Wist je dat...
- Johann Gottfried Walther
Re: Wist je dat........[7]
Er zeker 381 doden, en zeker 1881 gewonden zijn door de aardbeving in de Chinese provincie Yunnan.
Wat een roepstemmen, en het verbaast me soms werkelijk dat er mensen zijn die blijven ontkennen,
dat het erger wordt met alle rampen.
Wat een roepstemmen, en het verbaast me soms werkelijk dat er mensen zijn die blijven ontkennen,
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Ja ik merk dit al langer. Ik geloof ook, al zouden de oordelen verdubbelen, dat onze harten er meer onbekeerlijk, ja zelfs meer verhard onder zouden worden. In feite is de 20e eeuw een in zekere zin als het ware in zijn geheel een voorspel geweest op de voleinding der eeuwen, waar we toch kunnen opmerken dat de tekenen meerder worden. De oordelen gingen in de 20e steeds verder, de mensen werden steeds meer verhard daaronder, en de kerk verviel in zeer hoog tempo.Johann Gottfried Walther schreef:Er zeker 381 doden, en zeker 1881 gewonden zijn door de aardbeving in de Chinese provincie Yunnan.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Is dat echt zo? Ik vind dat lastig om dat zo uit de losse pols vast te stellen.Johann Gottfried Walther schreef:Er zeker 381 doden, en zeker 1881 gewonden zijn door de aardbeving in de Chinese provincie Yunnan.
...100 jaar geleden: begin van de Eerste Wereldoorlog...
...102 jaar geleden: Titanic
...27 augustus 1883: Krakatau
...april 1815: Tambora
... 1919: Spaanse griep: 20 - 100 miljoen doden (schattingen)
... Kongo, 1885 - 1908:
Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... dse_rampenWikipedia schreef:De schattingen over het totaal aantal slachtoffers variëren aanzienlijk. De Britse diplomaat Roger Casement heeft het over drie miljoen doden tijdens een periode van twaalf jaar. Peter Forbath noemt ten minste vijf miljoen. Adam Hochschild spreekt van tien miljoen en de Encyclopædia Britannica spreekt van een totale bevolkingsafname van twintig tot dertig miljoen naar acht miljoen. Min of meer precieze schattingen zijn onmogelijk, omdat gegevens over de bevolkingsdichtheid in het 19e-eeuwse Congo grotendeels ontbreken.
En als je het over aardbevingen in China hebt, die waren er in de jaren '70 en '80 van de vorige eeuw ook, maar toen hoorde je er niet zoveel van. Eerder had je ze ook, en zo mogelijk nog groter, erger (zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardbeving_Shaanxi_1556)...
Eigenlijk springt er maar één ramp uit, en dat is de zeebeving van 2004 (daarvoor zijn er ook wel zeebevingen geweest, maar doordat er in vorige eeuwen lang zoveel mensen niet waren, waren er ook niet zoveel slachtoffers).
Het aantal zware natuurrampen is de laatste twintig jaar verviervoudigd. In het begin van de jaren tachtig waren er gemiddeld 120 rampen per jaar, op dit moment zijn dat er vijfhonderd. Dat zegt de internationale ontwikkelingsorganisatie Oxfam zondag op basis van een nieuw rapport.
Volgens het rapport is het aantal slachtoffers van deze rampen toegenomen van gemiddeld 174 miljoen per jaar tussen 1985 en 1994 tot 254 miljoen slachtoffers per jaar tussen 1995 en 2004. Eerder dit jaar troffen overstromingen in Azië 248 miljoen mensen.
Sinds 1980 is het aantal overstromingen verzesvoudigd. Het aantal overstromingen en orkanen is gestegen van zestig in 1980 tot 240 vorig jaar. In dezelfde periode is het aantal geothermische rampen zoals aardbevingen en vulkaanuitbarstingen relatief stabiel gebleven, meldt Oxfam.
