Vind ik ook. Ze zijn in alle situaties van het leven zo waardevol!JolandaOudshoorn schreef:Mooie spreuken, wilma!
Spreuk van de dag
- Wilma van den Berg
Re: Spreuk van de dag
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Vooral deze staat wel in de juiste context.Wilma van den Berg schreef: (...)
"Het is niet zo dat je alle antwoorden krijgt, de vragen verdwijnen gewoon."
(...)

Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
dat kan alleen als de Zon ook in je hart isRens schreef:

Man: "Toen ik pas getrouwd was, blafte mijn hond en bracht mijn vrouw me
de krant. Nu blaft mijn vrouw en brengt de hond me de krant."
Moderatorbericht:
- Wilma van den Berg
Prachtig mensen!helma schreef:dat kan alleen als de Zon ook in je hart isRens schreef:
- Oude-Waarheid
IK ben de baas in huis, maar wat de vrouw zegt zal gebeurenRens schreef:Man: "Toen ik pas getrouwd was, blafte mijn hond en bracht mijn vrouw me

- Wilma van den Berg
Zoals dat een man zegt: ik ben het hoofd maar de vrouw is de nek (waar het om draait)...Oude-Waarheid schreef:IK ben de baas in huis, maar wat de vrouw zegt zal gebeurenRens schreef:Man: "Toen ik pas getrouwd was, blafte mijn hond en bracht mijn vrouw me
Maar als ík zeg dat ik ga stofzuigen dan gá ik ook stofzuigen.Oude-Waarheid schreef: IK ben de baas in huis, maar wat de vrouw zegt zal gebeuren
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
- MarthaMartha
fluitje schreef:Maar als ík zeg dat ik ga stofzuigen dan gá ik ook stofzuigen.Oude-Waarheid schreef: IK ben de baas in huis, maar wat de vrouw zegt zal gebeuren

