Er was een journalist in de buurt, dus er komt nog verslag.Henk J schreef:Ongekend, de druk tegen degenen die opkomen voor het ongeboren leven wordt steeds groter. Kan/mag je delen in welke plaats dit was?
30 jaar abortus in nederland
Re: 30 jaar abortus in nederland
Ook al wordt de boodschap in waarheid en liefdevol weergegeven, men wil er niet mee geconfronteerd worden. Want als we écht gaan erkennen dat een kindje in de moederschoot recht heeft op leven dan kunnen we de 39.332 abortussen in 2023 niet meer goedpraten.

PERSBERICHT
Jij mag er zijn-campagne geweerd van scholen en universiteiten
Organisatie Week van het Leven beraadt zich op vervolgstappen
Sinds afgelopen zaterdag hingen er op 23 hogescholen en universiteiten abri’s van de Week van het Leven. De boodschap is: elk ongeboren kind mag er zijn. Inmiddels is de campagne echter stopgezet door de exploitant. Reden: vrijwel alle scholen en universiteiten kregen ‘te veel negatief commentaar’. Dr. Bert-Jan Heusinkveld, voorzitter van het Platform Zorg voor Leven, betreurt ten zeerste wat er is gebeurd: ‘Dat hogescholen en universiteiten deze liefdevolle campagne monddood maken, is ongekend! Temeer omdat in meerdere hogescholen en universiteiten wél ruimte wordt gegeven aan allerlei controversiële maatschappelijke boodschappen. Dat zegt iets over waar Nederland staat als het gaat om vrijheid van meningsuiting. Het is een vorm van ongerechtvaardigd onderscheid. Waarom wordt er met twee maten gemeten? Hebben we nog de vrijheid om een positieve, inclusieve boodschap vóór het ongeboren leven uit te zenden?’
Het besluit om de campagne stop te zetten, steekt temeer omdat de campagneboodschap vooraf was voorgelegd aan de exploitant. De boodschap is getoetst aan de regels van de Nederlandse Reclame Code en werd op basis daarvan akkoord bevonden. Daarom kan de projectleiding van de Week van het Leven geen begrip opbrengen voor het stopzetten van de digitale campagne. Het Platform Zorg voor Leven, organisator van de Week van het Leven, beraadt zich op te nemen vervolgstappen. De eerste stap daarvan heeft het Platform inmiddels gezet, door er bij de exploitant op aan te dringen om de gemaakte afspraken voor het tonen van de campagneboodschap in hogescholen en universiteiten alsnog na te komen.

PERSBERICHT
Jij mag er zijn-campagne geweerd van scholen en universiteiten
Organisatie Week van het Leven beraadt zich op vervolgstappen
Sinds afgelopen zaterdag hingen er op 23 hogescholen en universiteiten abri’s van de Week van het Leven. De boodschap is: elk ongeboren kind mag er zijn. Inmiddels is de campagne echter stopgezet door de exploitant. Reden: vrijwel alle scholen en universiteiten kregen ‘te veel negatief commentaar’. Dr. Bert-Jan Heusinkveld, voorzitter van het Platform Zorg voor Leven, betreurt ten zeerste wat er is gebeurd: ‘Dat hogescholen en universiteiten deze liefdevolle campagne monddood maken, is ongekend! Temeer omdat in meerdere hogescholen en universiteiten wél ruimte wordt gegeven aan allerlei controversiële maatschappelijke boodschappen. Dat zegt iets over waar Nederland staat als het gaat om vrijheid van meningsuiting. Het is een vorm van ongerechtvaardigd onderscheid. Waarom wordt er met twee maten gemeten? Hebben we nog de vrijheid om een positieve, inclusieve boodschap vóór het ongeboren leven uit te zenden?’
Het besluit om de campagne stop te zetten, steekt temeer omdat de campagneboodschap vooraf was voorgelegd aan de exploitant. De boodschap is getoetst aan de regels van de Nederlandse Reclame Code en werd op basis daarvan akkoord bevonden. Daarom kan de projectleiding van de Week van het Leven geen begrip opbrengen voor het stopzetten van de digitale campagne. Het Platform Zorg voor Leven, organisator van de Week van het Leven, beraadt zich op te nemen vervolgstappen. De eerste stap daarvan heeft het Platform inmiddels gezet, door er bij de exploitant op aan te dringen om de gemaakte afspraken voor het tonen van de campagneboodschap in hogescholen en universiteiten alsnog na te komen.
-
misschien al eerder geciteerd, maar ik kwam hem tegen vanochtend in mijn zoektocht in gedichtenbundels:
Anno 1982 II
Gij die met gemaskerd gelaat
het kind uit het moederlijf sneed
- het heeft nog even geleefd –
en het, toen de daad was gedaan,
naar de afvalemmer verwees,
ik heb u gezien: pas daarna;
in uw pak met visgraatmotief,
gebieder van de kliniek,
dalend van het bordes
als waart ge God zelf.
Ik ken het van de reliëfs,
de Assyriër en de Hethiet:
uw expressie – het zij u gezegd,
clean shaven barbaar –
bezaten zij niet.
Ida Gerhardt
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Hier is een artikel over de arrestatie van de waaksterHenk J schreef:Ongekend, de druk tegen degenen die opkomen voor het ongeboren leven wordt steeds groter. Kan/mag je delen in welke plaats dit was?

-
Dank. Afgelopen zaterdag voor het eerst bij de Mars voor het leven geweest. Zeker als je langs de tegendemonstratie loopt voel je een botsing van machten.
- Heidebloem
Chris Verhagen over het feit dat de NOS niets post over de mars voor het leven.
https://youtu.be/S4yS8yNMlhg?si=FCmik_OMhaxb5M9i
https://youtu.be/S4yS8yNMlhg?si=FCmik_OMhaxb5M9i
-
NOS was niet de enige, ik heb geen seculiere media gezien. Nu zullen er vast meer demonstraties zijn in Den Haag die het nieuws niet halen maar of er ook zulke grote demonstraties zijn die doodgezwegen worden weet ik niet.
- Heidebloem
De dag ervoor was er een pro Palestina slaap demonstratie in Amsterdam. 40 mensen en een reportage van 4 minuten op Radio 1. En dan nog zeggen dat de publieke omroep neutraal is…..

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
De volgende keer een opstootje nabootsen, dan zit de NOS er waarschijnlijk bovenop.
-
nee dat lijkt op de navolging van Christus
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
-
-
Wat ik ook wel opvallend vond toen ik naar de demonstratie van KOZP keek in Middelharnis was hoe dicht de demonstranten al schreeuwend bij het aanmeren van de boot stonden. Terwijl tegen de wakers van Schreeuw om Leven steeds meer repressie komt. Men moet een stuk verder gaan staan of wordt opgepakt. Ik stel me dan voor dat een groep schreeuwende mensen pal naast een abortuskliniek gaat staan (niet dat het mijn manier van demonstreren zou zijn) en hoeveel uren het zou duren voor ze weg moeten.