Kleding

Marnix

Bericht door Marnix »

tja, dat in Openbaring is natuurlijk symbolisch :)

Zonder gein, zijn redenering is vast geweest: Toen er geen zonde was was er ook geen kleding, dus als er geen zonde meer is, is er ook geen kleding meer. Maar ja, dat is geen argumenteren :)

De optie die Duuk aanhaalt (t-shirt met daarop: Ik ben Refo") is natuurlijk geen optie, want dat past niet bij de manier van uiten binnen de Refocultuur :)

Sorry, kon het niet laten
:roll:
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Na dezen zag ik, en ziet, een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle natie, en geslachten, en volken, en talen, staande voor den troon, en voor het Lam, bekleed zijnde met lange witte klederen, en palm takken waren in hun handen.

10 En zij riepen met grote stem, zeggende: De zaligheid zij onzen God, Die op den troon zit, en het Lam.

11 En al de engelen stonden rondom den troon, en rondom de ouderlingen en de vier dieren; en vielen voor den troon neder op hun aangezicht, en aanbaden God,

12 Zeggende: Amen. De lof, en de heerlijkheid, en de wijsheid, en de dankzegging, en de eer, en de kracht, en de sterkte zij onzen God in alle eeuwigheid. Amen.

13 En een uit de ouderlingen antwoordde, zeggende tot mij: Deze, die bekleed zijn met de lange witte klederen, wie zijn zij, en van waar zijn zij gekomen?

14 En ik sprak tot hem: Heere, gij weet het. En hij zeide tot mij: Dezen zijn het, die uit de grote verdrukking komen; en zij hebben hun lange klederen gewassen

etc.
Adorote

Bericht door Adorote »

Het lijkt wel als je de juiste kleding aan heeft van een of andere subcultuur in dit geval de gereformeerde gezindte dan kom je in de Hemel.

De kleding voor de Clerus is duidelijk, de kleding voor het kerkvolk , degelijk en van goede kwaliteit en de mode voorbij,laat men zich zelf blijven en zijn.

Gaat niet om een of ander vreemd hoofddeksel op Zondag op het hoofd of een knellend pak met stropdag bij 30 graden hitte , maar om de persoonlijke relatie met God door Zijn Zoon Jezus Christus de Heiland en Heilige Verlosser.
henriët

Bericht door henriët »

aan de vruchten kent men de boom.... :?
freek

Bericht door freek »

henriët schreef:kwam dit tegen op internet.... iets om over na de denken?

Christoffel Love over de kleding

De kleedingen zijn ingekomen door de zonde/ zij waren niet vóór de zonde in de wereld (...)
Nu/ indien dit zoo is/ dat onze ligchamen geen klederen zullen nodig hebben in den hemel/ dit zal u leeren te wachten van pronken met uwe kleederen/ waarmede gij uwe ligchamen dekt hier op de aarde. Indien de kleedingen zijn door de zonde/ o pronkt dan daar niet mede wat de zonde veroorzaakt heeft. Zonde bragt het gebruik der kleederen/ zult gij dan pronken met de uitkomst der zonde? Kleederen zijn deksels voor uwe schaamte. O pronkt daar niet mede/ dat maar is om uwe schaamte de bedekken. Indien uw ligchaam was een heerlijk lichaam/ het had geen kleederen nodig/ maar nu gebruikt gij die om uwe besmetting te gebruiken. Het is een bewijs dat uw ligchaam is een kwaad ligchaam/ omdat het kleederen nodig heeft. Uwe kleederen bedekken maar een klomp aarde/ maar een vuil creatuur/ een mismaakt ligchaam; hierom zijt niet prachtig met uwe kleederen/ welke alleen zijn een deksel om uwe schaamte te bedekken.
Het stukje nodigt niet echt uit tot lezen ervan. :?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

freek schreef:Het stukje nodigt niet echt uit tot lezen ervan. :?
't is dan ook een oude schrijver (1618-1651) :wink:
Klavier

Bericht door Klavier »

Welk beeld gebruik je om de kleding aan af te meten?
Het mismaakte ligchaam of het lichaam als tempel van de Heilige Geest? Met de wetenschap dat als het in de Bijbel over de tempel gaat, dat het altijd over een kunstig bouwerk gaat vol versieringen?
Gods Woord laat een verscheidenheid van kleding zien varierend van 'met een zak omgord' en kemelsharen mantel tot een veelvervigen rok en een purperen koningsmantel. Laten we Gods Woord maar aanhouden en niet de conclusies van ons mensjes op basis van selectieve Schriftgedeelten, hoe goed bedoeld ook.
"People often asked me: What is the secret of your succes? I answer always that I have no other secret but this, that I have preached the gospel, not about the gospel, but the gospel"
C.H. Spurgeon.
Marnix

Bericht door Marnix »

Al waren uw zonden als scharlaken, ik maak ze wit als sneeuw.

