Vakantie

eilander
Moderator

Re: Vakantie

Bericht door eilander »

Orchidee schreef:-Gaan jullie allemaal weer op vakantie deze zomer?
-Wat is volgens jullie een aanrader en MOET je gezien hebben of er geweest zijn?
-Vinden jullie vakantie belangrijker dan het huis schilderen/opknappen/onderhouden of evt een nieuw bankstel of nieuwe matrassen of een nieuwe wasmachine?
- geen idee. Wij niet (waarschijnlijk)
- wij gaan niet heel vaak op vakantie, vroeger ook nooit gedaan eigenlijk. Als we dan gaan, is het gewoon om er even uit te zijn en niet zozeer naar iets dat je echt gezien moet hebben. Al zou ik best een keer naar Israël willen gaan.
- nee
-DIA-

Bericht door -DIA- »

VRAGEN
-Gaan jullie allemaal weer op vakantie deze zomer?
-Wat is volgens jullie een aanrader en MOET je gezien hebben of er geweest zijn?
-Vinden jullie vakantie belangrijker dan het huis schilderen/opknappen/onderhouden of evt een nieuw bankstel of nieuwe matrassen of een nieuwe wasmachine?

ANTWOORDEN
-We weten het nog niet, ligt mede aan de lichamelijke gesteldheid, en als het kan misschien in september
-De Noorderkerk in Rijssen
-Eest het meest nodige dan meest nuttige. Verder is aan te raden dat een en ander wel in overeenstemming
met de dikte van uw portemonnee moet zijn...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Lassie

Bericht door Lassie »

Dit jaar geen vakantie... misschien een midweekje naar een vriendin.
Desiree

Bericht door Desiree »

-DIA- schreef:Er zijn nog altijd (een anachronisme!?) predikanten die waarschuwen om niet naar plaatsen te gaan waar je niet kunt kerken...
Misschien moeten de Ds. dan voortaan daar gaan preken. :) Dan kan het wel. Ik heb weleens gekerkt in een grote schuur in de vakantie.

Wij nemen altijd cd's mee of prekenboeken. Dus dat hoeft geen probleem te zijn om een keertje thuis te lezen/luisteren.

Onze wasmachine stopte nadat wij geboekt hadden... maar uit de oude sok kwam nog wel wat.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Hendrien

Bericht door Hendrien »

Ook op vakantie vinden we het erg belangrijk om op zondag gewoon 2 kerkdiensten te kunnen bezoeken! Met uiteraard een Bijbelse prediking! Een preek lezen of luisteren zie ik echt niet zitten met het gezin...
Desiree

Bericht door Desiree »

Ja, dat kan ik me voorstellen. Jouw keuze toch?

Mijn moeder las altijd voor op zondagavond. Toen wij ouder werden nog. Vriendjes en vriendinnetjes luisterden mee. Later werd er weleens over welk soort boek gediscussieerd, maar het hoorde bij ons, denk ik. Eerst muziek maken met z'n allen en dan voorlezen.

Dus op vakantie was het iets van thuis.

Maar als er wel kerken in de buurt waren, ging mijn vader van te voren kijken waar we die zondag heen zouden gaan. Maar als er geen kerk was, dan was het zelf lezen.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,

Matthew Henry

ejvl

Bericht door ejvl »

En tegenwoordig kun je wereldwijd de dienst thuis meeluisteren. De meeste kerken, ook gg, ggin en ogg, zenden uit via het internet.
Auto

Bericht door Auto »

Op volgende site kan je zien waar de vakantiediensten worden gehouden:

http://www.kerktijden.nl/buitenland/

Het ND had ook altijd zo'n site, maar die kon ik niet terugvinden.
refo

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door refo »

helma schreef:
refo schreef:Bergwandelen....
Ja dat is ook de bedoeling, het wordt een wandelvakantie. Maar dan nog kan je een wandeltip waarderen. Zelf vind ik bijvoorbeeld Les Diablerets een geweldig mooi wandelgebied.
Lötschental. En dan helemaal doorlopen tot het ijs. Zelfde weg terug. Dat is meestal jammer, maaer daar niet.
Ik weet jullie actieradius niet. Misschien vind je dat te ver.
refo

Bericht door refo »

Bij Saas Grund heb je de Kapellenweg naar Saas Fee. Hele klim.
Desiree

Bericht door Desiree »

refo schreef:Bij Saas Grund heb je de Kapellenweg naar Saas Fee. Hele klim.
Ja, die heb ik weleens gelopen. Heerlijk daar, zou graag nog eens teruggaan.

Maar voor Helma is het toch te ver weg. Helma zit links in de buurt van Sion. Maar ik weet natuurlijk niet hoever iedereen per dag rijdt..

Matthew Henry

refo

Bericht door refo »

Ik ook niet. Maar les Diablerets is ook een eind lopen...
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Wat een ontspannende en relaxte vakantie's
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
refo

Bericht door refo »

Orchidee schreef:Afbeelding Wat een ontspannende en relaxte vakantie's Afbeelding
Bedoel je dat nou sarcastisch en/of cynisch? :haha
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Orchidee schreef:Afbeelding Wat een ontspannende en relaxte vakantie's Afbeelding
Ik vind niet zo ontspannend als een goed eind wandelen. De eerste routes zijn alweer uitgekozen voor komende zomer.
Plaats reactie