Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Op wie stem jij?

Donald Trump
55
57%
Joe Biden
26
27%
Blanco
10
10%
Geen mening/idee
4
4%
Anders namelijk...
2
2%

Totaal aantal stemmen: 97

Ambtenaar

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: Het verschil is, dat Trumps uitspraken in zichzelf leugenachtig en onjuist zijn, en dat beloftes niet nakomen ook een andere oorzaak kan hebben.
Ik vind dit juist lastig. Om Rutte nog eens als voorbeeld te nemen. Rutte wist van te voren dat er binnen de EU geld van Noord naar Zuid zou moeten in de huidige crisis. Ik zie zijn uitspraken over de transferunie en eurobonds als onderdeel van het spel van de onderhandelingen, maar dat doet niet iedere Nederlandse kiezer.

Die zien een premier die zich niet aan zijn woord houdt. Er is immers een transferunie van Noord naar Zuid en er zijn in feite gezamenlijke Europese leningen. Het effect is dat het vertrouwen in de politiek afneemt en dat bovendien de EU in een slecht daglicht komt te staan bij een deel van het electoraat.
Dit is trouwens een punt waarvan het mij moeite kost om het te moeten toelichten. Dit zou je zelf moeten kunnen begrijpen.
Trump is in mijn ogen niet anders dan welke andere willekeurige politicus, behalve dan in zijn manier van communiceren. Een vergelijking tussen de VS en Europa, en zeker Nederland, is lastig. In de VS hebben ze maar twee partijen en hier is voor elke mening wel een politieke partij te vinden.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Er wordt overigens langzaam maar zeker meer duidelijk over de manier waarop de republikeinen de verkiezingen, van bijvoorbeeld Pennsylvania aan gaan vechten namelijk door alles aan te grijpen om deze ongeldig te laten verklaren, daarbij pogen ze rechtsongelijkheid aan te tonen tussen poststemmen en normale stemmen. Met een ongeldige uitslag tot gevolg. Niet het volk, maar de republikeinse meerderheid in de lokale vertegenwoordigers wordt daarna verantwoordelijke voor een herverkiezing.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Je kunt als partij beloften die je doet, wel al voor verkiezingen zelf wegen op realiteitsgehalte.
Jij misschien, maar dat geldt zeker niet voor iedere kiesgerechtigde.
Ik bedoel als partij. Dus als je als partij harde zaken formuleert, waarvan je weet dat ze niet realistisch uitvoerbaar zijn, dan gaat dat richting kiezersbedrog. Iets anders is het formuleren van een standpunt, dat je alleen dan zou kunnen uitvoeren wanneer je de absolute meerderheid krijgt.
Van Ewijk

Bericht door Van Ewijk »

HersteldHervormd schreef:Gesteggel over en weer, maar op wie zouden de Refoforummers stemmen?

Word dat Donald Trump en Mike Pence of Joe Biden en Kamala Harris?
Ik mis de optie ''geen van beiden'' en het dichtste wat daarbij in de buurt komt is ''geen mening''
Ik heb dan maar voor ''overige'' gekozen omdat ik beide heren niet zou zien zitten als ik Amerikaan was.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Van Ewijk schreef:
HersteldHervormd schreef:Gesteggel over en weer, maar op wie zouden de Refoforummers stemmen?

Word dat Donald Trump en Mike Pence of Joe Biden en Kamala Harris?
Ik mis de optie ''geen van beiden'' en het dichtste wat daarbij in de buurt komt is ''geen mening''
Ik heb dan maar voor ''overige'' gekozen omdat ik beide heren niet zou zien zitten als ik Amerikaan was.
Buiten Trump of Biden kan je ook op andere kiezen hoor :)
En blanco betekend toch geen van beide?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Arizona definitief naar Biden

https://www.nu.nl/verkiezingen-vs/60901 ... -1996.html

Amerikaanse verkiezingsinstanties: dit waren de veiligste verkiezingen ooit

https://nos.nl/collectie/13849/artikel/ ... ingen-ooit
Hollander

Bericht door Hollander »

De stemmen zijn vrijwel allemaal wel geteld, interessant om de bijna-einduitslag van 2020 te vergelijken met die van 2016. Bron: NYTimes en Wikipedia.

2016
Clinton: 65.844.954
Trump: 62.979.879

2020
Biden: 78.187.479 (18,7% méér absolute stemmen ontvangen dan Clinton in 2016)
Trump: 72.767.368 (15,5% méér absolute stemmen ontvangen dan in 2016)

In absolute getallen hebben 22.130.014 méér mensen gestemd om een van de twee bekendste presidentskandidaten. Dat betekent dat beide kandidaten echt veel meer mensen naar de stembus (of postbus) hebben weten te lokken.
DDD

Bericht door DDD »

Ja, bij zulke mensen kun je het ook echt niet maken om niet te stemmen, toch? Er viel daadwerkelijk iets te kiezen, zullen we maar zeggen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

DDD schreef:Ja, bij zulke mensen kun je het ook echt niet maken om niet te stemmen, toch? Er viel daadwerkelijk iets te kiezen, zullen we maar zeggen.
Ik zou de keuzevrijheid nog iets anders willen definiëren. Je zou zelfs kunnen zeggen dat het om één persoon draaide: wel Trump of geen Trump.
Adje

Bericht door Adje »

artistiek schreef:
Hollander schreef:Trump gedraagt zich als een klein kind
Je hebt (zoals vele mede-forummers) volgens mij totaal geen idee wat er zich afspeelt... de democraten zijn een ontzettend smerig spel aan het spelen. En de zogenaamde 'betrouwbare' media draait overuren om op een sluwe misleidende manier de bevolking een valse perceptie voor te houden.
Maar de waarheid komt (vroeg of laat) aan het licht. Ik hoop zéér snel!
Weet jij dan wel wat er allemaal speelt in Amerika? Tot op heden zijn er geen bewijzen van fraude gevonden! Mag je dan wel steeds roepen dat de verkiezingen niet eerlijk zijn verlopen?

