Ik dacht dat Paulus een hoofdstuk verderop sprak over mensen die deze heidenen veroordelen, maar intussen precies hetzelfde doen..?refo schreef:Overigens is me nog steeds niet duidelijk hoe het kan dat het in reformatorische kerken voorkomt, als Paulus zegt dat God de heidenen daaraan overgegeven heeft vanwege hun afgodendienst.
Of wat Paulus zegt klopt niet, of Paulus heeft het over wat anders.
20 Want Zijn onzienlijke dingen worden, van de schepping der wereld aan, uit de schepselen verstaan en doorzien, beide Zijn eeuwige kracht en Goddelijkheid, opdat zij niet te verontschuldigen zouden zijn.
21 Omdat zij, God kennende, Hem als God niet hebben verheerlijkt of gedankt; maar zijn verijdeld geworden in hun overleggingen en hun onverstandig hart is verduisterd geworden;
22 Zich uitgevende voor wijzen, zijn zij dwaas geworden;
23 En hebben de heerlijkheid des onverderfelijken Gods veranderd in de gelijkenis eens beelds van een verderfelijk mens, en van gevogelte, en van viervoetige en kruipende gedierten.
24 Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren;
25 Als die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geeerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid, amen.
26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;
27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
Homoseksualiteit in Bijbels licht
Re: Homoseksualiteit in Bijbels licht
De vraag stellen is haar beantwoorden.Medereiziger schreef:Waar baseer je dat op?Tiberius schreef:Dat is zeker mogelijk. Alhoewel ik er de noodzaak niet van inzie.Medereiziger schreef:Je kunt je ook wel een voorstelling maken van zogenaamde 'genezingspraktijken'?
En zolang je weigert onder ogen te zien dat homoseksualiteit iets is wat vele malen diepgewortelder zit, dan een of andere verslaving heeft een discussie weinig zin. Of ben je ook van mening dat je van je heteroseksualiteit 'af te helpen bent'?
Tib. ziet geen noodzaak om van een hetero een homo proberen te maken.
Dat gebeurt al te veel, vrees ik.
Homo zijn als "modeverschijnsel".
-
jvdg schreef:De vraag stellen is haar beantwoorden.
Homo zijn als "modeverschijnsel".

Misschien kun je in het vervolg dergelijke uitspraken achterwege laten, het raakt namelijk kant noch wal.
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.
Als je zulke dingen stelt, moet je ook uitleggen waarom dit kant noch wal raakt.Medereiziger schreef:jvdg schreef:De vraag stellen is haar beantwoorden.
Homo zijn als "modeverschijnsel".![]()
Misschien kun je in het vervolg dergelijke uitspraken achterwege laten, het raakt namelijk kant noch wal.
Mede gezien de door jou geplaatste smilies.
Jouw posting beschouw ik derhalve als kant noch wal rekend.
AUW.jvdg schreef:Als je zulke dingen stelt, moet je ook uitleggen waarom dit kant noch wal raakt.Medereiziger schreef:jvdg schreef:De vraag stellen is haar beantwoorden.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
-
*mompelt iets over onderbuikgevoelens en homofobie*jvdg schreef:Als je zulke dingen stelt, moet je ook uitleggen waarom dit kant noch wal raakt.Medereiziger schreef:jvdg schreef:De vraag stellen is haar beantwoorden.
*mompelt iets over "een nauwe geest heeft geen ruim hart" of woorden van gelijke strekking* hetgeen te vaak is gebleken, de goeden niet te na gesproken.Medereiziger schreef:*mompelt iets over onderbuikgevoelens en homofobie*
Moderatorbericht:
-
Met die bewoording krijg ik het idee dat je doelt op jvdg.Rens schreef:*mompelt iets over "een nauwe geest heeft geen ruim hart" of woorden van gelijke strekking* hetgeen te vaak is gebleken, de goeden niet te na gesproken.Medereiziger schreef:*mompelt iets over onderbuikgevoelens en homofobie*
Helaas heb je niets van mijn postings begrepen.Medereiziger schreef:*mompelt iets over onderbuikgevoelens en homofobie*jvdg schreef:Als je zulke dingen stelt, moet je ook uitleggen waarom dit kant noch wal raakt.Medereiziger schreef:jvdg schreef:De vraag stellen is haar beantwoorden.
Ik mag zelfs getrouwde homosexuelen tot mijn vriendenkring rekenen, zonder dat ik hun daden goedkeur.
En dat weten ze ook.
En dat wordt door hen gerespecteerd.
Net zozeer als ik hen als mens respecteer, terwijl ik hun levenswijze afkeur.
Dat gemompel als homofoob beschouw ik derhalve als "dommigheid".
nee, meer gericht op het deel der rechterflank van de gerefomeerde gezindte dat door de nauwheid van de geest geen ruim hart meer kent.Medereiziger schreef:Met die bewoording krijg ik het idee dat je doelt op jvdg.Rens schreef:*mompelt iets over "een nauwe geest heeft geen ruim hart" of woorden van gelijke strekking* hetgeen te vaak is gebleken, de goeden niet te na gesproken.Medereiziger schreef:*mompelt iets over onderbuikgevoelens en homofobie*
Moderatorbericht:
Ik doelde eigenlijk meer op medereiziger.Medereiziger schreef:Met die bewoording krijg ik het idee dat je doelt op jvdg.Rens schreef:*mompelt iets over "een nauwe geest heeft geen ruim hart" of woorden van gelijke strekking* hetgeen te vaak is gebleken, de goeden niet te na gesproken.Medereiziger schreef:*mompelt iets over onderbuikgevoelens en homofobie*
-
Ach, dat maakt je nog niet meteen homofoob-af. Beweren dat homo zijn tegenwoordig een modeverschijnsel is, is nergens op gebaseerd, me dunkt.
Lees het eens zó:Medereiziger schreef:Ach, dat maakt je nog niet meteen homofoob-af. Beweren dat homo zijn tegenwoordig een modeverschijnsel is, is nergens op gebaseerd, me dunkt.
Dat gebeurt al te veel, vrees ik, homo zijn als "modeverschijnsel".
Dan lees je gelijk hetgeen er wérkelijk te lezen staat.........het homo-zijn als modeverschijnsel gebeurd té vaak (naast het ingeboren zijn van de geaardheid)
Moderatorbericht:
- Bert Mulder
- Contacteer:
Je bedoeld; 'dunkt me' ...Medereiziger schreef:Ach, dat maakt je nog niet meteen homofoob-af. Beweren dat homo zijn tegenwoordig een modeverschijnsel is, is nergens op gebaseerd, me dunkt.
weer, de 'goeden' niet onder de 'slechten' scheren, toch is het een werkelijkheid dat een zeker aantal 'homosexuelen' het zich hebben aan laten praten dat ze homosexueel zijn....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-
Nee, dat bedoel ik niet. Als je dan op spelling gaat letten, bekijk dan eerst de posts van jezelf eens.Bert Mulder schreef:Je bedoeld; 'dunkt me' ...
En waar baseer je dat op?weer, de 'goeden' niet onder de 'slechten' scheren, toch is het een werkelijkheid dat een zeker aantal 'homosexuelen' het zich hebben aan laten praten dat ze homosexueel zijn....