Ik vind dit juist lastig. Om Rutte nog eens als voorbeeld te nemen. Rutte wist van te voren dat er binnen de EU geld van Noord naar Zuid zou moeten in de huidige crisis. Ik zie zijn uitspraken over de transferunie en eurobonds als onderdeel van het spel van de onderhandelingen, maar dat doet niet iedere Nederlandse kiezer.DDD schreef: Het verschil is, dat Trumps uitspraken in zichzelf leugenachtig en onjuist zijn, en dat beloftes niet nakomen ook een andere oorzaak kan hebben.
Die zien een premier die zich niet aan zijn woord houdt. Er is immers een transferunie van Noord naar Zuid en er zijn in feite gezamenlijke Europese leningen. Het effect is dat het vertrouwen in de politiek afneemt en dat bovendien de EU in een slecht daglicht komt te staan bij een deel van het electoraat.
Trump is in mijn ogen niet anders dan welke andere willekeurige politicus, behalve dan in zijn manier van communiceren. Een vergelijking tussen de VS en Europa, en zeker Nederland, is lastig. In de VS hebben ze maar twee partijen en hier is voor elke mening wel een politieke partij te vinden.Dit is trouwens een punt waarvan het mij moeite kost om het te moeten toelichten. Dit zou je zelf moeten kunnen begrijpen.