Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
-
- Verbannen
Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]
Dat was alleen ook niet zo. Dus ik begrijp niet waar je heen wilt. Ik maak in eigen woorden een overzicht, dat doe ik op initiatief van medeforummers inmiddels al een hele tijd. En ik vind het erg jammer en ook een beetje ergerlijk dat jij daar nu over gaat zitten zeuren, terwijl je nog maar net hier komt kijken.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Het benoemen van de 'mogelijkheid tot' is een arme samenvatting, daar doel ik op. De klem uit 1 Joh. 3:23 mag nooit ontbreken, in welke bewoordingen dan ook.Jantje schreef:Dat was ook niet zo. Dus ik begrijp niet waar je heen wilt.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Wat zou jij dan wel durven zeggen?Hollander schreef: Echter als de 'mogelijkheid tot' de samenvatting van de prediking was, dan is dat geen volledige Evangelieverkondiging. En ik zou dat niet durven zeggen van deze predikant.
-
- Verbannen
Oké. Bijzonder dat je zo doorvraagt over bepaalde zinsconstructies...Hollander schreef:Het benoemen van de 'mogelijkheid tot' is een arme samenvatting, daar doel ik op. De klem uit 1 Joh. 3:23 mag nooit ontbreken, in welke bewoordingen dan ook.Jantje schreef:Dat was ook niet zo. Dus ik begrijp niet waar je heen wilt.
Overigens zie ik niet in wat de klem uit 1 Johannes 3: 23 precies tot relatie heeft met de prediking. Het gaat toch in de prediking allereerst en allermeest om de deugden waarin God de Vader wordt verheerlijkt en om de Naam van Jezus Christus en Dien gekruisigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Dat deze predikant een verkondiger is van het volledige Evangelie.Zeeuw schreef:Wat zou jij dan wel durven zeggen?Hollander schreef: Echter als de 'mogelijkheid tot' de samenvatting van de prediking was, dan is dat geen volledige Evangelieverkondiging. En ik zou dat niet durven zeggen van deze predikant.
Het 8e woord uit deze tekst (SV). Oftewel, het Sola Fide.Jantje schreef:Overigens zie ik niet in wat de klem uit 1 Johannes 3:23 precies tot relatie heeft met de prediking.Hollander schreef:Het benoemen van de 'mogelijkheid tot' is een arme samenvatting, daar doel ik op. De klem uit 1 Joh. 3:23 mag nooit ontbreken, in welke bewoordingen dan ook.Jantje schreef:Dat was ook niet zo. Dus ik begrijp niet waar je heen wilt.
-
- Verbannen
Aha. Heb ik dat dan ook maar enigszins ontkend?!?Hollander schreef:Dat deze predikant een verkondiger is van het volledige Evangelie.
Uiteraard doet deze dominee dat niet onvolledig. Maar dat doet geen één dominee binnen de Gereformeerde Gemeenten. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Dus ik begrijp wederom niet waar je heen wil. Of wil jij het tegendeel ontkennen?!?!

Laatst gewijzigd door Jantje op 26 aug 2019, 16:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Waar heeft Jan dat ontkend dan?Hollander schreef:Dat deze predikant een verkondiger is van het volledige Evangelie.Zeeuw schreef:Wat zou jij dan wel durven zeggen?Hollander schreef: Echter als de 'mogelijkheid tot' de samenvatting van de prediking was, dan is dat geen volledige Evangelieverkondiging. En ik zou dat niet durven zeggen van deze predikant.
Het 8e woord uit deze tekst (SV). Oftewel, het Sola Fide.Jantje schreef:Overigens zie ik niet in wat de klem uit 1 Johannes 3:23 precies tot relatie heeft met de prediking.Hollander schreef:Het benoemen van de 'mogelijkheid tot' is een arme samenvatting, daar doel ik op. De klem uit 1 Joh. 3:23 mag nooit ontbreken, in welke bewoordingen dan ook.Jantje schreef:Dat was ook niet zo. Dus ik begrijp niet waar je heen wilt.
