JBGG "Daniel": over Heart Cry en Jij Daar!

Gian

Re: JBGG "Daniel": over Heart Cry en Jij Daar!

Bericht door Gian »

Afgewezen schreef:
Gian schreef:
Afgewezen schreef: Zonde, toorn en vloek zijn realiteiten. En als God een mens bekeert, leert Hij deze mens ook dáár iets van verstaan. Juist tegen die donkere achtergrond licht het Evangelie op!
Dat legt eraan. Als je via de wet wedergeboren wil worden worden toorn en vloek misschien wel realiteit. Het getuigenis van velen uit de wettische kringen wijzen daarop.
We worden niet gerechtvaardigt via de wet. Dat is oud-testamentisch. In onze kringen wordt deze omweg nog steeds geleerd. En we krijgen het zoals we het hebben willen.

Wat er dan nog overblijft van vloek en toorn vraag ik me af. Zie mijn vorige posting.

Misschien heb je wat bijbelteksten bij je stelling?
Gian, sorry, maar ik vind dat je nu een beetje onzin verkoopt: wanneer je wijst op de realiteit van toorn en vloek, betekent dat dat je gerechtvaardigd wilt worden via de wet!

En wat het laatste deel van je vraag betreft: raadpleeg eens een concordantie. Of lees gewoon het NT van voor naar achter.
In het nieuwe testament hebben we geen wet van Mozes. Die was er alleen voor de joden tot de dood van Christus.
In het nieuw testament hebben we alleen de wet van Christus. Gal. 6:2
De wet van Christus is er voor de gelovigen, een wet die door de liefde vervuld wordt.
Alle zonden die de gelovigen nog gaan doen zijn al betaald. Daarom is er geen vloek en toorn meer voor de gelovigen.
Gods kinderen worden gestraft middels het terugtrekken van de werkingen vd Geest. Daar vinden we de dood.
Er is alleen nog een vloek voor diegene die in onze tijd de wet van Mozes willen houden, want die wet heeft zijn kracht behouden om de Joden tot de kennis der zaligheid te brengen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Zoals ik al zei en wat ik staande houd: een ieder die niet in Christus is, die is onder de toorn en de vloek.
Joh. 3:36 Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.

Dat er geen toorn en vloek meer is voor de gelovigen, heb ik nooit weersproken.
Rom. 8:1 Zo is er dan nu geen verdoemenis voor degenen die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar de Geest.
Gian

Bericht door Gian »

Afgewezen schreef:Zoals ik al zei en wat ik staande houd: een ieder die niet in Christus is, die is onder de toorn en de vloek.
Joh. 3:36 Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.
Dat zei Johannes in het Evangelie tegen de Joden die hem verzochten. Bovendien was Christus nog niet gestorven. Na Zijn dood bleef alleen de vloek over voor de wettischen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Gian schreef:
Afgewezen schreef:Zoals ik al zei en wat ik staande houd: een ieder die niet in Christus is, die is onder de toorn en de vloek.
Dat zei Johannes in het Evangelie tegen de Joden die hem verzochten. Bovendien was Christus nog niet gestorven. Na Zijn dood bleef alleen de vloek over voor de wettischen.
Hou maar op, Gian. Ik krijg een punthoofd van je.
Lapressa

Bericht door Lapressa »

Afgewezen schreef:
Lapressa schreef:Gods toorn valt niet te ontkennen of je moet je Bijbel er op aanpassen.

Daarbij is er nooit beweerd dat er geen boete en berouw zal wezen. Alleen is het verschil dat er door sommige nogal erg op gehamert wordt dat je ernstig berouw moet hebben voor je bekeerd kan worden. Dat is geen voorwaarde die ik terug vind in de Bijbel. Ik dne ook dat je pas je berouw krijgt zodra de geest in je werkt. Zolang die niet in jou is, blijf je met je eigen, menselijke ogen naar jezelf kijken en vinden wij echt niet dat wij zaken verkeerd doen.
Gelukkig dat je inziet dat het om Bijbelse noties gaat.
Ik weet dat 'voorwaardelijke' prediking een groot gevaar is, dat dit tot moedeloosheid kan leiden.
En zeker is het de Geest Die ons tot boete en berouw brengt. Maar het is wel een wezenlijk bestanddeel van de bekering. Laten we dat als reactie op een te voorwaardelijke prediking niet uit het oog verliezen!
Je doet nu net of ik voor het eerst notie neem van de Bijbel :bobo
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Lapressa

