Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

KDD

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door KDD »

Wim Anker schreef:
Ad Anker schreef:
KDD schreef:Ter bemoediging, van ds.Van Reenen. Een recent stuk van hem uit de kerkbode:

Amen. Het is vast en zeker in Hem.
Dank. Heel veel dank. Een woord op zijn tijd.
Hier sluit ik me bij aan. Dank.
Vanochtend gekregen van mijn tante die in nl woont. We hadden het ook nodig hier. Onze zoon was ontslagen van school gisteren omdat hij niet gevaccineerd is. Hij is bezig om monteur te worden bij de John Deere. Hij had nog twee weken school. En als je er met iemand erover wil praten om het proberen te veranderen is er niemand thuis.
DDD

Bericht door DDD »

Het zou mijns inziens goed zijn als ds. Van Reenen het artikel van Beatrice de Graaff in het RD van vandaag zou lezen.
Marco

Bericht door Marco »

Heel jammer, dat hij om zijn punt te maken leugens en halve waarheden nodig heeft.

Ik pik er uit:
Leugen: vaccin is gevaarlijker dan het virus voor jongeren en jongvolwassenen
Halve waarheid: de vergelijking met griep. Griep zorgt zonder allerlei maatregelen niet voor volle ic's. Corona doet dat wel, zelfs met een grotendeels gevaccineerde bevolking.

Over de QR-codes kan je discussiëren. Maar als iemand zó begint is het niet zinvol om op de rest van zijn betoog in te gaan. Schoenmaker blijf bij je leest, en predikant, beperk je tot Gods Woord.
Orchidee

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Orchidee »

Ad Anker schreef:
Orchidee schreef:Géénzins! belangrijke zaken kunnen niet vaak genoeg aan bod komen!
Hardleers en Halsstarrig blijf je houden Afbeelding
Begrijp ik nu goed dat je hen die om principiële redenen geen vaccin nemen hardleers en halsstarrig noemt?
Ook dat begrijp je niet goed helaas
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Orchidee schreef:
Ad Anker schreef:
Orchidee schreef:Géénzins! belangrijke zaken kunnen niet vaak genoeg aan bod komen!
Hardleers en Halsstarrig blijf je houden Afbeelding
Begrijp ik nu goed dat je hen die om principiële redenen geen vaccin nemen hardleers en halsstarrig noemt?
Ook dat begrijp je niet goed helaas
O, gelukkig! Al ben ik best halsstarrig.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Marco schreef:Halve waarheid: de vergelijking met griep. Griep zorgt zonder allerlei maatregelen niet voor volle ic's. Corona doet dat wel, zelfs met een grotendeels gevaccineerde bevolking.
Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp. Maar in 2018 waren de ziekenhuizen wel overbelast door griep. Afdelingen Spoedeisende Hulp sloten tijdelijk de deuren, geplande operaties en opnames werden uitgesteld.
Valcke

Bericht door Valcke »

Marco schreef:Heel jammer, dat hij om zijn punt te maken leugens en halve waarheden nodig heeft.

Ik pik er uit:
Halve waarheid: de vergelijking met griep. Griep zorgt zonder allerlei maatregelen niet voor volle ic's. Corona doet dat wel, zelfs met een grotendeels gevaccineerde bevolking.

Over de QR-codes kan je discussiëren. Maar als iemand zó begint is het niet zinvol om op de rest van zijn betoog in te gaan. Schoenmaker blijf bij je leest, en predikant, beperk je tot Gods Woord.
Misschien kun je ook het goede uit de meditatie halen in plaats van wat jij een leugen en halve waarheid noemt… het is een meditatie waar ik het van harte mee eens kan zijn, zelfs al zou het op de twee onderdelen die je noemt wat al te stellig zijn. De meditatie en de lessen die getrokken worden blijven evengoed staan zonder deze dingen; maar ze storen mij niet. En wat de QR-code en uitsluiting betreft: dat is volkomen waar.
Laag

Bericht door Laag »

DDD schreef:Het zou mijns inziens goed zijn als ds. Van Reenen het artikel van Beatrice de Graaff in het RD van vandaag zou lezen.
Of het stuk van Marcel Levi.
Het stuk van de Graaff begrijp ik niet goed, ik heb het idee dat ze iets teveel alles op één hoop gooit.
KDD

Bericht door KDD »

Gisteren heeft de regering hier ook bekend gemaakt dat als je in de zorg werkt dat je dan niet verplicht bent om gevaccineerd te zijn. Waarom? Om dat ze dan geen genoeg mensen overhouden. Maar als je diesel monteur wil worden dan ben je fair game. :bobo
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Marco schreef:Heel jammer, dat hij om zijn punt te maken leugens en halve waarheden nodig heeft.

Ik pik er uit:

Je bent zo in de weer om vrij ongefundeerd alles wat je in deze materie aanstaat direct rigoureus af te fakkelen. Ik vind dat best beangstigend. Wat drijft je toch?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

KDD schreef:Gisteren heeft de regering hier ook bekend gemaakt dat als je in de zorg werkt dat je dan niet verplicht bent om gevaccineerd te zijn. Waarom? Om dat ze dan geen genoeg mensen overhouden. Maar als je diesel monteur wil worden dan ben je fair game. :bobo
Bijzonder hè. Dat eerste is dan wel weer fijn. Maar het is meten met twee maten.
Henk J

Bericht door Henk J »

KDD schreef: Vanochtend gekregen van mijn tante die in nl woont. We hadden het ook nodig hier. Onze zoon was ontslagen van school gisteren omdat hij niet gevaccineerd is. Hij is bezig om monteur te worden bij de John Deere. Hij had nog twee weken school. En als je er met iemand erover wil praten om het proberen te veranderen is er niemand thuis.
Tjonge KDD, dat is niet niks. Onbegrijpelijk en schofterig van de school. Jij woont toch in Canada? Begreep al meer van familie dat het daar niet makkelijk is voor ongevaccineerden.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Laag schreef:
DDD schreef:Het zou mijns inziens goed zijn als ds. Van Reenen het artikel van Beatrice de Graaff in het RD van vandaag zou lezen.
Of het stuk van Marcel Levi.
Het stuk van de Graaff begrijp ik niet goed, ik heb het idee dat ze iets teveel alles op één hoop gooit.
Ik heb vandaag haar lezing bij gewoond. Wat ligt op één hoop? Haar voordracht was erg overzichtelijk en uitstekend opgebouwd om naar te luisteren.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
TSD

Bericht door TSD »

GGotK schreef:
TSD schreef:Gelukkig vinden we op refoforum geen polariserende berichten en straalt het respect en begrip voor elkaar er aan alle kanten af.

Dat is wel fijn natuurlijk, ondanks het verschil van mening rondom vaccineren.
Dat er weinig begrip en respect is voor elkaar inzake deze kwestie komt vooral omdat men (= beide partijen) het helemaal geen gewetenskwestie vindt.
Ik mag hopen dat begrip en respect voor elkaar niet afhangt van het feit of de zaak waarover het gaat een gewetenskwestie is ja/nee.

Overigens, voor mij is het inderdaad een gewetenskwestie, maar geen principekwestie.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

TSD schreef:Overigens, voor mij is het inderdaad een gewetenskwestie, maar geen principekwestie.
Voor mij ook. Ik zou er niet voor de brandstapel op gaan.
Volgens mij is dat ook wat ik altijd gezegd heb hier, bijvoorbeeld over hoe er in ons gezin mee wordt omgegaan.
Is er dan hier toch een bepaalde hang naar het extreme? Zodat nuance gewoon genegeerd wordt? Dat zou wel droevig zijn.
Plaats reactie