Grote rampen als een tsunami maken veel dodelijke slachtoffers, maar de vaker voorkomende kleine en middelgrote rampen zijn volgens Oxfam verontrustender. Deze rampen raken arme mensen. Die komen in een neerwaartse spiraal waar ze moeilijk uitkomen. Ook zijn rijke landen volgens het rapport vaak geneigd hun hulpfondsen te besteden aan grote rampen.
Sommige landen zijn vatbaarder voor rampen dan andere landen. Vietnam is in korte tijd meerdere keren getroffen door een tyfoon. Volgens de Wereldbank wordt Vietnam ook het hardst getroffen door een stijgende zeespiegel.
Oxfam roept rijke landen en de Verenigde Naties op om de humanitaire hulp eerlijker en sneller te laten verlopen. Het rapport verschijnt aan de vooravond van de VN-top over klimaatverandering in Bali, die op 4 december begint.
2007.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Dat is een betere bron!Johann Gottfried Walther schreef:Het aantal zware natuurrampen is de laatste twintig jaar verviervoudigd. In het begin van de jaren tachtig waren er gemiddeld 120 rampen per jaar, op dit moment zijn dat er vijfhonderd. Dat zegt de internationale ontwikkelingsorganisatie Oxfam zondag op basis van een nieuw rapport.
Volgens het rapport is het aantal slachtoffers van deze rampen toegenomen van gemiddeld 174 miljoen per jaar tussen 1985 en 1994 tot 254 miljoen slachtoffers per jaar tussen 1995 en 2004. Eerder dit jaar troffen overstromingen in Azië 248 miljoen mensen.
Sinds 1980 is het aantal overstromingen verzesvoudigd. Het aantal overstromingen en orkanen is gestegen van zestig in 1980 tot 240 vorig jaar. In dezelfde periode is het aantal geothermische rampen zoals aardbevingen en vulkaanuitbarstingen relatief stabiel gebleven, meldt Oxfam.
Grote rampen als een tsunami maken veel dodelijke slachtoffers, maar de vaker voorkomende kleine en middelgrote rampen zijn volgens Oxfam verontrustender. Deze rampen raken arme mensen. Die komen in een neerwaartse spiraal waar ze moeilijk uitkomen. Ook zijn rijke landen volgens het rapport vaak geneigd hun hulpfondsen te besteden aan grote rampen.
Sommige landen zijn vatbaarder voor rampen dan andere landen. Vietnam is in korte tijd meerdere keren getroffen door een tyfoon. Volgens de Wereldbank wordt Vietnam ook het hardst getroffen door een stijgende zeespiegel.
Oxfam roept rijke landen en de Verenigde Naties op om de humanitaire hulp eerlijker en sneller te laten verlopen. Het rapport verschijnt aan de vooravond van de VN-top over klimaatverandering in Bali, die op 4 december begint.
2007.
Er stond zaterdag ook zo'n gruwelijke foto in de krant, van een gesprongen gasleiding. Een hele straat was kompleet ingezakt.
Elke dag staan er wel ernstige berichten in de krant, soms veel slachtoffers, soms 1 of 2.
Gisteren een vader en zijn dochter verdronken in de zee bij Katwijk.
"Slechts" 2 slachtoffers, maar een zee vol leed voor de familie.
We kunnen de rampen in een tijdsbeeld plaatsen (er waren vroeger immers geen vliegtuigen, kerncentrales, er woonden minder mensen op de aarde, het nieuws kreeg je pas veel later te horen, ernstige ziektes zijn beter beheersbaar, tenminste, nog wel)
Als Ebola verder om zich heen gaat grijpen, kan dit wel eens de pest van de 21e eeuw worden.
Elke dag staan er wel ernstige berichten in de krant, soms veel slachtoffers, soms 1 of 2.
Gisteren een vader en zijn dochter verdronken in de zee bij Katwijk.
"Slechts" 2 slachtoffers, maar een zee vol leed voor de familie.
