Wat staat er op het menu vandaag?

Marnix

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:
Marnix schreef:Ik ben geen Anglofiel, totaal niet, hoewel Schotland en Ierland me, op het weer na, nog wel aanspreken. Wil ik nog wel een keer heen. De hebben ook wel leuke volksmuziek enzo. Wat dat betreft heb ik veel meer met die landen dan met Engeland, en op sommige punten zijn die landen ook totaal verschillend.

De engelse kerkmuziek kan ik overigens wel weer aardig waarderen.
Marnix, een vrijblijvend advies; Je mòet naar Ierland (je bent al tien jaar te laat) en naar Schotland.

Prakkezeer niet over het weer, wij komen er al vele jaren, en het valt altijd mee!!
En als het je niet bevalt moet je maar denken dat dit weer hoort bij de cultuur, en dat dit weer mede cultuurvormend is geweest.

Èn, vergelijk met onze cultuur!
Pff, ik moet nog naar zoveel landen :) Maar ik zal er zeker wel een keer heengaan, zo de Here wil en ik leef.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Adorote

Bericht door Adorote »

Kookaardappelen, boontjes,uien , knoflook,kip mild pittig ,zoetzuur, rode wijn-----------------------------------------------------------sigaar na,vrij en stilte.
Lelie

Bericht door Lelie »

Het wordt macaroni (met hamblokjes, een lading verse groenten en geraspte kaas) uit de oven.
Dat wordt smullen :!:
Arretje

Bericht door Arretje »

Lelie schreef:Het wordt macaroni (met hamblokjes, een lading verse groenten en geraspte kaas) uit de oven.
Hoe doe je dat? Kook/bak je eerst alles en laat je er dan een korstje opkomen in de oven?
Het klinkt in ieder geval lekker!
Christus is net zo gewillig om een vluchtende zondaar die tot Hem komt te vergeven, als dat wij gewillig zijn om te zondigen.
Lelie

Bericht door Lelie »

Arretje schreef:
Lelie schreef:Het wordt macaroni (met hamblokjes, een lading verse groenten en geraspte kaas) uit de oven.
Hoe doe je dat? Kook/bak je eerst alles en laat je er dan een korstje opkomen in de oven?
Misschien staat het op http://www.superdeboer.nl Het was een actie menu voor 4 personen. Vanavond houd ik het recept er even bij, maar het lijkt alsof het gewoon 350 gr. macaroni koken is (goed uit laten lekken). Ondertussen 400 gr.groenten en 500 gr. ham roerbakken, 150 ml. water bij de mix doen en door de groenten/ham heen mengen. De macaroni daarna door dit prutje roeren. De helft in ingevette ovenschaal doen, dan laagje geraspte kaas, de rest van de macaroni erbovenop en laatste kaas erover strooien. Dit circa 5 minuten in voor verwarmde oven onder de grill tot de kaas gesmolten en lichtbruin is.
Natuurlijk staat het je vrij om de hoeveelheden aan te passen, afhankelijk van gezinsgrootte en smaak. :wink:
Arretje

Bericht door Arretje »

Lelie schreef:
Arretje schreef:
Misschien staat het op http://www.superdeboer.nl Het was een actie menu voor 4 personen. Vanavond houd ik het recept er even bij, maar het lijkt alsof het gewoon 350 gr. macaroni koken is (goed uit laten lekken). Ondertussen 400 gr.groenten en 500 gr. ham roerbakken, 150 ml. water bij de mix doen en door de groenten/ham heen mengen. De macaroni daarna door dit prutje roeren. De helft in ingevette ovenschaal doen, dan laagje geraspte kaas, de rest van de macaroni erbovenop en laatste kaas erover strooien. Dit circa 5 minuten in voor verwarmde oven onder de grill tot de kaas gesmolten en lichtbruin is.
Natuurlijk staat het je vrij om de hoeveelheden aan te passen, afhankelijk van gezinsgrootte en smaak. :wink:
Bedankt! Ik ga het zeker een keer uitproberen. Ik ben altijd wel in voor nieuwe recept-ideeën. Het is toch al zo lastig om elke dag weer iets te verzinnen.
Echt een welvaartsprobleem. :oops:
Christus is net zo gewillig om een vluchtende zondaar die tot Hem komt te vergeven, als dat wij gewillig zijn om te zondigen.
Lassie

Bericht door Lassie »

kip
broodje
helma

Bericht door helma »

twee dochters van me zijn aan het pannenkoeken bakken :D
Lassie

Bericht door Lassie »

helma schreef:twee dochters van me zijn aan het pannenkoeken bakken :D
kijk aan, jij hebt wel vertrouwen in je dochters....(dat deed mijn mams vroeger niet)
Adorote

Bericht door Adorote »

Morgen naar een eethuis met mooi kaarslicht waar men de gerechten uit Italie aan bereiden is,om daarna op je tafel neer te zetten voor de hongerige maag----------------------het zal een tongstrelende avond worden .
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Hadden ze geen trek in catering-broodjes? :wink:
helma

Bericht door helma »

Lassie schreef:
kijk aan, jij hebt wel vertrouwen in je dochters....(dat deed mijn mams vroeger niet)
Mijn mams ook niet, en het leek me nou juist zo geweldig!
dus toen mijn dochters (12 en 13) gister vroegen: mogen wij het doen? heb ik even de eerste pannenkoek voorgedaan en daarna heb ik me er niet meer mee bemoeid.
En ze waren (zijn!, we hebben er nog 20 over voor tussen de middag :lol: ) heerlijk. met appel, met kaas, met ratatouille; ze hebben van alles geëxpirimenteerd.
Super!
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

helma schreef:
Lassie schreef:
dus toen mijn dochters (12 en 13) gister vroegen: mogen wij het doen? heb ik even de eerste pannenkoek voorgedaan en daarna heb ik me er niet meer mee bemoeid.
En ze waren (zijn!, we hebben er nog 20 over voor tussen de middag :lol: ) heerlijk. met appel, met kaas, met ratatouille; ze hebben van alles geëxpirimenteerd.
Super!
Leuk zeg! En heerlijk dat die meiden dat mochten doen!
De ratatouille ga ik ook eens proberen. Klinkt wat vreemd in m'n oren, maar is misschien wel erg lekker!
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

helma schreef:
Lassie schreef:
Super!
Leuk zeg! En heerlijk dat die meiden dat mochten doen!
De ratatouille ga ik ook eens proberen. Klinkt wat vreemd in m'n oren, maar is misschien wel erg lekker!
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Lassie

Bericht door Lassie »

helma schreef:
Lassie schreef:
Super!
kijk aan!!!
Gesloten