Vraag (algemeen)

MGG

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door MGG »

Luchtontvochtiging is in de winter ook fijn als je de was niet of deels in de droger droogt.
Dodo

Bericht door Dodo »

MGG schreef: Vandaag, 19:20 Luchtontvochtiging is in de winter ook fijn als je de was niet of deels in de droger droogt.
Ik zag dat in de reviews op bol. Ik heb geen droger, maar wel een ruime zolder. Dus doorgaans red ik het wel, maar soms bij erg nat weer kan het inderdaad even duren voor de was droog is.
DDD

Bericht door DDD »

Ik zou er niet zonder meer vanuit gaan dat een warmtepompdroger minder zuinig is. Ik heb wat gegoogled, maar de meningen verschillen, en ik ben niet zo technisch. AI is in ieder geval niet betrouwbaar, want volgens Gemini slijten kleren meer van een luchtontvochtiger dan van een warmtepompdroger, en dat lijkt me onzin.

Maar op reddit zijn best veel mensen die proefondervindelijk hebben vastgesteld wat zuiniger is, en daar komen warmtepompdrogers zuinig uit. Op zich ook niet onlogisch, omdat je de ruimte waar het vocht in verzameld wordt, beperkt houdt. Los daarvan werken veel ontvochtigers niet onder de 15 graden. Dat maakt voor de warme zomerdagen verder niet uit, natuurlijk.
Plaats reactie