Ik ben met met beide opmerkingen van harte eens!huisman schreef:2. Hopelijk lijken ze op hun moeder(grapje)
3. Leven gespaard en gegeven....wat een groot wonder van onze God.
Wist je dat...
Re: Wist je dat........[7]
Allemaal bedankt voor de fecilitaties! We noemen hem Cornelis Jesse, roepnaam Niels.
Niels! Je brengt me op een idee... 

Posthoorn schreef:Niels! Je brengt me op een idee...

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gefeliciteerd!Anker schreef:-WimA vandaag weer vader geworden is van een zoon!
-Hij nu drie zonen heeft.
-Moeder en kind het goed maken.
En maakt vader het ook goed?

- dat ik sinds 2008, hier op het forum aanwezig ben?
- dat ik vrijwel van meet aan niet met rust gelaten ben?
- dat dit geen goed gevoel geeft?
Vraagje: Merk ik dit nu alleen zelf, of is er werkelijk een soort hetze tegen mijn persoon?
Of betreft de leer?
Vraagje: Merk ik dit nu alleen zelf, of is er werkelijk een soort hetze tegen mijn persoon?
Of betreft de leer?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Wees blij dat mensen op je reageren. 
Het lijkt me helemaal afzien als je zes jaar lang allerlei berichten plaatst en iedereen negeert ze compleet.

Het lijkt me helemaal afzien als je zes jaar lang allerlei berichten plaatst en iedereen negeert ze compleet.
Je neemt gewoon nogal opmerkelijke standpunten in, en dat ook op een bijzondere manier.
Er is geen hetze tegen jou, net zo min dit tegen mij of tegen iemand anders is.-DIA- schreef:- dat ik sinds 2008, hier op het forum aanwezig ben?
Of betreft de leer?
Als er standpunten zijn die je uitdraagd, is het niet meer als logisch dat naar argumentatie gevraagd wordt.
Niet iedereen denkt zoals jezelf denkt. Voor jou kan iets volkomen duidelijk zijn terwijl ik er helemaal niets van snap, jij kunt het dat zien als zijnde een aanval op bijbelse waarheid, maar vaak helpt het om het goed en bijbels te onderbouwen in plaats van enkele zinnen en uitspraken te deponeren zonder gedegen argumentatie als dit gevraagd wordt. Voor jouw is het allemaal volkomen duidelijk, echter zijn er ook anderen, jongeren of mensen van een andere kerk, die dit niet snappen, dat is geen aanval, maar een onderbouwing van het geplaatste.
Daarnaast moet je je altijd afvragen, wat kan ik leren van een ander? Het goede eruit halen en het kwade achter je laten en weer verder gaan met hetgeen waar je mee bezig was.
Stel dat ik een uitspraak op dit forum zal doen, iets als "een gelovig omhelzen en toevallen van Gods heilig recht", men kan dat gaan bevragen, jij weet precies wat er mee bedoeld wordt, anderen niet. Daarom gebruik ik die taal ook liever niet, ik gebruik liever taal die iedereen kan begrijpen, mijns inziens dan.
Het is dan geen aanval op de uitspraak zelf, of een oneens zijn met, maar een uitvragen van wat er nu precies bedoeld wordt, of een bijbelse onderbouwing.
En uitspraken als "zo leerde het oude volk het" of "men verstaat het niet meer" of "de grote afval is begonnen" helpen hier niet bij. Zie het als een school. Kinderen uit groep 1 en 2 begrijpen ook niets van vermenigvuldigen en breuken, dat zal ze toch echt uitgelegd moeten worden.
Dat is geen hetze.
Laatst gewijzigd door ejvl op 01 aug 2014, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is waar maar zes jaar strijden is ook zwaar. Dat gaat niet in je koude kleren zitten, om zo te zeggen.Tiberius schreef:Wees blij dat mensen op je reageren.
Als je het als 'strijden' opvat, is het vast wel zwaar, ja...-DIA- schreef:Dat is waar maar zes jaar strijden is ook zwaar. Dat gaat niet in je koude kleren zitten, om zo te zeggen.Tiberius schreef:Wees blij dat mensen op je reageren.
Maar dan vat je het begrip "strijdende kerk" toch al te ruim op. Hoewel ik bij tijd en wijle ook de indruk krijg dat het begrip strijdende kerk in bepaalde gevallen terechter in verband met interne dan in verband met externe strijd gebruikt kan worden.-DIA- schreef:Dat is waar maar zes jaar strijden is ook zwaar. Dat gaat niet in je koude kleren zitten, om zo te zeggen.Tiberius schreef:Wees blij dat mensen op je reageren.
Maar kun je het verdragen als, laten we maar zeggen, woorden van je aardse vader of moeder verdraaid en verkeerd worden?Marco schreef:Als je het als 'strijden' opvat, is het vast wel zwaar, ja...-DIA- schreef:Dat is waar maar zes jaar strijden is ook zwaar. Dat gaat niet in je koude kleren zitten, om zo te zeggen.Tiberius schreef:Wees blij dat mensen op je reageren.
Dan is je eerste reactie toch om het voor he ouders op te nemen? Anders ligt er toch ergens wat scheef? Het is geen strijd die ik zoek, maar die me overkomt.
Juist daarom is het belangrijk alles te onderbouwen met het Woord van God.
Als het goed zijn we hier allemaal overtuigd dat de Bijbel voor 100% Gods Woord is.
De Bijbel is dus de enige objectieve bron waar we alles aan kunnen/moeten toetsen.
Als het goed zijn we hier allemaal overtuigd dat de Bijbel voor 100% Gods Woord is.
De Bijbel is dus de enige objectieve bron waar we alles aan kunnen/moeten toetsen.
Misschien, maar lang niet door iedereen.-DIA- schreef:- dat ik sinds 2008, hier op het forum aanwezig ben?
Of betreft de leer?
Misschien helpt het om niet meer op een negatieve reactie in te gaan, maar deze laten voor wat ie is.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dat is waar, en dan moet ik me ook wel eens schamen over een te geringe kennis vanPanny schreef:Juist daarom is het belangrijk alles te onderbouwen met het Woord van God.
de Schrift. Zelfs onze predikant heeft meer dan eens moeten opmerken dat zelf hij moest
bevinden zo'n slordige bijbellezer te zijn, want geen woord staat tevergeefs. Hoewel toch
ook onze belijdenis als door vuur is beproefd dat die niet strijdt met het Woord.
En dan is het ook nog zo belangrijk dat de Schrift niet enkel verstandelijk te kennen.