Waar zie jij een veroordelen?Jantje schreef:Mijn punt is dat het rekening houden met hun zwakheden hier helemaal niet gebeurt. Het is een on-Bijbels veroordelen, wat hier gaande is. En ik heb een gruwelijke hekel aan de toon van deze discussie.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
-
- Verbannen
Gewoon: in dit draadje en ook in het draadje van de weekdiensten vind ik dat het meer een veroordelen is en dat de ootmoed en de nederigheid gemist wordt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik vind het hier wel meevallen. Het ging volgens mij vooral over (geestelijke) leeftijd van ambtsdragers. Daar moet m.i. soms wat nuchterder en eerlijker mee worden omgegaan. En uiteraard ook rekening met de zwakheden worden gehouden. Misschien heb ik dat laatste te vaak als dooddoener gehoord.Jantje schreef:Gewoon: in dit draadje en ook in het draadje van de weekdiensten vind ik dat het meer een veroordelen is en dat de ootmoed en de nederigheid gemist wordt.

Dan houd je twee jaar rekening met zwakheden en dan komt er een ander.Zeeuw schreef:Wat is je punt?refo schreef:Klopt, maar dat formulier gaat er vanuit dat het uiteindelijk toch maar voor een paar jaar is.Jantje schreef:Weten jullie wat ik tot nu toe gemist heb? Dat het bevestigingsformulier zegt dat we rekening moeten houden met hun zwakheden.
Is dat emoticonnetje bedoeld om het bijzondere van deze redenering te duiden?refo schreef:
Dan houd je twee jaar rekening met zwakheden en dan komt er een ander.Zeeuw schreef:Wat is je punt?refo schreef:Klopt, maar dat formulier gaat er vanuit dat het uiteindelijk toch maar voor een paar jaar is.Jantje schreef:Weten jullie wat ik tot nu toe gemist heb? Dat het bevestigingsformulier zegt dat we rekening moeten houden met hun zwakheden.
En de zwakheden van de hoorders....wat doe ja daarmee?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Is dat groene ding gal spuwen? Volgens mij betekent het dat... Zo'n ding is feite een forum dat de naam christelijk draagt niet waardig.refo schreef:
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
- Verbannen
Aha, jij bent een zogenoemde 'wegstemmer' (fatsoenlijk uitgedrukt dan). Welnu, dat maakt eens te meer duidelijk dat je geen enkel ontzag hebt voor de ambtsdragers. Schaam je diep!refo schreef:
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
Ik denk niet veel...pierre27 schreef:En de zwakheden van de hoorders....wat doe ja daarmee?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
We moeten oppassen dat het ambt de man niet gaat bekleden. Dat is slecht voor de kerk. Wat zei de Heere Zelf over de vooraanzittingen?
Nou, als het blijkt dat de betreffende man niet goed functioneert in zijn ambt, wat doe je dan, toch op hem stemmen of stem je op een kandidaat die het ambt ws beter uit gaat oefenen ? Je moet daarin als lid je verantwoordelijk ook kennen.Jantje schreef: Aha, jij bent een zogenoemde 'wegstemmer' (fatsoenlijk uitgedrukt dan). Welnu, dat maakt eens te meer duidelijk dat je geen enkel ontzag hebt voor de ambtsdragers. Schaam je diep!
Het zou natuurlijk beter zijn als de DKO nageleefd zou worden, dan komt dit vraagstuk helemaal niet aan de orde.
-
- Verbannen
Een goede zondag, morgen. Hopelijk is de ouderling je middelijkerwijs nog eens tot zegen.refo schreef:We moeten oppassen dat het ambt de man niet gaat bekleden. Dat is slecht voor de kerk. Wat zei de Heere Zelf over de vooraanzittingen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Wat bedoel je hier mee?Jantje schreef:Weten jullie wat ik tot nu toe gemist heb? Dat het bevestigingsformulier zegt dat we rekening moeten houden met hun zwakheden.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
-
- Verbannen
Dat, als daar meer rekening mee gehouden zou worden, er minder commentaar zou zijn op ambtsdragers. Zoals @refo praat over ambtsdragers, kan echt niet. Wees dan een vent en ga langs op een kerkenraadsvergadering, om je zorgen te uiten (of gal te spuwen).Nasrani schreef:Wat bedoel je hier mee?Jantje schreef:Weten jullie wat ik tot nu toe gemist heb? Dat het bevestigingsformulier zegt dat we rekening moeten houden met hun zwakheden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik ben het eens met je, dat je rekening dient te houden met de zwakheden. Maar ik ben wel een groot voorstander van een klimaat, waarin met hierover ook eerlijk mag/durft te zijn. Rekening houden met, is niet gelijk aan niet bespreken. In het werk hebben we het gezamenlijk ook over zaken die goed en minder goed gaan. Kwetsbaar opstellen van ambtsdragers is een groot goed.Jantje schreef:Dat, als daar meer rekening mee gehouden zou worden, er minder commentaar zou zijn op ambtsdragers. Zoals @refo praat over ambtsdragers, kan echt niet. Wees dan een vent en ga langs op een kerkenraadsvergadering, om je zorgen te uiten (of gal te spuwen).Nasrani schreef:Wat bedoel je hier mee?Jantje schreef:Weten jullie wat ik tot nu toe gemist heb? Dat het bevestigingsformulier zegt dat we rekening moeten houden met hun zwakheden.