President Trump is een slecht verliezer! Hij zou misschien iets van vorige kandidaten kunnen leren die in het verleden ook de presidentsverkiezingen verloren hebben. Die gingen met hun verlies op een iets andere manier om dan Trump nu doet.

https://www.topics.nl/trump-die-blijft- ... ent=topics
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ach, over twee maanden kan Trump weer wat meer tijd besteden aan zijn vrouw, zoon, imperium en zijn golfbaan.

Ik hoop van harte dat de republikeinen de volgende keer met een betere en meer integere kandidaat komen. Het rechtse / conservatieve gedachtengoed verdient een betere vertegenwoordiging.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
parsifal

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef:Ach, over twee maanden kan Trump weer wat meer tijd besteden aan zijn vrouw, zoon, imperium en zijn golfbaan.

Ik hoop van harte dat de republikeinen de volgende keer met een betere en meer integere kandidaat komen. Het rechtse / conservatieve gedachtengoed verdient een betere vertegenwoordiging.
Nog meer tijd aan zijn golfbaan? Ik vraag me echt af of hij over twee maanden nog in de VS woont trouwens, ik weet niet hoe gerust hij er op is als zijn onschendbaarheid vervalt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
parsifal

Bericht door parsifal »

https://www.nytimes.com/live/2020/11/15 ... fauci-says

Dit soort zaken zijn nu ook weer niet erg pro-life. Nee Trump is niet verantwoordelijk voor de COVID uitbraak en de vraag is hoeveel hij met beleid had kunnen ingrijpen. Echter het helpt zeker wel als je niet de ernst van het virus ontkent (zodat fans ook voorzichtiger zijn) of bestrijding van het virus actief tegenwerkt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

parsifal schreef:
J.C. Philpot schreef:Ach, over twee maanden kan Trump weer wat meer tijd besteden aan zijn vrouw, zoon, imperium en zijn golfbaan.

Nog meer tijd aan zijn golfbaan? Ik vraag me echt af of hij over twee maanden nog in de VS woont trouwens, ik weet niet hoe gerust hij er op is als zijn onschendbaarheid vervalt.
Hij zal eerder het gevecht aangaan dan opgeven. Dus het zou me in dit licht bevreemden als hij niet nog zo'n 1000 rechtszaken aan zou kunnen, bovenop de 4.000 die hij er in zijn leven al heeft gevoerd.
artistiek

Bericht door artistiek »

Adje schreef: Weet jij dan wel wat er allemaal speelt in Amerika? Tot op heden zijn er geen bewijzen van fraude gevonden! Mag je dan wel steeds roepen dat de verkiezingen niet eerlijk zijn verlopen?
Ik begrijp enigszins de verontwaardiging op mijn posting(s).
Het komt misschien wat arrogant over maar zo is het niet bedoeld!
Ik erger me gewoon mateloos aan de stroom van éénzijdige berichtgeving in de regulier media, het misvormt volledig de waarheid!

Er zijn echt ernstige onregelmatigheden in de verkiezingen die sterk wijzen op fraude.
Terecht dat er dan gevraagd wordt om bewijs.
Het is ook geen kleine zaak wat er wordt beweerd, dus grondig sluitend bewijs is hierin essentieel.
Alleen het punt is dat dat bewijs nu nog niet openbaar zal worden gedeeld, dat zal via de Supreme Court moeten lopen. Maar dat er bewijs ís wordt steeds duidelijker, vermoedelijk vooral in de software van de stemcomputers. https://www.youtube.com/watch?v=NYLWQ-UeJ6Q

Er is wat de VS verkiezingen betreft een heuse ‘informatie-oorlog’ gaande tussen de ‘gevestigde media' en de ‘alternatieve media' (o.a. twitter/facebook).
En mij is inmiddels wel duidelijk dat er in beide kampen behoorlijk met het nieuws wordt geknoeid.
Van 'alternatieve media' is dat algemeen bekend, maar dat de 'gevestigde media' met het predicaat ‘betrouwbaar’ zaken verdraait en verzwijgt… is m.i. desastreus voor de samenleving.
Een voorbeeld is wel de peilingen (net als in 2016), compleet gemanipuleerd! Geen landslide, geen bleu wave…
Ander voorbeeld, een medewerker van USPS zou een (onder ede getekende!!) fraude-verklaring hebben herroepen... bleek dus geen waar. Is later ook weer gerectificeerd bij diverse media.
Daarom is het van groot belang meerdere bronnen te checken om een eerlijk beeld te krijgen van de hele situatie.
En dan gaat Trump echt niet vrij uit, zeker niet! Maar laten we niet continu inzoomen en op de persoon spelen! Dan is er voor Biden ook héél veel te zeggen...
Plaats reactie