We kunnen de rampen in een tijdsbeeld plaatsen (er waren vroeger immers geen vliegtuigen, kerncentrales, er woonden minder mensen op de aarde, het nieuws kreeg je pas veel later te horen, ernstige ziektes zijn beter beheersbaar, tenminste, nog wel)
Als Ebola verder om zich heen gaat grijpen, kan dit wel eens de pest van de 21e eeuw worden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wist je dat je in een restaurant in de Verenigde Staten 15% korting krijgt op de rekening als je daar in het openbaar bidt voor het eten?
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... n_1_846539
Wat een absurde korting!
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... n_1_846539
Wat een absurde korting!
Ik wist het. Ik mag dat wel. Dat is een mooie aanleiding om daarover te spreken. Ik vind er niets raars aan, maar ik weet niet of ik het zou durven.
Ds de Leeuw vertelde eens in een preek (hij is anders niet zo'n verhaaltjesverteller, waarover ds. Van Haaren eens opmerkte, dat dan zelfs de in slaap gevallen kerkganger wakker wordt!) dat hij aan een tafeltje in een resrtaurant zat waar aan het naastliggende tafeltje om de haverklap Gods Naam werd misbruikt. De dames gebruikten om de haverklap een term (die nu ook in ons land opgang maakt!) O.M.G.DDD schreef:Ik wist het. Ik mag dat wel. Dat is een mooie aanleiding om daarover te spreken. Ik vind er niets raars aan, maar ik weet niet of ik het zou durven.
Ds. voelde dat hij er iets van moest zeggen en stapte op de converserende vrouwen af: "Mevrouw, u bent schatrijk!" De aangesprokene: ??? Ds.: "U bent in het bezit van God!" De aangesprokene begreep het ook nog. En de moeite (die ds. wel gevreesd had) bleef uit. De Naam van God werd niet meer misbruikt aan dat tafeltje. Vanzelf zal niet iedereen zo'n attentie op die wijze waarderen.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik zie dan meteen mensen voor me die in zo'n restaurant heel erg hun best aan het doen zijn om te laten zien dat ze bidden voor het eten, om maar die 15% korting te krijgen.
En ik moet ook denken aan Matthéüs 6:
"En wanneer gij bidt, zo zult gij niet zijn gelijk de geveinsden; want die plegen gaarne, in de synagogen en op de hoeken der straten staande, te bidden, opdat zij van de mensen mogen gezien worden."
"En wanneer gij bidt, zo zult gij niet zijn gelijk de geveinsden; want die plegen gaarne, in de synagogen en op de hoeken der straten staande, te bidden, opdat zij van de mensen mogen gezien worden."
Het is wat laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd!Anker schreef:-WimA vandaag weer vader geworden is van een zoon!
-Hij nu drie zonen heeft.
-Moeder en kind het goed maken.
Veel wijsheid bij de opvoeding gewenst!
- Niet meer zo actief -
- Bonny
- Contacteer:
In welk restaurant krijg je dan 15 % korting als je laat zien dat je bidt?Marc_44 schreef:Ik zie dan meteen mensen voor me die in zo'n restaurant heel erg hun best aan het doen zijn om te laten zien dat ze bidden voor het eten, om maar die 15% korting te krijgen.
The Groom's still waiting at the altar
Een restaurant in de staat: North CarolinaBonny schreef:In welk restaurant krijg je dan 15 % korting als je laat zien dat je bidt?Marc_44 schreef:Ik zie dan meteen mensen voor me die in zo'n restaurant heel erg hun best aan het doen zijn om te laten zien dat ze bidden voor het eten, om maar die 15% korting te krijgen.
zie het artikeltje van RD.
- Ik na anderhalve dag eindelijk anderhalve week heb bijgelezen.
- Niet meer zo actief -
Dit mijn 4800ste posting is, als ik alle postings van al mijn nicknames optel.
Er zitten een aantal zinnige postings tussen, al zeg ik het zelf.
Er zitten een aantal zinnige postings tussen, al zeg ik het zelf.