Nergens. Ik miste het alleen wel in zijn samenvatting. Omdat het een veel gemist aspect is en 'mogelijkheid tot' een eenzijdige benadering is, kwam ik met enkele aanvullende vragen.Zeeuw schreef:Waar heeft Jan dat ontkend dan?
Nee. Daar gaf ik ook geen antwoord op. Zeeuw vroeg wat ik wel zou durven zeggen over deze predikant. Dan zeg ik, ik durf wel te zeggen dat hij een verkondiger is van het volledige Evangelie.Jantje schreef:Aha. Heb ik dat dan ook maar enigszins ontkend?!?Hollander schreef:Dat deze predikant een verkondiger is van het volledige Evangelie.
Nee, je stelde 1 vraag en trok daarna in dezelfde post, door te zeggen dat je dit nooit van deze predikant zou durven zeggen, een stevige conclusie. Als je wil discussiëren, stel dan gewoon alleen vragen, dan kom je verder.Hollander schreef:Nergens. Ik miste het alleen wel in zijn samenvatting. Omdat het een veel gemist aspect is en 'mogelijkheid tot' een eenzijdige benadering is, kwam ik met enkele aanvullende vragen.Zeeuw schreef:Waar heeft Jan dat ontkend dan?
-
- Verbannen
Inderdaad. Een excuses zou op zijn plaats zijn.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Heel goed, dat ik dat niet zou durven zeggen. Ik zeg niet dat Jantje dat heeft gezegd, dat is hooguit jouw interpretatie.Zeeuw schreef:Nee, je stelde 1 vraag en trok daarna in dezelfde post, door te zeggen dat je dit nooit van deze predikant zou durven zeggen, een stevige conclusie.Hollander schreef:Nergens. Ik miste het alleen wel in zijn samenvatting. Omdat het een veel gemist aspect is en 'mogelijkheid tot' een eenzijdige benadering is, kwam ik met enkele aanvullende vragen.Zeeuw schreef:Waar heeft Jan dat ontkend dan?
Er staat nog een onbeantwoorde vraag open, volgens mij was dat een vervolgvraag:Als je wil discussiëren, stel dan gewoon alleen vragen, dan kom je verder.
"En was er méér dan alleen de bekendmaking dat er genade is voor zondaren?"
Het is rood, oranje en groen en je regelt het verkeer ermee. Een verkeerslicht? Nee, dat heb ik niet gezegd.Hollander schreef:Heel goed, dat ik dat niet zou durven zeggen. Ik zeg niet dat Jantje dat heeft gezegd, dat is hooguit jouw interpretatie.Zeeuw schreef:Nee, je stelde 1 vraag en trok daarna in dezelfde post, door te zeggen dat je dit nooit van deze predikant zou durven zeggen, een stevige conclusie.Hollander schreef:Nergens. Ik miste het alleen wel in zijn samenvatting. Omdat het een veel gemist aspect is en 'mogelijkheid tot' een eenzijdige benadering is, kwam ik met enkele aanvullende vragen.Zeeuw schreef:Waar heeft Jan dat ontkend dan?
Er staat nog een onbeantwoorde vraag open, volgens mij was dat een vervolgvraag:Als je wil discussiëren, stel dan gewoon alleen vragen, dan kom je verder.
Succes met de opleiding debattrucjes verder.
-
- Verbannen
Ja. Zeker!Hollander schreef:Er staat nog een onbeantwoorde vraag open, volgens mij was dat een vervolgvraag:
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik moet je wel hebben... Hoe dan? Aanbod is echt meer dan noemen dat iedereen bekeerd kan worden. Dus probeer concreet te zijn!Jantje schreef:Ja. Zeker!Hollander schreef:Er staat nog een onbeantwoorde vraag open, volgens mij was dat een vervolgvraag: