Hardleers en Halsstarrig blijf je houden

Begrijp ik nu goed dat je hen die om principiële redenen geen vaccin nemen hardleers en halsstarrig noemt?Orchidee schreef:Géénzins! belangrijke zaken kunnen niet vaak genoeg aan bod komen!
Hardleers en Halsstarrig blijf je houden
Er zijn heel wat uiteenlopende omstandigheden, waardoor het slikken van supplementen wel degelijk nuttig of zelfs noodzakelijk is.Ambtenaar schreef: Als je een normaal voedingspatroon hebt, is het slikken van supplementen niet nodig. Dan ben je of bijgelovig of inconsequent.
In Nederland wordt al decennia lang vitamine A en D toegevoegd aan de margarine, en kun je melk met extra calcium kopen.parsifal schreef:In Zweden helpen ze mensen een handje door vitamine D toe te voegen aan bijvoorbeeld melk.
Deze zin heeft mij wel aan het denken gezet, iig vind ik het kernachtig uitgedrukt en herken ik het helemaal. Daarom voel ik me nog steeds kwetsbaar en afhankelijk.DDD schreef:Nou. Ik ben nog wel zo verstandig om te zien dat Baudet een leugenaar is. Maar niet alles wat hij aanvoert, is in zijn geheel onzin. Er zijn feitelijke onzekerheden. En mijn karakter is: bij twijfel niet inhalen. Dus ik vond het inderdaad een offer.TSD schreef:Dus je gaat je offer nu meten aan wat vanuit de kringen van Forum voor Desinformatie tot je komt? Ik ben perplexDDD schreef:De onzekerheid over de langetermijneffecten. Kijk maar eens wat vaccinatieweigeraars allemaal aanvoeren aan redenen om niet gevaccineerd te worden. Ik kan dat ook allemaal niet beoordelen. Toch heb ik mij laten vaccineren, in het algemeen belang.
Los daarvan: de ongevaccineerden moeten uit een consequent wereldbeeld handelen. Als zij niet vaccineren omdat er zulke grote risico's zijn, dan moeten ze niet doen alsof mensen die wel inenten, die risico's niet meewegen. Dat is meten met twee maten. Het zal vast voorkomen dat mensen maar gewoon iets doen om er vanaf te zijn, maar dat is niet de norm.
Dat kan er mee te maken hebben dat in al die jaren en honderden pagina's nooit helder naar voren is gekomen waar nou echt het punt zit waarom vaccinatie zo slecht zou zijn: waarom in het geval van vaccinatie ons handelen Gods Voorzienigheid in de weg zou zitten maar niet in bepaalde andere gevallen. Er wordt gerefereerd aan het geweten en aan de vrijmoedigheid om te laten vaccineren. Maar als het zo scherp zou liggen, zou er meer uit de Schrift verklaard moeten worden.Wim Anker schreef:Dit soort uitspraken (en van andere forummers) - doen wel vermoeden dat de hele discussie de afgelopen jaren op RF gemist, niet begrepen of alweer vergeten is.
Dat er weinig begrip en respect is voor elkaar inzake deze kwestie komt vooral omdat men (= beide partijen) het helemaal geen gewetenskwestie vindt.TSD schreef:Gelukkig vinden we op refoforum geen polariserende berichten en straalt het respect en begrip voor elkaar er aan alle kanten af.
Dat is wel fijn natuurlijk, ondanks het verschil van mening rondom vaccineren.
O? Kun je dat toelichten?GGotK schreef:Dat er weinig begrip en respect is voor elkaar inzake deze kwestie komt vooral omdat men (= beide partijen) het helemaal geen gewetenskwestie vindt.TSD schreef:Gelukkig vinden we op refoforum geen polariserende berichten en straalt het respect en begrip voor elkaar er aan alle kanten af.
Wie zij in jouw oog de 'beide partijen'? Wanneer het voor mij geen gewetenskwestie was ging ik morgen vaccineren.GGotK schreef:Dat er weinig begrip en respect is voor elkaar inzake deze kwestie komt vooral omdat men (= beide partijen) het helemaal geen gewetenskwestie vindt.TSD schreef:Gelukkig vinden we op refoforum geen polariserende berichten en straalt het respect en begrip voor elkaar er aan alle kanten af.
Jazeker, ik las bijvoorbeeld vandaag in het RD het volgende van ds vd Kieft:Mannetje schreef:O? Kun je dat toelichten?GGotK schreef:Dat er weinig begrip en respect is voor elkaar inzake deze kwestie komt vooral omdat men (= beide partijen) het helemaal geen gewetenskwestie vindt.TSD schreef:Gelukkig vinden we op refoforum geen polariserende berichten en straalt het respect en begrip voor elkaar er aan alle kanten af.
Nou kan ik vaak instemmen met deze predikant, maar we moeten toch eerlijk zeggen dat als je het zo formuleert dat het geen gewetenskwestie meer is maar een principiële kwestie? Ds Zondag deed in een interview bijna hetzelfde, maar dan in het 'voordeel' van het wel vaccineren.Daarna kwam zijn (ds vd Kieft) kritische stellingname: „Horen onze kinderen wel dat we van God afhankelijk zijn en dat we ongeoorloofde middelen, zoals vaccinatie, niet mogen gebruiken?
Dank. Heel veel dank. Een woord op zijn tijd.KDD schreef:Ter bemoediging, van ds.Van Reenen. Een recent stuk van hem uit de kerkbode:
Amen. Het is vast en zeker in Hem.
Goed stuk.KDD schreef:Ter bemoediging, van ds.Van Reenen. Een recent stuk van hem uit de kerkbode:
En dit alles met het oog op God:
Uw Koninkrijk kome.
Vergeef ons onze schulden.
Verlos ons van de boze.
Want van U is het Koninkrijk.
Hier sluit ik me bij aan. Dank.Ad Anker schreef:Dank. Heel veel dank. Een woord op zijn tijd.KDD schreef:Ter bemoediging, van ds.Van Reenen. Een recent stuk van hem uit de kerkbode: