van Prinsterer
zeer verrijkend boek.en ook nu weer ACTUEEL
Mr. Groen van Prinsterer
zeer verrijkend boek.en ook nu weer ACTUEEL
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Uhm, júist met 'mijn kennis' wil ik de NBV een keer doorgelezen hebben. Tuurlijk kloppen er dingen niet aan de NBV. Maar dat gaat net zo goed op voor de SV. Geen enkele vertaling is perfect. Tuurlijk zijn er teksten te vinden waarin de NBV een mindere vertaling geeft dan de SV. Maar er zijn ook zat teksten waar de NBV een correctere vertaling geeft dan de SV.Oorspronkelijk gepost door jacobtmoet niet gekker wordenOorspronkelijk gepost door memento
En zoals altijd: te weinig tijd!o:o
zoals je vorige week op de magneet pagina van het RD kon lezen, wisten zelf tieners na 2 weken al dat die vertaling niet klopte. En dat jij met jou kennis dan zulke boeken (NBV) gaat lezen.
Ik denk dat Adrianus nu moedeloos zijn hoofd buigt. :$:$:t
[Aangepast op 8/11/04 door jacob]
Enne, van het kritisch lezen van een bijbelvertaling, en het vergelijken ervan met de grondtekst en andere vertalingen is nog nooit iemand dommer geworden.
-
- Contacteer:
Is dat boek van drs. Barend Wallet?Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
"Ambt en avondmaalsmijding - Een reformatorisch appèl" door B. Wallet (1982). Geeft een -ongetwijfeld gekleurd, maar toch wel schokkend- beeld van de manier hoe in de Ger.Gem. wordt omgegaan met klachten en appèlzaken.
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Oorspronkelijk gepost door Daphne
zie mijn avatar:)
heb mer behoefte aan een boek met de tekst:
Moslims! verklaar Christenen de Vrede
zie ook mijn posting in politiekrubriek
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Billy... k wil je dan even verwijzen naar die andere topic!Oorspronkelijk gepost door BillyOorspronkelijk gepost door Daphne
'Een beter milieu begint bij je zelf....' (Nooit van gehoord zeker... :t :ki )
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Tsja, dat is makkelijk hè, een boek waarin anderen op hun fouten gewezen wordt. Hullie zijn fout en wij zijn goed en als het ooit goed moet komen dan moeten hullie beginnen. Staat in de BIjbel! Toch?Oorspronkelijk gepost door BillyOorspronkelijk gepost door Daphne
Volgens mij heet deze: Bart Wallet.Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2eIs dat boek van drs. Barend Wallet?Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
"Ambt en avondmaalsmijding - Een reformatorisch appèl" door B. Wallet (1982). Geeft een -ongetwijfeld gekleurd, maar toch wel schokkend- beeld van de manier hoe in de Ger.Gem. wordt omgegaan met klachten en appèlzaken.
Ik heb 't me ook afgevraagd: is deze B. Wallet dezelfde als de ds. B. Wallet die sinds 1984 als hervormd predikant met het SOW-proces bezig is geweest?Oorspronkelijk gepost door UnionistVolgens mij heet deze: Bart Wallet.Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2eIs dat boek van drs. Barend Wallet?Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Heel wat goede hervormde predikanten zijn van oorspong uit de GerGem afkomstig: dat is buiten kijf. Maar "om het plaatje compleet te maken" zou het wel interessant zijn om te weten of er een relatie bestaat tussen de B. Wallet van dit boek en de gelijknamige predikant die in het SOW-proces een prominente rol heeft gespeeld.
[Aangepast op 9/11/04 door Hendrikus]
~~Soli Deo Gloria~~
Dat is niet dezelfde. Misschien komt deze ook wel uit de GG. Tenslotte geldt dat ook voor Ds. B. Plaisier...Oorspronkelijk gepost door HendrikusIk heb 't me ook afgevraagd: is deze B. Wallet dezelfde als de ds. B. Wallet die sinds 1984 als hervormd predikant met het SOW-proces bezig is geweest?Oorspronkelijk gepost door UnionistVolgens mij heet deze: Bart Wallet.Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2eIs dat boek van drs. Barend Wallet?Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Heel wat goede hervormde predikanten zijn van oorspong uit de GerGem afkomstig: dat is buiten kijf. Maar "om het plaatje compleet te maken" zou het wel interessant zijn om te weten of er een relatie bestaat tussen de B. Wallet van dit boek en de gelijknamige predikant die in het SOW-proces een prominente rol heeft gespeeld.
[Aangepast op 9/11/04 door Hendrikus]
OK, dank je: dat is dan opgehelderd.Oorspronkelijk gepost door Unionist
Dat is niet dezelfde. Misschien komt deze ook wel uit de GG. Tenslotte geldt dat ook voor Ds. B. Plaisier...
't Leek me ook al niet waarschijnlijk, want het boek van de Kampense Wallet dateert van 1982 en de predikant Walllet was vanaf 1984 bij het SOW-proces betrokken: dat kon bijna niet dezelfde persoon zijn.
Tja, als alle predikanten die van oorsprong uit de GG afkomstig zijn nu de PKN zouden verlaten, dan ontstonden er opeens héél wat vacatures!
~~Soli Deo Gloria~~