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- Wilma van den Berg
De vraag is niet: zoekt God mij…maar:Wil ik gevonden worden?
Elke dag buiten Christus is een donkere dag
ls men eens wist wat het gebed kon geven, dan ging een ieder op zijn knieën door het leven!
Ontmoet je iemand die te moe is om je toe te lachen, schenk hem dan je glimlach
Zekere beloften!
Geel, blauw en rood vormen de grondkleuren van het gehele kleurenpalet. Zo vormen ellende, verlossing en dankbaarheid de grondkleuren van een Bijbels, levend geloof. Met het rode en reine bloed van het Lam in het midden!
Wanneer de duivel ons steeds herinnert aan ons verleden, wordt het tijd dat wij hem herinneren aan zijn toekomst.
Als een zorg te klein is om haar tot een gebed te maken, is ze ook te klein om tot een last te zijn.
Een schuld die groter zou zijn dan de liefde Gods, bestaat niet.
Bid niet voor een lichtere last, maar voor een sterkere rug.
Ik kijk niet terug. Ik moet niet te veel terugkijken en steeds denken aan dingen in mijn leven die fout zijn gegaan. Ik moet niet steeds denken aan mijn zonden, aan mijn zwakheden, aan alle uren die verloren zijn gegaan. Dit alles laat ik over aan God, die mij een Redder heeft gegeven.
Ik kijk niet vooruit. Ik moet niet steeds denken aan dingen die kunnen gebeuren. God kent mijn toekomst, God weet of mijn weg naar het Vaderhuis kort of lang zal zijn. De Heere Jezus zal bij mij zijn in iedere beproeving en in iedere nood. Hij zal de last dragen die voor mij te zwaar is.
Ik kijk niet om me heen. Als ik te veel om me heen kijk, word ik ongelukkig. De belofte van geluk, blijdschap en vrede die de wereld de mensen voorhoudt, kan niet vervuld worden. Ik moet mijn vertrouwen niet op mensen of iets anders stellen. Ook niet op betrouwbare mensen.
Ik kijk niet naar mezelf. Het is niet goed te veel met mezelf bezig te zijn. Dan word ik ongelukkig, want er is niets in mij waarop ik mijn hoop kan gronden. Ik zie allerlei fouten en misstappen en val mezelf steeds meer tegen.
Ik kijk naar de Heere Jezus. Ik wil mijn blik op de Heere Jezus gericht houden. Bij Hem vindt mijn hart echte rust en vrede. Bij Hem verdwijnt mijn vrees. Bij Hem vind ik echte blijdschap en liefde. Zijn Goddelijk licht doet de duisternis verdwijnen. Hij geeft me een geweldige hoop voor de toekomst.
'Het legaat dat Christus heeft nagelaten voor al Zijn erfgenamen, is het Kruis.
Je moet geen vraagteken zetten, waar God een punt geplaatst heeft.
Echt belangrijke mensen zijn mensen voor wie het belangrijk zijn niet belangrijk is
Het is goed als de mensen weten dat je christen bent, nog beter is het als ze het ook zien.
Gebed zorgt er niet voor dat de wil van de mens in de hemel geschiedt, maar het zorgt ervoor dat de wil van God op aarde geschiedt.
Elke dag buiten Christus is een donkere dag
ls men eens wist wat het gebed kon geven, dan ging een ieder op zijn knieën door het leven!
Ontmoet je iemand die te moe is om je toe te lachen, schenk hem dan je glimlach
Zekere beloften!
Geel, blauw en rood vormen de grondkleuren van het gehele kleurenpalet. Zo vormen ellende, verlossing en dankbaarheid de grondkleuren van een Bijbels, levend geloof. Met het rode en reine bloed van het Lam in het midden!
Wanneer de duivel ons steeds herinnert aan ons verleden, wordt het tijd dat wij hem herinneren aan zijn toekomst.
Als een zorg te klein is om haar tot een gebed te maken, is ze ook te klein om tot een last te zijn.
Een schuld die groter zou zijn dan de liefde Gods, bestaat niet.
Bid niet voor een lichtere last, maar voor een sterkere rug.
Ik kijk niet terug. Ik moet niet te veel terugkijken en steeds denken aan dingen in mijn leven die fout zijn gegaan. Ik moet niet steeds denken aan mijn zonden, aan mijn zwakheden, aan alle uren die verloren zijn gegaan. Dit alles laat ik over aan God, die mij een Redder heeft gegeven.
Ik kijk niet vooruit. Ik moet niet steeds denken aan dingen die kunnen gebeuren. God kent mijn toekomst, God weet of mijn weg naar het Vaderhuis kort of lang zal zijn. De Heere Jezus zal bij mij zijn in iedere beproeving en in iedere nood. Hij zal de last dragen die voor mij te zwaar is.
Ik kijk niet om me heen. Als ik te veel om me heen kijk, word ik ongelukkig. De belofte van geluk, blijdschap en vrede die de wereld de mensen voorhoudt, kan niet vervuld worden. Ik moet mijn vertrouwen niet op mensen of iets anders stellen. Ook niet op betrouwbare mensen.
Ik kijk niet naar mezelf. Het is niet goed te veel met mezelf bezig te zijn. Dan word ik ongelukkig, want er is niets in mij waarop ik mijn hoop kan gronden. Ik zie allerlei fouten en misstappen en val mezelf steeds meer tegen.
Ik kijk naar de Heere Jezus. Ik wil mijn blik op de Heere Jezus gericht houden. Bij Hem vindt mijn hart echte rust en vrede. Bij Hem verdwijnt mijn vrees. Bij Hem vind ik echte blijdschap en liefde. Zijn Goddelijk licht doet de duisternis verdwijnen. Hij geeft me een geweldige hoop voor de toekomst.
'Het legaat dat Christus heeft nagelaten voor al Zijn erfgenamen, is het Kruis.
Je moet geen vraagteken zetten, waar God een punt geplaatst heeft.
Echt belangrijke mensen zijn mensen voor wie het belangrijk zijn niet belangrijk is
Het is goed als de mensen weten dat je christen bent, nog beter is het als ze het ook zien.
Gebed zorgt er niet voor dat de wil van de mens in de hemel geschiedt, maar het zorgt ervoor dat de wil van God op aarde geschiedt.
- Johann Gottfried Walther
Gods goedertierenheden zijn elke morgen nieuw!
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
- Wilma van den Berg
'n Prachtige uitspraak!Johann Gottfried Walther schreef:Gods goedertierenheden zijn elke morgen nieuw!
Belangrijk voor dit forum:
Vechten is hechten!

Vechten is hechten!

- Wilma van den Berg
Afgewezen schreef:Belangrijk voor dit forum:
Vechten is hechten!