Al zijn je zonden rood als scharlaken, ze worden wit als sneeuw, al zijn ze rood als purper, ze worden wit als wol.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Jonathan Westmore

Bericht door Jonathan Westmore »

Marnix schreef: rood als purper..
Mij staat voor de geest dat de tint Purper páársachtig is, en duidelijk niet róód.
Lassie

Bericht door Lassie »

Jonathan Westmore schreef:
Mij staat voor de geest dat de tint Purper páársachtig is, en duidelijk niet róód.
zou het dan verkeerd in de Bijbel staan?
Jonathan Westmore

Bericht door Jonathan Westmore »

Lassie schreef:
zou het dan verkeerd in de Bijbel staan?
Neem de kleur rood zoals die algemeen bekend staat, en leg er dan iets naast wat de tint púrper heeft, en je zult een daverend verschil zien. Niet écht iets roods..purper heeft dan zéker een paarse gloed over zich.
vlinder

Bericht door vlinder »

Het gaat toch om het voorbeeld dat er kleren zullen zijn?
Hoe rood dat maakt niet uit. Misschien zijn mijne wel zwart. Het gaat er om dat er wel degelijk kleren zullen zijn.

@ henriët,

Ik ben het met freek eens dat het niet uitnodigd tot lezen. Daarnaast herhaald hij een aantal zinnen.

Ik denk persoonlijk ook dat we in de hemel kleren aan zullen hebben. OOk in de gelijkenis van de koninklijke maaltijd werd gesporken over een kleed. Ook als weet ik dat je niet alles van een gelijkenis kunt overzetten, toch zegt het wel wat dat de Heere Jezeus juist dat voorbeeld noemt.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Adorote

Bericht door Adorote »

Waarom maakt men zich zo druk over kleding en wat er gedragen zal worden in de Hemel; men kan zich beter druk maken over zijn/haar eigen zielenheil dat zou geloofwaardiger zijn,dan gezemel over kleding.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Adorote schreef:Waarom maakt men zich zo druk over kleding en wat er gedragen zal worden in de Hemel; men kan zich beter druk maken over zijn/haar eigen zielenheil dat zou geloofwaardiger zijn,dan gezemel over kleding.
Meende niet dat het mogelijk was, ben het op dit punt dus wel met Adorote eens.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

henriët schreef:kwam dit tegen op internet.... iets om over na de denken?

Christoffel Love over de kleding

De kleedingen zijn ingekomen door de zonde/ zij waren niet vóór de zonde in de wereld (...)
Nu/ indien dit zoo is/ dat onze ligchamen geen klederen zullen nodig hebben in den hemel/ dit zal u leeren te wachten van pronken met uwe kleederen/ waarmede gij uwe ligchamen dekt hier op de aarde. Indien de kleedingen zijn door de zonde/ o pronkt dan daar niet mede wat de zonde veroorzaakt heeft. Zonde bragt het gebruik der kleederen/ zult gij dan pronken met de uitkomst der zonde? Kleederen zijn deksels voor uwe schaamte. O pronkt daar niet mede/ dat maar is om uwe schaamte de bedekken. Indien uw ligchaam was een heerlijk lichaam/ het had geen kleederen nodig/ maar nu gebruikt gij die om uwe besmetting te gebruiken. Het is een bewijs dat uw ligchaam is een kwaad ligchaam/ omdat het kleederen nodig heeft. Uwe kleederen bedekken maar een klomp aarde/ maar een vuil creatuur/ een mismaakt ligchaam; hierom zijt niet prachtig met uwe kleederen/ welke alleen zijn een deksel om uwe schaamte te bedekken.
Zit wel wat in idd. Alleen... waar ligt de grens? Mag je bijv. niet meedoen met de 'mode'? Moet je in kleding lopen waarin anderen vijf jaar terug liepen? Kleding is er idd niet om te pronken, wat helaas binnen de refo kringen maar al te vaak gebeurd. Als het maar van college stile, esprit of mexx is, is het goed.
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Plaats reactie