Bericht door Lapressa »

haaf schreef:
Gijs83 schreef:
helma schreef:en er zijn ook Danielkampen waar 's zondags eigen diensten 'gemaakt' worden
In Nederland gaan ze toch gewoon naar de dichtsbijzijnde Ger.Gem.? Ik neem dat ze in het buitenland gewoon zondags een preek lezen. Maar wie het weet mag de waarheid vertellen!
In het buitenland probeert men naar een plaatselijke dienst te gaan en als dat niet mogelijk is wordt er preek gelezen.
Zo gingen we vorig jaar in Scheidgen naar die 'Freie Evangelische Gemeinde' ter plaatse.
Dit jaar was ik in Oostenrijk en was er ter plaatse alleen een roomse kerk dus zijn er preken gelezen..
Jammer. Het is echt niet verkeerd om ook is bij je medebroeders en zusters te kerken, ook al brengen zij het geloof niet op de manier zoals jij gelooft.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
BJD

Bericht door BJD »

Lapressa schreef:
haaf schreef:
Gijs83 schreef:
In Nederland gaan ze toch gewoon naar de dichtsbijzijnde Ger.Gem.? Ik neem dat ze in het buitenland gewoon zondags een preek lezen. Maar wie het weet mag de waarheid vertellen!
In het buitenland probeert men naar een plaatselijke dienst te gaan en als dat niet mogelijk is wordt er preek gelezen.
Zo gingen we vorig jaar in Scheidgen naar die 'Freie Evangelische Gemeinde' ter plaatse.
Dit jaar was ik in Oostenrijk en was er ter plaatse alleen een roomse kerk dus zijn er preken gelezen..
Jammer. Het is echt niet verkeerd om ook is bij je medebroeders en zusters te kerken, ook al brengen zij het geloof niet op de manier zoals jij gelooft.
Zijn de roomsen medebroeders / zusters???? Moet je eens aan Luther vragen. Nee, dan prefereer ik ook een gelezen preek als dat ik hoor dat ik het maar aan Maria moet vragen ;(
Lapressa

Bericht door Lapressa »

Blijkbaar heb jij je niet in de RKK verdiept. De laatste tijd heb ik dat heel veel gedaan en ze bidden tot God. Vragen soms wel aan Maria om ondersteuning hier in.

Maar we zitten nog in het topic HeartCry en JijDaar.
Ik zie van alles langs komen maar heb nog steeds geen concreet en gegrond punt gezien tegen deze organisaties. Enkel dat het voor gevoel van mensen en geweten het niet helemaal klopt.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Lapressa schreef:Blijkbaar heb jij je niet in de RKK verdiept. De laatste tijd heb ik dat heel veel gedaan en ze bidden tot God. Vragen soms wel aan Maria om ondersteuning hier in.

Ik zie van alles langs komen maar heb nog steeds geen concreet en gegrond punt gezien tegen deze organisaties. Enkel dat het voor gevoel van mensen en geweten het niet helemaal klopt.
Wel eens van het Concilie van Trente gehoord?

Behalve dat ze tot de gestorven heiligen bidden, (zonde tegen het eerste gebod)

Vereren ze ook beelden (tweede gebod)

Vieren ze de mis (eerste gebod)

Vervloeken ze nog steeds degenen die de reformatie volgen... (behalve blijkbaar Luther, die ze blijkbaar weer terug genomen willen hebben) (denk niet dat hij terug zou willen)

Enz.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Lapressa schreef:Blijkbaar heb jij je niet in de RKK verdiept. De laatste tijd heb ik dat heel veel gedaan en ze bidden tot God. Vragen soms wel aan Maria om ondersteuning hier in.

Idd Lapressa, maar als ik eerlijk ben , dan kan ik sommige kritiek nu wel begrijpen , hoewel ik het niet altijd met hen eens ben.
Maar als blijkt dat bezoekers van deze avonden de boodschap zo oppakken dat het leidt tot uitspraken en visie's zoals jij nu ook in verschillende topics vertolkt, dan kan ik de terughoudendheid wel begrijpen, hoewel ik meen dat de sprekers het zo niet bedoelen.
Lapressa

Bericht door Lapressa »

Zullen we daar ergens anders over praten als je dat wilt en hier ontopic blijven?
Lapressa schreef:

Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Lapressa schreef:Je doet nu net of ik voor het eerst notie neem van de Bijbel :bobo
Ach, we raken allemaal wel het spoor eens een keer bijster.
Lapressa

Bericht door Lapressa »

Laatst gewijzigd door Lapressa op 09 sep 2008, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Lapressa, volgens mij heb je Wilhelm niet helemaal begrepen.
En misschien zou je meteen je toon ietsjes aan kunnen passen? Ik vind 'm niet bijster sympathiek namelijk.
Mariaa

Bericht door Mariaa »

Lapressa schreef:Maar we zitten nog in het topic HeartCry en JijDaar.
Laten we als Berea doen. Zij (ver)oordeelden Paulus niet vooraf, maar onderzochten of het waarheid was wat hij zei.
En verder: laat een ieder in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd zijn. Ik heb er met veel zegen mogen zitten. En dat bepaalde accenten anders liggen beaam ik. Dat wil niet zeggen dat ik er dus niet meer kom.
Gesloten